Eerste keer camperreis naar Zwitserland

Plaats reactie
RobertPater73
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 29 mei 2019, 9:47

Eerste keer camperreis naar Zwitserland



Bericht door RobertPater73 »

Goedemiddag allemaal,

Deze zomer ga ik naar Zwitserland en lees op het WWW dat de camperplaatsen in Zwitserland schaars zijn.. Campercontact app heb ik ook gekocht en het lijkt me nog mee gevallen.. maar aangezien wij in het hoogseizoen gaan (augustus) vraag ik me af.. kan ik beter campings vooraf reserveren of is de kans groot genoeg dat als ik rond 15:00 bij de camperplaatsen of camping kom dat er dan nog plaats is.. voor ons geld dat we hooguit 2 nachten op een camping staan en hooguit 1 nacht op een CP..

Ben benieuwd naar jullie ervaringen..

Mvg Robert
Guus&Marjatta
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 15:50
Locatie: Nijmegen

Re: Eerste keer camperreis naar Zwitserland



Bericht door Guus&Marjatta »

Op het moment dat je wilt gaan reserveren beperk je jezelf teveel. Neem camping/camperplaats boeken mee en begin rond 2 a 3 uur s'middags te zoeken. Wordt lid van de SVR en draai vooraf op de printer de campings uit in de landen die je wilt bezoeken. Soms is het vol, soms hebben ze nog wel een klein plekje voor je en als het later wordt neemt de spanning toe. De meeste camperaars noemen dat leuk en spannend. Succes :D :D :D :D
VW California Freestyle..........en de dagen na nu worden héél anders
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Eerste keer camperreis naar Zwitserland



Bericht door hurktoilet »

Mijn camperervaring in Zwitserland is zeer beperkt, maar die ene vakantie kon ik in de zomer overal probleemloos terecht. Tip: de Oberaarsee. Na een adembenemend mooie rit kom je bij stuwmeer aan de voet van een gletscher, waar je mag overnachten. Staat op Campercontact.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Re: Eerste keer camperreis naar Zwitserland



Bericht door Bohemia »

Oberaarsee is inderdaad prachtig, de route via de Grimsel pas er heen ook trouwens
Wij wisselen ook CPs af met campings en dat is ook zonder reserveren prima gegaan in de zomer
Als het de eerste keer Zwitserland is denk dan wel even aan de speciale stekker voor je stroomkabel
Veel plezier!
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Eerste keer camperreis naar Zwitserland



Bericht door PaulBng »

Er zijn niet veel camperplaatsen in Zwitserland en ze zijn doorgaans net zo duur als een camping.

SVR heeft niet veel in CH.

De enige plaats waar ik ooit niet terecht kon is Fischers Fritz bij Zürich.
En voor een camping kun je altijd van tevoren even bellen...

Er zijn heel veel mooie plekken.
Een van de mooiste vind ik camping Eigernordwand bij Griendelwald.

Inderdaad, veel plekken hebben niet de CEE stekker. Vaak wel een verloop te leen.
Koop in NL een verloop van gewoon naar CEE. In de supermarkt een CH stekker kopen en eraan zetten.
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Re: Eerste keer camperreis naar Zwitserland



Bericht door Bohemia »

Zo'n CEE verloop naar Zwitsers kan je ook kant en klaar in NL kopen

Nog een tip: in Zwitserland is trouwens ook een route langs veel toeristische hoogte punten uitgezet met bordjes Grand Tour
op deze site https://www.myswitzerland.com/nl/intere ... dplaatsen/ staan ook campings en CPs langs die route
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Eerste keer camperreis naar Zwitserland



Bericht door TestCase »

Gewoon een goede reisverloopstek(k)er meenemen daar past je NL stek(k)er in en ben je altijd overal voorzien. Desnoods plasticzak erom wanneer het nat kan worden. Let wel op dat je niet meer dan 6A verbruikt, ze zijn niet super degelijk.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie