Opel Combo L2 naar minicamper

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: Opel Combo L2 naar minicamper



Bericht door nicolasfirst »

Vandaag, op 13 maart 2019, hebben we onze minicamper in ontvangst genomen. Nu zijn wij aan de beurt om de minicamper verder naar ons eigen zin in te delen nog een beetje aan te passen. De komende periode dus veel op pad om het één ander uit te testen en te noteren wat er eventueel nog aangepast moet worden of aangevuld moet worden.

Ook staat een bezoek aan de weegbrug op het programma want ik vrees dat we met alles angstvallig dicht in de buurt van het niet al te hoge maximale gewicht gaan belanden. maar goed, dat zien we dan wel.

Een kleine impressie.
Achterkant-klein.JPG
Achterkant-klein.JPG (75.93 KiB) 648 keer bekeken
Interieur-klein.JPG
Interieur-klein.JPG (58.49 KiB) 648 keer bekeken
Interieur-kasten-klein.JPG
Interieur-kasten-klein.JPG (53.83 KiB) 648 keer bekeken
Groet,

Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2640
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Opel Combo L2 naar minicamper



Bericht door jan- »

Ziet er mooi uit! En bevalt het? Gewicht staat toch gewoon op je kentekenbewijs? Hij is bij de keuring gewogen. Massa ledig voertuig 1676 kg, toegestane max. massa voertuig 2200 kg. Dus dan kan er nog 524 kg bij. Lijkt mij voldoende voor zo'n kleine camper.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: Opel Combo L2 naar minicamper



Bericht door nicolasfirst »

jan- schreef:
di 07 mei 2019, 20:58
Ziet er mooi uit! En bevalt het? Gewicht staat toch gewoon op je kentekenbewijs? Hij is bij de keuring gewogen. Massa ledig voertuig 1676 kg, toegestane max. massa voertuig 2200 kg. Dus dan kan er nog 524 kg bij. Lijkt mij voldoende voor zo'n kleine camper.
Er kan inderdaad nog heel wat bij. Interieur en alles wat daarbij komt. We zijn recent naar de weegbrug geweest met een driekwart volle benzinetank, 10L water, de volledige interieurinrichting, de fietsendrager plus twee fietsen (waarvan 1 ebike) en mijn vrouw en ik. Resultaat een gewicht van 1070kg. Kortom nog ruimte voor 130kg aan eten, drinken en kleding. Inderdaad ruim voldoende.

Groet,

Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
passie
Berichten: 8
Lid geworden op: do 15 aug 2019, 22:44

Re: Opel Combo L2 naar minicamper



Bericht door passie »

oh bij het doorzoeken van dit forum kwam ik bij deze terecht ,en ik dacht yes er zijn er nog mee een mini ,type berliner

wij hebben nu een partner met een slaapbox
keuken ,zitten hoeft voor ons niet

maar gewoon slapen en wegwezen

Jij lijkt mij al ervaring te hebben , want ik had onlangs een bericht gestuurd naar een camperplaats en ik kreeg als antwoord :enkel voor campers

Dus graag info of ervaringen waar je mee deze mini welkom zijt .
Plaats reactie