Polen Krakau

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lord Ruud
Berichten: 857
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 9:47
Locatie: Rosmalen (Kruistraat)

Polen Krakau



Bericht door Lord Ruud »

We zijn terug uit Polen,
Voorlopig de laatste keer, wat een idioten daar op de weg, daar kan echt alles.
En wat een onvriendelijke personen daar bij de tolpoorten zeg, ze willen je niet begrijpen en schelden je gewoon in hun eigen taal uit als je per ongeluk een verkeerd poortje hebt genomen.
Mijn indruk, de polen die wij zijn tegengekomen zijn eigenlijk niet blij dat wij bij hun op visite komen. Jammer.
We gaan wel weer bij een ander land op bezoek, waar we wel welkom zijn.

Ruud
Blij dat ik nu in een Rapido rijd

Je leeft maar een keer , doe het goed want je krijgt waarschijnlijk geen tweede kans.
Sjaak en Marja
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 7:09
Locatie: Arcen

Re: Polen Krakau



Bericht door Sjaak en Marja »

wt jammer :|
Zijn jullie toch of de verkeerde mensen tegen gekomen, of op de verkeerde plaatsen geweest.
Wij hebben in 2014 een rondje Polen gedaan en delen absoluut niet jou mening.
Vriendelijke mensen, zeer beleefd, gezellig, en in voor een praatje.
Dat er gevaarlijk gereden word, ja...dat moet ik beamen, vooral in het wekend is het extra oppassen.
Denk er nog eens over na, en geef het en jezelf een 2de kans. :P
Gebruikersavatar
fred101060
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 29 mei 2009, 18:40
Locatie: Purmerend

Re: Polen Krakau



Bericht door fred101060 »

Heb dezelfde ervaring in Polen. Je voelt je er niet welkom. Nou simpel dan niet. Was weer gauw weg daar.

Fred
Fred die tegenwoordig met een T2 rondrijd.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Polen Krakau



Bericht door Atoz »

Zes weken zuid-Polen in 2017 geven ons een heel ander beeld over Polen en zijn bewoners.
(Maar ik spreek dan ook vloeiend vijf woorden Pools) Letterlijk :-B
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Schovie
Berichten: 391
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
Locatie: Langedijk

Re: Polen Krakau



Bericht door Schovie »

Ik herken die onbeleefdheid ook niet. Vorig jaar september, oktober naar Polen geweest. Ook in het mooie Krakau. Ik heb tijdens die reis geen enkele keer gehad dat ik me onwelkom voelde. Ze reiden inderdaad als gekken en vlak voor ons aan de andere kant van de snelweg een zeer ernstig eenzijdig ongeval gezien (klapband). We zijn nu in Sicilië (via Zuid Italië) waar het toch echt een graadje erger met het verkeer is, dan in Polen. Inmiddels heb ik me daar aan leren aanpassen :-B
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: Polen Krakau



Bericht door freedom2 »

Alleen maar positieve herinneringen
Gebruikersavatar
Wesselsjan
Berichten: 314
Lid geworden op: za 02 jul 2005, 17:24
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Polen Krakau



Bericht door Wesselsjan »

Wij waren in 2017 een week of drie in Polen op rondreis van noord naar zuid. Vond het heel plezierig, al was men in sommige winkels minder klantvriendelijk dan wat we over het algemeen gewend zijn. We hebben nog de hulp van een garage moeten inroepen; dat liep ook prima met behulp van een pools-nederlands woordenboekje.
Camper'n is SKIK... wie döt oons wat vandage...

Mijn reisverhalen op Campersite
jmk1969
Berichten: 1
Lid geworden op: za 18 mei 2019, 21:27

Re: Polen Krakau



Bericht door jmk1969 »

Ik heb 16 jaar in Polen gewoond; helaas snap ik de reacties hier wel, dat mensen onvriendelijk kunnen overkomen. Ze bedoelen het meestal niet zo rot als het op ons Nederlanders kan overkomen. Het is vooral een cultuurverschil.. In Nederland zijn we nogal gewend geraakt aan vriendelijk tegen elkaar doen enzo. Polen heeft een heel andere geschiedenis.. Daar was openheid en vriendelijkheid naar elkaar toe generaties lang niet mogelijk.
De laatste jaren zie ik juist wel dat Polen steeds toeristen-vriendelijk wordt.
Aanraders: de Karpaten en Tatra gebergte in het zuiden van het land. Zuid-Oosten; het oerbos gebied; en Noordoosten: Mazuren merengebied.
Plaats reactie