Hoe lang duurt de toekenning van het kwarttarief?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Stellingwerver
Berichten: 252
Lid geworden op: zo 23 nov 2008, 13:59
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Hoe lang duurt de toekenning van het kwarttarief?



Bericht door Stellingwerver »

Hoe lang duurde het bij jullie voordat je een bevestiging van de Belastingdienst kreeg dat het kwarttarief is toegekend. Heb de aanvraag (+ foto's) 3 weken geleden opgestuurd, maar nog helemaal niets gehoord. Heb zojuist gebeld en ze konden wel zien dat de aanvraag binnen gekomen is, dat er een "blokkade" op het kenteken zat, maar verder nog niets.
mijn vorige zelfgebouwde camper http://buscamper.atspace.com/
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 864
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Hoe lang duurt de toekenning van het kwarttarief



Bericht door zwerf-busje »

9 januari 2019 aangevraagd
28 februari 2019 toegekend
Groet Ruud
Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: Hoe lang duurt de toekenning van het kwarttarief



Bericht door Abri079 »

Bij ons duurde het op een nieuwe camper bijna twee maanden. De aanmeldingstermijn zal vast afhankelijk zijn van het werkaanbod.
Ga er vanuit dat er vanzelf een bericht komt nu men de brief heeft ontvangen.
Geduld is in deze een schoone saeck.
Ger en Loes
Berichten: 855
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 23:27
Locatie: West Brabant

Re: Hoe lang duurt de toekenning van het kwarttarief



Bericht door Ger en Loes »

5 Maart aangevraagd en op 26 april goedgekeurd en ingang van het kwarttarief start met terugwerkende kracht op 25 januari 2019.

Groet

Ger
Het tegenovergestelde van "goedbedoeld" is ....."goed"
Gebruikersavatar
Kaatjeka
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 08 aug 2018, 12:10

Re: Hoe lang duurt de toekenning van het kwarttarief



Bericht door Kaatjeka »

Hè? 26 april moet nog komen. Was dat vorig jaar? En moet 25 januari 2019 dan misschien 2018 zijn? En waarom toegekend vanaf 25 januari, als de aanvraagdatum er dik een maand na lag? Enig idee?

En ook aan de anderen: hebben jullie in de tussentijd de betaling stop gezet? En zo nee, is het teveel betaalde retour gekomen of verrekend?
Ik heb 21 maart de aanvraag voor het kwarttarief de deur uit gedaan, dus zal ook nog een tijdje moeten wachten blijkbaar.
Laatst gewijzigd door Dafluc op vr 12 apr 2019, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
"Life is what happens to you while you're busy making other plans."
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 864
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Hoe lang duurt de toekenning van het kwarttarief?



Bericht door zwerf-busje »

Bij mij kreeg ik een paar weken na de aanvraag een briefje dat ze de incasso van de MRB opschorten voor de camper.
Dat briefje was er eerder dan de ontvangstbevestiging van de aanvraag van wijziging :shock:

Ik had daarvoor nog geen kenteken, want het was een importauto, dus misschien maakt dat uit.
Dus niet te veel betaald in dit geval, en toekenning kwarttarief vanaf de afgifte datum.
Groet Ruud
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Hoe lang duurt de toekenning van het kwarttarief?



Bericht door Marco Polo »

Nee, maakt niet uit. Als je alles op tijd hebt ingediend krijg je bericht dat ze eventuele incasso stop zetten.
En vervolgens na een aantal weken (6 tot 8?) het definitieve bericht.
Ger en Loes
Berichten: 855
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 23:27
Locatie: West Brabant

Re: Hoe lang duurt de toekenning van het kwarttarief



Bericht door Ger en Loes »

Kaatjeka schreef:
vr 12 apr 2019, 14:00
Hè? 26 april moet nog komen. Was dat vorig jaar? En moet 25 januari 2019 dan misschien 2018 zijn? En waarom toegekend vanaf 25 januari, als de aanvraagdatum er dik een maand na lag? Enig idee?
26 April is het einde van de driemaandse periode die bij mij inging op 25 januari 2019. Ik heb het later aangevraagd omdat ik eerst in de veronderstelling was dat ik automatisch in het kwarttarief zou vallen. Was namelijk een nieuwe camper die door de RWD en de Belastingdienst eerst type goedgekeurd moest worden voor Nederland voordat ik het kenteken kreeg. Mijn veronmderstelling dat ze automatisch een kwarttarief zouden hanteren omdat zowel de RWD als de Belastingdienst frequent kontakt met elkaar en mij hadden gehad over de CAMPER.

Tot mijn verbazing werd in februari een bedrag van 322 euro ( per maand dus) afgeschreven. Heb toen verontwaardig gereageerd omdat zij toch op de hoogte waren van het feit dat het hier duidelijk om een CAMPER ging. Was mijn probleem want ik had het kwartarief zelf moeten aanvragen. Had niemand mij verteld. Bovendien moest ik dat schriftelijk doen. GING NIET VIA INTERNET ( vond de mevrouw van de belastingdienst eigenlijk ook raar en niet van deze tijd). Wij zaten op dat moment al met de camper in Portugal dus een hoop gedoe gehad met formulieren ophalen etc. Ik had wel het geld gestorneerd. Uiteindelijk alles toch weer goed gekomen en hebben we een fantastische tijd gehad in Portugal.

groet

Ger
Het tegenovergestelde van "goedbedoeld" is ....."goed"
Stellingwerver
Berichten: 252
Lid geworden op: zo 23 nov 2008, 13:59
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: Hoe lang duurt de toekenning van het kwarttarief?



Bericht door Stellingwerver »

Bedankt voor jullie reacties, moet dus nog maar geduld hebben :-B
mijn vorige zelfgebouwde camper http://buscamper.atspace.com/
Christiaan1968
Berichten: 95
Lid geworden op: za 10 aug 2019, 19:32

Re: Hoe lang duurt de toekenning van het kwarttarief?



Bericht door Christiaan1968 »

Hallo

ik had nog een vraagje over het kwarttarief kun je dit al een week voor de aankoop aanvragen of moet hij echt eerst op je naam staan?

Gr

Christiaan
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Hoe lang duurt de toekenning van het kwarttarief?



Bericht door hathi »

Als iets niet op je naam staat,bezit je het ook niet,en kan je ook niets aanvragen,maar goed ook
Hans
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Hoe lang duurt de toekenning van het kwarttarief?



Bericht door Marco Polo »

Als je gelijk na de koop het verzoek bijzonder tarief indient hoef je geen rare fratsen uitte gaan halen om tijdverdrijf winnen.

Kenteken moet op jou naam staan bij aanvraag.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Hoe lang duurt de toekenning van het kwarttarief?



Bericht door hwendt »

Stellingwerver schreef:
vr 12 apr 2019, 12:00
Hoe lang duurde het bij jullie voordat je een bevestiging van de Belastingdienst kreeg dat het kwartarief is toegekend. Heb de aanvraag (+ foto's) 3 weken geleden opgestuurd, maar nog helemaal niets gehoord. Heb zojuist gebeld en ze konden wel zien dat de aanvraag binnen gekomen is, dat er een "blokkade" op het kenteken zat, maar verder nog niets.
Een blokkade kan omdat er een belasting achterstand is. Kan wegenbelasting zijn of een boete die gegeven is voor te laat betalen door de vorige eigenaar. Is die boete nog niet binnen bij de wegenbelasting dan komt er een blokkade op het kenteken. Kun je hem niet op naam zetten of verkopen.

Of er is een aanrijding geweest met het voertuig waarbij het kenteken tijdelijk is ingetrokken en ook dan kun je niet je voertuig verkopen en op een andere naam zetten zo lang er geen herkeuring is geweest

.Hugo
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Hoe lang duurt de toekenning van het kwarttarief?



Bericht door Navigator »

- 30 juli 2019 aanvraag ingediend
- 30 augustus 2019 van de fiscus bevestiging van ontvangst en mededeling staking incasso MRB ontvangen (overigens gedagtekend 5 september 2019)
- 18 oktober 2019 gebeld met de fiscus: 'afwachten' en 'het is in behandeling' en 'het heeft onze aandacht'

Inmiddels dus een week of 13 na verzenden aanvraag. Maar de Transit Connect is dan ook een 'speciaal geval'......

viewtopic.php?f=7&t=8466547&sid=8fed752 ... 1&start=84
Forum verlaten.
Plaats reactie