Oostenrijk mijden boven 3500 kg!

Plaats reactie
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door juanv »

Tenzij je dan toch in Oostenrijk komt met je -3500 kg Camper, met een vignetje op je voorruit, en dan ........ eventjes langs de kant wordt gezet ter weging met effectief + 3500 Kg !!!!
Dan gaan de poppen ECHT aan het dansen :bang:
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door kampo »

@Gori
Als je binnen de 1 a 2 jaar nog eens door Oostenrijk rijdt zal je van de weg geplukt worden en een boete van ongeveer 300 € moeten betalen.
Wegens het niet op tijd insturen van een kopie van je voertuig documenten met het bewijs van je Euro Categorie.
...Velen hebben het je voorgedaan :sick:
Groeten Kampo
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door Jan en Simonne »

Oostenrijk is het enige land in Europa, aar je dat gezeik hebt.
En ook daar kunnen ze gewoon volstaan met een vignet natuurlijk.
Als ze daar zo moeilijk doen en we daar dus zo duidelijk niet welkom zijn, kunnen van van mij doodvallen.
Ik kom daar gewoon niet.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door Marco Polo »

Je luistert niet naar Hans Simmone :P
Gewoon geen zware camper kopen.
Dan zit je op al je reizen met de beperking van 3,5 ton terwijl je nooit in Oosterijk komt :mrgreen:

(dat Hans zelf geen stad met milieuzone meer inkomt door zijn keuze om met een klassieker te blijven rijden zegt hij er natuurlijk niet bij; als je het toch over beperkingen hebt :P )

Maar goed, de les uit dit topic is gewoon om wat voorbereiding te doen als je een GoBox of iets dergelijks aanvraagt en je een relatief schone motor hebt.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door Jan en Simonne »

:mrgreen:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door de Jonckheer »

Maar goed, de les uit dit topic is gewoon om wat voorbereiding te doen als je een GoBox of iets dergelijks aanvraagt en je een relatief schone motor hebt.
En anders aan de grens een box aanschaffen, euro 0 opgeven en een paar centen per km meer betalen. Geen gedoe en geen gezeur.
Gebruikersavatar
GoRi
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 16 jul 2008, 21:49
Locatie: "Wonderschone" Brabantse Wal.

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door GoRi »

Precies. Vergeet je Duitse of welke andere milieuklaase dan ook en geef 0-3 op!
Het blijft natuurlijk een kompleet achterlijke toestand welke met een sticker opgelost zou kunnen worden of.... zoals in bijna alle andere landen met milieuklassering: als je het type en bouwjaar voertuig opgeeft weten ze in Duitsland, Frankrijk etc in welke milieuklasse het voertuig valt.

Succes en doe er je voordeel mee.
Vele veilige kilometers toegewenst.

Groeten,
GoRi
Gebruikersavatar
GoRi
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 16 jul 2008, 21:49
Locatie: "Wonderschone" Brabantse Wal.

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door GoRi »

Nog een korte toevoeging op de opm. over het COC dokument.
Bijna niemand heeft dit (alleen nieuwe voertuigen?). Ik heb daarvoor Fiat Nederland benaderd (Fiat Ducato 2013)..... zelfs geen antwoord gekregen!
Ga je Googelen met zoekwoord COC dokument dan blijk je het te kunnen krijgen als je €164,- overmaakt. Dat is een land met een dergelijk idioot systeem me niet waard.
Vele veilige kilometers toegewenst.

Groeten,
GoRi
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door Premiumliner »

Jan en Simonne schreef:
vr 10 mei 2019, 6:12
Oostenrijk is het enige land in Europa, aar je dat gezeik hebt.
En ook daar kunnen ze gewoon volstaan met een vignet natuurlijk.
Als ze daar zo moeilijk doen en we daar dus zo duidelijk niet welkom zijn, kunnen van van mij doodvallen.
Ik kom daar gewoon niet.
Ik denk dat jullie dan over een paar jaar helemaal nergens meer naar toe willen gaan en dat heel wat landen/steden van jullie "dood kunnen vallen".
De milieueisen en daaraan gekoppelde tarieven zullen in veel landen alleen maar toenemen. Neem als voorbeeld maar eens Duitsland. Ook daar worden toltarieven afhankelijk van de Euronormering.
En hoezo "gezeik". Als je je een beetje verdiept/inleest dan valt het allemaal best wel mee hoor. Maar ja, voor sommigen is alles een probleem als het niet meteen gaat zoals zij het wensen.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door Jan en Simonne »

Moeilijk hé, lezen?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door Premiumliner »

Voor mij niet, maar voor jou blijkbaar wel. :mrgreen:
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door hathi »

juanv schreef:
do 09 mei 2019, 22:22
Tenzij je dan toch in Oostenrijk komt met je -3500 kg Camper, met een vignetje op je voorruit, en dan ........ eventjes langs de kant wordt gezet ter weging met effectief + 3500 Kg !!!!
Dan gaan de poppen ECHT aan het dansen :bang:
En dit is echt een grote misvatting,ook in Oostenrijk is het kenteken leidend,onder de 3500 kg op het kenteken is een vignet,je kan er zelfs geen go box voor krijgen,en het risico van,dat je dan eventueel a/d kant word gezet is even groot als in ieder land waar je rijd,.en ieder weet best wanneer hij in overtreding is !het is van horen zeggen ,borrelpraat,en klinkt lekker
Hans
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door Marco Polo »

Ook hier geldt dat lezen moeilijk is :mrgreen:
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Oostenrijk mijden boven 3500 kg!



Bericht door hathi »

Marco Polo schreef:
vr 10 mei 2019, 6:42
Je luistert niet naar Hans Simmone :P
Gewoon geen zware camper kopen.
Dan zit je op al je reizen met de beperking van 3,5 ton terwijl je nooit in Oosterijk komt :mrgreen:

(dat Hans zelf geen stad met milieuzone meer inkomt door zijn keuze om met een klassieker te blijven rijden zegt hij er natuurlijk niet bij; als je het toch over beperkingen hebt :P )
Marco ,sorry maar,jeweet echt niet waarover je praat,,bovendien ken je me niet !kom ik tich keer door Oostenrijk,zonder problemen,net zoals in ieder ander land,en mijn Camper is oldtimer geworden,omdat ik hem al zo lang heb,ik heb heel mijn leven oldtimers gedaan,..dus is het ook nog hobby,en over die beperking ,mss in NL (waar ik zowiezo niet kom),maar niet in andere landen, daar is geen enkele beperking,voor oldtimers,ze zien jezelf graag,en maken een praatje,zelfs de agenten,bij een controle :hug:
Hans
Plaats reactie