Elektrisch schema
Re: Elektrisch schema
planar is de dieselkachel en werkt op 12volt niet op 230.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Elektrisch schema
Klopt Jos maar dat is nu ook de verwarring, op het schema van TS staat die goed getekend op de 12V
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
-
- Berichten: 6869
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Re: Elektrisch schema
Gaat goedkomen. Ben er mee bezig.
Overigens zit er op de voeding van de omvormer geen schakelaar?
Overigens zit er op de voeding van de omvormer geen schakelaar?
Laatst gewijzigd door jansloos op vr 28 dec 2018, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
U wilt toch iets van elektra weten?
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Re: Elektrisch schema
Hoezo gaat goed komen ? Het gaat toch over het schema van TS en die is misschien al klaar met zijn schema ?!
Of is het laatste schema van jou ?
Of is het laatste schema van jou ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Elektrisch schema
ik vind dat als er duidelijk een definitief iets is zonder duidelijke grote fouten , dat er dan niet na een hele tijd nog eens dingen moeten gaan veranderen , word alleen maar onduidelijker, en als de TS nog vragen heeft komen die vanzelf wel.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 6869
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Re: Elektrisch schema
Dat laatste schema, is misschien wel overbodig ja.
Maar ik was er in het begin mee gestart. Eerst op papier, maar dat was onduidelijk. Als een soort tijdverdrijf de tekening afgemaakt in de PC.
Mocht TS al klaar zijn heb ik fouten gemaakt, en daar leer je weer van.
Dank voor de correcties.
Hier de gecorrigeerde:
Ik laat de foute staan, anders klopt het commentaar niet meer.
Overigens, In de plus leiding van het zonnepaneel, zitten twee schakelaars.
Kun je die niet beter in 1 dubbelpolige schakelaar onderbrengen?
Zo kun je je nooit vergissen door eerst de verkeerde uit te zetten.
Nog een vraag:
Waarom staat er in de eerste tekening van TS een schakelaar in de minleiding van de Cirix?
Maar ik was er in het begin mee gestart. Eerst op papier, maar dat was onduidelijk. Als een soort tijdverdrijf de tekening afgemaakt in de PC.
Mocht TS al klaar zijn heb ik fouten gemaakt, en daar leer je weer van.
Dank voor de correcties.
Hier de gecorrigeerde:
Ik laat de foute staan, anders klopt het commentaar niet meer.
Overigens, In de plus leiding van het zonnepaneel, zitten twee schakelaars.
Kun je die niet beter in 1 dubbelpolige schakelaar onderbrengen?
Zo kun je je nooit vergissen door eerst de verkeerde uit te zetten.
Nog een vraag:
Waarom staat er in de eerste tekening van TS een schakelaar in de minleiding van de Cirix?
Laatst gewijzigd door jansloos op vr 28 dec 2018, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
U wilt toch iets van elektra weten?
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Re: Elektrisch schema
dan gaan ze allebei tegelijk en het is de bedoeling eerst paneel los en dan regelaar, en bij vast, eerst regelaar aan accu en dan paneel aan regelaar.
met de min van de cyrix los zet je de cyrix buiten werking indien nodig.
jos
met de min van de cyrix los zet je de cyrix buiten werking indien nodig.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 6869
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Re: Elektrisch schema
Ik heb geen zonnepaneel, dus ook geen ervaring.
Is dat omdat uit het paneel een (te) hoge spanning komt, en dus de ingang van de regelaar beschermd moet worden daartegen?
Mmm heeft dat zin? Die schakelaar in de min?
Is dat omdat uit het paneel een (te) hoge spanning komt, en dus de ingang van de regelaar beschermd moet worden daartegen?
Mmm heeft dat zin? Die schakelaar in de min?
U wilt toch iets van elektra weten?
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Re: Elektrisch schema
de onbelaste spanning van een paneel kan meer dan 22-45 volt bedragen , terwijl de laadspanning 14 volt bedraagd, koppel je nu in eens de accu los krijg je een spanningspiek, wat sommige electronica niet leuk vind.
veel regelaars zijn geschikt voor 12 en 24 volt en schakelen automatisch om, daarom bij aankoppelen eerst de regelaar aan de accu zodat de regelaar zich op de accuspanning kan instellen
of het zin heeft een schakelaar in de min kan de gebruiker zelf bepalen, de cyrix heeft een min nodig om te functioneren, de gebruiker kan kiezen wel of niet
jos
veel regelaars zijn geschikt voor 12 en 24 volt en schakelen automatisch om, daarom bij aankoppelen eerst de regelaar aan de accu zodat de regelaar zich op de accuspanning kan instellen
of het zin heeft een schakelaar in de min kan de gebruiker zelf bepalen, de cyrix heeft een min nodig om te functioneren, de gebruiker kan kiezen wel of niet
jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op vr 28 dec 2018, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 6869
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Re: Elektrisch schema
Duidelijk.
Dat laatste is denk het belangrijkste. Dat de regelaar zich op de juiste spanning in kan stellen.
Maar duidelijk verhaal, mocht ik ooit eens een zonnepaneel willen.
Ik gaat t masjien uitzetten. Welteruste allen.
Dat laatste is denk het belangrijkste. Dat de regelaar zich op de juiste spanning in kan stellen.
Maar duidelijk verhaal, mocht ik ooit eens een zonnepaneel willen.
Ik gaat t masjien uitzetten. Welteruste allen.
U wilt toch iets van elektra weten?
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/