Hoe lang duurt de toekenning van het kwarttarief?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80379
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Hoe lang duurt de toekenning van het kwarttarief?



Bericht door Dafluc »

Nee precies wat je zegt. Dus als ze dit type ruim 8 jaar lang goedkeuren en er een kwart-tarief aan toekennen.......
Afbeelding
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Hoe lang duurt de toekenning van het kwarttarief?



Bericht door tonic »

Daarom zit er geen koppeling tussen de RDW en de belastingdienst. De aanvrager doet persoonlijk een aanvraag op zijn kenteken. En verklaart dat hij aan de geldende eisen voldoet. Als de eisen niet veranderd zijn en 8 jaar later blijkt dat hij helemaal niet aan de eisen heeft voldaan dan is het toch correct?

Zie op marktplaats wel vaker "campers" te koop welke niet aan de eisen voldoen van de belastingdienst. Als de nieuwe koper 1/4 tarief gaat aanvragen kan die ook gewoon problemen krijgen. je ziet toch waar je voor tekent?
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80379
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Hoe lang duurt de toekenning van het kwarttarief?



Bericht door Dafluc »

Ik ga helemaal met je mee als het om 1 omgebouwde bus zou gaan.
Dit gaat om een bepaald type en ik weet niet hoeveel exemplaren.
Dan lijkt het toch een beetje op onzorgvuldigheid aan de kant van de belastingdienst.
Afbeelding
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Hoe lang duurt de toekenning van het kwarttarief?



Bericht door tonic »

Voor die mensen natuurlijk heel vervelend maar dan zou ik het meer een onzorgvuldigheid van de camperbouwer vinden.
Die heeft de onwetende klant dan van de verkeerde info voorzien.
En de klant heeft de aanvraag voor 1/4 tarief niet goed gelezen. Kan natuurlijk gebeuren door de euforische stemming na aanschaf van zijn nieuwe camper.
Voor de belastingdienst zijn hun eisen duidelijk en zwart/wit.
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Hoe lang duurt de toekenning van het kwarttarief?



Bericht door Navigator »

tonic schreef:
zo 27 okt 2019, 18:36
Voor de belastingdienst zijn hun eisen duidelijk en zwart/wit.
Juist niet. Dan hadden ze niet 8 jaar lang een model goedgekeurd en vaker steekproeven uitgevoerd. Lees het verhaal maar eens van de NV200. Zowel Belastingdienst als RDW waren het er over eens dat het voor beiden een camper was. Later komt men hier op terug.

Ook de fiscus heeft onderzoeksplicht, wordt zelfs specifiek in de wet benoemd voor afd. Inspectie.

Geldt ook voor de RDW. Mijn camper is 3 x gekeurd. Heb zelfs 1 x in Schiedam het volledige bedrag teruggekregen omdat de Keurmeester geen raad wist....... Hoezo alles 'duidelijk en zwart/wit'.

Je bijdragen in dit topic zijn erg theoretisch. Ik praat over de praktijk en dat sluit zelden aan.
Forum verlaten.
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Hoe lang duurt de toekenning van het kwarttarief?



Bericht door tonic »

Nogmaals de RDW heeft niks met 1/4 tarief te maken! Het verschil tussen "in de theorie" en "in de praktijk" is volgens mij dat mensen dingen willen die niet kunnen.

Maar we hebben een meningsverschil. Niks mis mee dus laten we de belastingdienst gewoon zijn werk doen en een beslissing nemen. :bow:
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Hoe lang duurt de toekenning van het kwarttarief?



Bericht door 't Busje »

De Belastingdienst keurt niet 8 jaar goed, maar heeft in die 8 jaar niet gekeken en het laten sloffen. Natuurlijk is het zuur dat je na 8 jaar met een (forse) naheffingsaanslag geconfronteerd wordt, maar daar ben je zelf (mede) verantwoordelijk voor, omdat je de bouwer van dat campertje op zijn blauwe ogen geloofd hebt.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Pintie
Berichten: 13
Lid geworden op: za 23 okt 2021, 15:28

Re: Hoe lang duurt de toekenning van het kwarttarief?



Bericht door Pintie »

In mei 2022 kwarttarief aangevraagd, ontvangstbevestiging wel gehad en een bericht dat tijdelijk niets zal worden afgeschreven. Tot heden 2 dec 2022 nog geen akkoord ontvangen !! BELACHELIJKE service van de belastingdienst. Groet Wim
Groet Wim
Fiat Scudo L2h1 2.0
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31955
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Hoe lang duurt de toekenning van het kwarttarief?



Bericht door Bob Diesel »

In een 3 jaar oud topic
Je ei kwijt kunnen, mooi forum hé :?:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8448
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Hoe lang duurt de toekenning van het kwarttarief?



Bericht door EasyBee »

Pintie schreef:
do 01 dec 2022, 22:03
In mei 2022 kwarttarief aangevraagd, ontvangstbevestiging wel gehad en een bericht dat tijdelijk niets zal worden afgeschreven. Tot heden 2 dec 2022 nog geen akkoord ontvangen !! BELACHELIJKE service van de belastingdienst. Groet Wim
In de tussentijd zelf al eens navraag gedaan hoe het er voor stond? In de tussentijd is er ook niets in rekening gebracht (schrijf je zelf).
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80379
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Hoe lang duurt de toekenning van het kwarttarief?



Bericht door Dafluc »

Precies, dan zou het pas belachelijk zijn.
Afbeelding
Flying Flamingo
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 13:09

Re: Hoe lang duurt de toekenning van het kwarttarief?



Bericht door Flying Flamingo »

Dat is wel heel bijzonder. Wij hebben eind september 22 een camper gekocht waar het tarief nog niet van klopte (stond als bestelbus in systeem). Binnen zes weken hadden we volgens mij een besluit binnen.
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Hoe lang duurt de toekenning van het kwarttarief?



Bericht door AadenAnke »

Dan vraag ik mezelf gelijk af hoe zit het met de BPM is die wel betaald? Of komt daar straks nog een naheffing op?
Ik wil je niet ongerust maken maar dat zou zomaar een flinke duit kunnen zijn

Gr Aad
Gebruikersavatar
SkiRon
Berichten: 460
Lid geworden op: do 31 okt 2019, 18:04
Contacteer:

Re: Hoe lang duurt de toekenning van het kwarttarief?



Bericht door SkiRon »

Toevallig gister met ze gebeld omdat ik nog geen ontvangst bevestiging had gekregen, aanvraag was binnen en ze hadden wat achterstand, maar Mei??? Ze gaven ook aan dat ik de huidige rekening niet hoefde te betalen zolang de aanvraag in behandeling is. Dit zou ongeveer 8 weken duren.
Plaats reactie