Elektrische verwarming
Re: Elektrische verwarming
In onze Pössl campers zaten er voor de achterdeuren nog extra gordijntjes links en rechts die gesloten onder de matras konden worden gestopt. Dat scheelde ook heel veel. Er zijn voor de achterdeuren en de schuifdeur aparte isolatiedekens verkrijgbaar. @Paul: je hebt toch een L4H2, geen H3? En hoezo sorry voor die olie radiator? Werkt die extra voetruimte isolatie in de cabine eigenlijk of beloofde de de folder meer dan de werkelijkheid waar maakt?
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Buscamper fan
Elektrische verwarming
Geert Jan,
Correct. Een H2. Tikfoutje en gecorrigeerd.
Sorry omdat er een stand extra op zit
Edit: Die isolatie tegen het schutbord was ik vergeten.
Of het echt uitmaakt durf ik niet te zeggen. Temeer omdat ik ook dat zelfgemaakte isolatieding van het dashboard af laat hangen.
Het zit bij de pedalen wel enigzins in de weg. Ik heb er een stuk afgeknipt.
Paul
Correct. Een H2. Tikfoutje en gecorrigeerd.
Sorry omdat er een stand extra op zit
Edit: Die isolatie tegen het schutbord was ik vergeten.
Of het echt uitmaakt durf ik niet te zeggen. Temeer omdat ik ook dat zelfgemaakte isolatieding van het dashboard af laat hangen.
Het zit bij de pedalen wel enigzins in de weg. Ik heb er een stuk afgeknipt.
Paul
Re: Elektrische verwarming
Wat niet helpt is dat de deuren een ietsje pietsje kieren bovenaan.kampo schreef: Waar ik nooit heb bij stilgestaan is dat er een lucht lek kan zijn tussen die achterdeuren.
Er heeft aan de stuurboord deur een fietsrek gehangen.
Dat is er uiteraard direct afgesloopt.
Paul
- Dekker-Achterhoek
- Berichten: 685
- Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
- Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
- Contacteer:
Re: Elektrische verwarming
Nee. Dit was om één en ander eens uit te testen !henk en lila schreef: ↑za 08 jan 2022, 16:33Had je de gordijnen /verduistering wel dicht gedaan?
En bij een bus rond het vriespunt sowieso de voor- en zijruiten even voorzien van iso-matten, helpt enorm.
In onze Bedford met U-zit achterin (1974 - 1984 !) hadden we tussen de cabine en de woonruimte voor de winter een gordijn hangen. Gemaakt van een slaapzak Isoleerde de cabine van de woonruimte. Werkte prima, -10 buiten, + 19 binnen Zitten in de Weinsberg CaraBus van die Remis plicé rolgordijntjes. Ehh, isoleren 0 dus.
Aangezien de voorstoelen deel uitmaken van de zithoek, zit ik er aan te denken om tegen het cabine plafond een rondlopende gordijnrails te fabriceren. Vanaf de B-stijl tot bovenrand van het voorruit en weer terug naar de andere B-stijl. En dan vanaf de rail tot op de vloer laten hangen. Moet eens uitproberen, hoe dit achter de beide stoelen kan lopen. (kom nog wel eens terug hiermee). En levert ook een stukje privacy als we op onze favoriete plekjes staan (haventje, bospad ed.)
Dezelfde truc bij de achterdeuren is al in de maak !! Hier zit bovenin al een mooie houten afwerking. Een geïsoleerd gordijn, wat tot de onderrand van de deuren door loopt ! Ga meteen, zodra het wat minder koud is, ook de triplex panelen van de onderste helft van de beide achterdeuren vervangen door hechthout panelen welke ook de deurranden afdekt plus goed opvullen met isolatie.
Gaat ons niet om er meteen mee naar de wintersport te gaan (wonen in de winter op Madeira), maar meer voor een gelijkmatige temperatuur = minder condens ! !
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.
"Rob, Licence to chill".
Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
"Rob, Licence to chill".
Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
Re: Elektrische verwarming
De isolatie die ik voor de achterdeuren heb gemaakt, is zo groot dat ie het deurgat tot over de rubber randen bedenkt, en wordt ingeklemd door het sluiten van de deuren. Nul tocht!
Paul
Paul
- Peter LMC
- Berichten: 10186
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Elektrische verwarming
Daar heb je toch al eens een topic of zo over gehad Paul
Of ergens in een ander topic voorbij gekomen.
- Peter LMC
- Berichten: 10186
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Elektrische verwarming
Dr zit geen foto bij van de eindoplossing.
Zal ik zo maken. Als ik de camper terug kan vinden.
Van het ene op het andere moment dikke mist
Paul
Zal ik zo maken. Als ik de camper terug kan vinden.
Van het ene op het andere moment dikke mist
Paul
Re: Elektrische verwarming
Je hebt een tracker, vergeten?
//Kees
//Kees
A good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Re: Elektrische verwarming
Yep.
Gisteren dacht ie dat ie naar de overkant was gezwommen. Nu staat ie goed.
De foto's..
Van restanten (uiteraard veel te ruim ingekocht) heb ik lapjes gemaakt die precies achter de rollo's van de ramen passen. En eentje voor het dakluik.
Fiamma vent achter staat altijd open, evenals altijd een raam op een kier.
En de auto ventilatie altijd op extern.
Paul
Gisteren dacht ie dat ie naar de overkant was gezwommen. Nu staat ie goed.
De foto's..
Van restanten (uiteraard veel te ruim ingekocht) heb ik lapjes gemaakt die precies achter de rollo's van de ramen passen. En eentje voor het dakluik.
Fiamma vent achter staat altijd open, evenals altijd een raam op een kier.
En de auto ventilatie altijd op extern.
Paul