Wie had de hond mee naar Amerika?

jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Re: Wie had de hond mee naar Amerika?



Bericht door jotr »

Ik denk dat je zelf de beste oplossing aangeeft: bij Amazon wat voer bestellen en bij je hotel laten afleveren. Je hebt zelf al aangegeven dat je in het vliegtuig wel voer mag meenemen. Ik zou voor die vliegreis voldoende meenemen en eventueel restant vlak voor immigrations weggooien. Er staan echt wel vuilnisbakken; wij hebben er ook wel eens restant noten in gegooid. Zo kun je je hondje tot het laatst iets te eten geven. Van het vliegveld ben je met een uur toch wel in je hotel en daar staat dan het voer van Amazon. Een of desnoods twee uur kan je hond toch wel zonder voer? Verder succes met de voorbereidingen.
jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Re: Wie had de hond mee naar Amerika?



Bericht door jotr »

Overigens, weet je zeker dat je geen ingeblikt voer mag meenemen? Je mag ook geen kaas importeren maar wij laten voor onze zoon in Amerika wel kaas vacuüm verpakken en dan mogen we het zonder problemen invoeren.
Gebruikersavatar
Korsou
Berichten: 80
Lid geworden op: do 09 jul 2015, 23:17
Locatie: Drenthe

Re: Wie had de hond mee naar Amerika?



Bericht door Korsou »

De hond in NL voor vertrek al laten wennen aan hondenvoer wat je in de USA de eerste dag al kunt kopen? Mixen met huidige voer en langzamerhand over op het 'USA-voer'.
License to chill !!!
Boxbox
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 13 jun 2018, 19:21

Re: Wie had de hond mee naar Amerika?



Bericht door Boxbox »

Is gekookte kip en rijst geen optie voor de eerste dagen? Dat krijgen ze hier altijd als ze niet fit zijn.
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Wie had de hond mee naar Amerika?



Bericht door Premiumliner »

Hebben we het hier nou over een gezond hondje of over een ziekelijk wezentje met allerlei gebreken aan maag-darmkanaal en gluten- en wat al niet meer intolerantie.
Zou dat beestje nou echt niet een dagje zonder het eten kunnen wat ie alle andere dagen krijgt?
En alle oplossingen die hier worden aangedragen hadden jullie volgens mij met gemak ook zelf kunnen bedenken.
Een telefoontje naar het hotel waar jullie naar toe gaan met het verzoek het juiste hondenvoer te regelen en het “probleem” is opgelost. Desnoods laat je het voer een paar weken tevoren als postpakketje opsturen en bel je voordat je vertrekt even of het in goede orde is aangekomen.
Als dit al moeilijk is dan mag ik mij wel ernstig zorgen maken over jullie welzijn en die van de York tijden de geplande Amerika trip.
Jullie lijken me, als ervaren globetrotters, zo’n simpel iets toch wel te kunnen handelen toch?
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Wie had de hond mee naar Amerika?



Bericht door Jan en Simonne »

jotr schreef:
zo 23 dec 2018, 18:03
Overigens, weet je zeker dat je geen ingeblikt voer mag meenemen? Je mag ook geen kaas importeren maar wij laten voor onze zoon in Amerika wel kaas vacuüm verpakken en dan mogen we het zonder problemen invoeren.
Sommige kazen mogen weer wel, andere niet.
Vlees in blik schijnt af te hangen van welk dier er in zit, wat het land van herkomst van dat dier is, of er daar ter plaatse mond-en-klauwzeer heerst en/of BSE.
En aangezien je meestal niet weet, waar het dier vandaan komt, dat in het blik zit, zijn ze erg huiverig daar.

Maar inderdaad, ik had mijn eigen oplossing allang gevonden.
Mijn vraag ging dan ook over eigen ervaringen van mensen, die dat al eerder gedaan hadden, want het wiel hoeft geen twee keer uitgevonden te worden, lijkt mij.

Hartelijk dank voor alle moeite, die gedaan is, om een bijdrage te leveren.
Sommige van die bijdragen zijn van een niveau en inhoud, dat ik er alleen maar mijn schouders over kan ophalen.

Fijne feestdagen allemaal!
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2418
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Wie had de hond mee naar Amerika?



Bericht door pepon »

Ik weet niet welk voer je gebruikt, een familielid van mij werkt bij Saturn Petfood in Hattem.
https://www.saturn-petcare.de/?L=4

Deze produceren voor Aldi/Lidl maar ook voor de Amerikaanse markt.

Walmart verkoopt het daar. Misschien heb je hier wat aan.

Edit: Kan nog even vragen hoe het daar heet.

Groet, Ron.
Laatst gewijzigd door pepon op ma 24 dec 2018, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Wie had de hond mee naar Amerika?



Bericht door Jan en Simonne »

Fijn!
Dankjewel Ron! :thumbup:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Wie had de hond mee naar Amerika?



Bericht door WimZ »

Jan en Simonne schreef:
ma 24 dec 2018, 8:30
Sommige van die bijdragen zijn van een niveau en inhoud, dat ik er alleen maar mijn schouders over kan ophalen
Was me al opgevallen dat je er niet of soepel op reageerde. Het beste wat iedereen kan doen. "Don't feed the trolls"
Plaats reactie