Oostenrijk mijden boven 3500 kg!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door Marco Polo »

Probeer dan maar eens een paar 100 kg bagage mee in te checken.
Zal je zien wat prijzig is :lol3:
Gebruikersavatar
Robenan
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 05 sep 2021, 11:11
Locatie: ZO Brabant

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door Robenan »

Ik heb de luxe dat ik nooit veel bagage hoef in te checken als ik vlieg. :cheers:
Ooit : TN 207D (vorige eeuw ;-) ) Nu: Fiat Ducato 2.8JTD Adria Coral S 650 SP
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8932
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door kampo »

Dat had je gedacht...
Wacht maar tot je de eerste boete krijgt van 240 euro nadat je wel iedere gobox km betaald hebt.
Velen hebben het je voorgedaan en ergeren zich nog over die boetes.
Als je er niet tegenkan moet je wegblijven uit Oostenrijk.
Dat is uiteindelijk ook hun bedoeling.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door Marco Polo »

Je kan, behoudens bepaalde periodes met topdrukte - de Oostenrijkse tolwegen ook gewoon mijden natuurlijk.
Ook niet geheel onaangenaam.
En harder dan 80km/h mag je toch ook niet op de snelweg :mrgreen:
Kan je beter een beetje lekker toeren door het Oostenrijkse binnenland :angel:
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8932
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door kampo »

Vermeld er even bij dat de tolvrij mogelijkheden boven de 3.5T beperkt zijn en boven de 7.5T heel beperkt....
Ik zou geen promotie maken om tolvrij te gaan rijden..
En dat omwIlle van de hoogte van de boetes.
Het loopt vaak mis.

Zwitserland goedkoop
Oostenrijk extreem duur.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door Marco Polo »

Geen idee waar je het over hebt.
Zijn net terug.
Heen tolvrij
Terug idem.
Geen problemen ondervonden.
Nou komen we er niet jaarlijks.
Of eigenlijk voor het eerst dit jaar 8-)
Gebruikersavatar
De Boer op toer
Berichten: 829
Lid geworden op: ma 01 feb 2010, 19:51
Locatie: Zwervende

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door De Boer op toer »

Snap ook niet hoe Kampo daar bij komt, we zijn een week geleden in twee dagen binnendoor gereden vanaf Kufstein via de Felbertauern naar Spittal an der Drau zonder problemen met een overnachting op de Felbertauern en dat met een camper van 7 ton.
Te lezen op ons blog.
Groetn,
Appie uut een zunnig oord.

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985:
Blog
Gebruikersavatar
amigob2
Berichten: 1041
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:52

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door amigob2 »

is een COG bij deze wel echt nodig, de kenteken check bij de RDW geeft ook de Euro norm, Dit zou toch genoeg moeten zijn ?
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door Marco Polo »

De gebruiker van een Go-Box die in een lagere tariefklasse ingedeeld wil worden dan de hoogste is zelf verantwoordelijk voor het aanleveren van bewijzen dat hij in aanmerking komt voor de lagere tariefklassen.

Qua milieuklasse kan dat op de volgende manieren:
5.2.3 Dokumente, die zum Nachweis einer EURO-Emissionsklasse geeignet sind
Im Folgenden werden beispielhaft Dokumente angeführt, anhand deren Vorlage eine Nachweisführung durch den Zulassungsbesitzer erfolgen kann:
1. Durch die Zulassungsbescheinigung (im Sinne des KFG 1967, BGBl I Nr. 267/1967 idgF) oder eine gleichwertige Bescheinigung, sofern diese Bescheinigung von der im Zulassungsstaat des Kraftfahrzeuges zur Ausstellung autorisierten Stelle ausgestellt wurde.
2. Durch das Dokument „Conformity of Production“ (im Folgenden kurz „CoP-Dokument“), sofern dieser Nachweis von der im Zulassungsstaat des Kraftfahrzeuges zur Ausstellung autorisierten Stelle ausgestellt wurde.
3. Durch den „CEMT-Nachweis der Übereinstimmung mit den technischen und Sicherheitsanforderungen für ein Kraftfahrzeug“ (im Folgenden kurz „CEMT-Nachweis“), sofern dieser Nachweis von der im Zulassungsstaat des Kraftfahrzeuges zur Ausstellung autorisierten Stelle ausgestellt wurde.
4. Durch ein „Certificate of Conformity“ (im Folgenden kurz „CoC-Dokument“) (Nachweis gemäß Anhang IX der Richtlinie 2007/46/EG).
5. Durch eine Bestätigung des Fahrzeugherstellers, wenn der Nachweis der hinterlegenden EURO-Emissionsklasse nicht durch die in den Unterpunkten 1 bis 4 genannten Nachweise und Bescheinigungen geführt werden kann, sofern diese Bestätigung (z. B. IG-Luft-
Version 69

ASFINAG Teil B Mautordnung Seite 84 von 142
Plakettenzuweisung) vom Fahrzeughersteller selbst oder von einem vom Fahrzeughersteller ausdrücklich Bevollmächtigten ausgestellt wurde. Die Fahrzeugherstellereigenschaft sowie die Bevollmächtigung sind ebenfalls nachzuweisen.
In den Fällen des Unterpunkts 2 bis 5 ist darüber hinaus für jedes Kraftfahrzeug eine Kopie der Zulassungsbescheinigung (im Sinne des KFG 1967, BGBl Nr. 267/1967 idgF) oder eine gleichwertige Bescheinigung den Nachweisdokumenten beizulegen, sofern diese Bescheinigung von einer zur Ausstellung autorisierten Stelle im Zulassungsstaat des Kraftfahrzeugs ausgestellt wurde.
Die Entscheidung über die zu hinterlegende EURO-Emissionsklasse wird auf Grundlage
• der übermittelten Nachweisdokumente
• der Eignung der übermittelten Nachweisdokumente sowie
• der von der ASFINAG bei Dritten selbständig eingeholten Auskünfte und Nachweise
getroffen. Für Partikelfilter ist mangels Tarifrelevanz kein Nachweis zu erbringen.
https://www.asfinag.at/media/f0hjzs3i/m ... nhänge.pdf

Dat het online uit het Nederlandse kentekenregister is op te halen is niet voldoende.
Asfinag wil de bewijzen gewoon tijdig in Salzburg aangeleverd krijgen.

In een eerder genoemd voorbeeld van de tol op de route tussen Passau (D) en Maribor (SLO) scheelt het 11,07€ voor een Euro 5 voertuig als je de Go-Box op de laagste Euro klasse laat staan en verder geen papierwerk op je hals haalt.

https://mautkalkulator.asfinag.at/mautk ... Fl1BALpKQA

Klik op route aanpassen en je kan zelf spelen met de euroklasse 8-)
Gebruikersavatar
Tiemen
Berichten: 218
Lid geworden op: zo 19 jul 2020, 22:12
Locatie: Zwolle

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door Tiemen »

Ik heb gewoon een kopie van het kenteken opgestuurd. 2 dagen later kreeg ik al de beschikking Euro 6
Hymer T 780 Mercedes Benz met 170 pk motor. MTM 4500kg. Zonnepanelen 390 WP, HH accu 150 Ah Lithium in combi met 95 Ah AGM accu. Hpc levelsysteem
borgerik
Berichten: 55
Lid geworden op: za 23 apr 2022, 13:53

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door borgerik »

Je kunt ook gewoon een Brobizz aanschaffen voor Europa.
Je kunt je bizz voor Europa gebruiken in Portugal, Frankrijk, Italië, België, Oostenrijk, Polen, Duitsland, Denemarken, Zweden en Noorwegen.
Eenmalig 225 Deense Kronen betalen voor dat kastje, koppelen aan je creditkaart en alles werkt.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door Marco Polo »

Volgens mij hadden we al in een Scandinavisch topic een bericht voorbij zien komen dat het registeren van je milieuklasse nog steeds een dingetje blijft!?
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door hathi »

Blijft ,wat is een vignet dan toch makkelijk :lol3:
Hans
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door Marco Polo »

Niet relevant als een wagen op MTM van meer dan 3500kg staat :wink:
Plaats reactie