Mopeka gastankcheck

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
camperdiksmuide
Berichten: 254
Lid geworden op: zo 18 sep 2016, 23:01

Re: Mopeka gastankcheck



Bericht door camperdiksmuide »

@ Balou, Heb dit jaar in mei gewoon besteld en 2 weken later geleverd gekregen. Zonder ook maar één probleem.
Balou
Berichten: 599
Lid geworden op: wo 19 jan 2005, 19:48

Re: Mopeka gastankcheck



Bericht door Balou »

Bedank voor de response.

Balou
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Mopeka gastankcheck



Bericht door hurktoilet »

Toch nog één vraagje:
ik heb drie flessen in mijn gasbun. kan die app dat aan, of is die net als de monitor beperkt tot twee? Evt kan ik één app op de telefoon van mijn vrouw zetten en nog eentje op mijn telefoon, maar dat vind ik wat omslachtig.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Mopeka gastankcheck



Bericht door hurktoilet »

Laat maar, antwoord staat op de site van Mopeka:
How many sensors can I use at once?
We typically recommend no more than 20 sensors synced to a single device. The App can handle as many as you wish, however response will slow as the phone tries to handle the Bluetooth signals of all the devices.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1564
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Mopeka gastankcheck



Bericht door tranny »

En als die app over een paar jaar verdwijnt/vervangen wordt kun je alles ook weer opnieuw aanschaffen?
Ik check de vulling van mijn gasflessen al vele jaren met de warmtecamera die in m'n telefoon zit, waar het beeld van donker naar licht over gaat is het peil van de vulling.
(zijn wel stalen 36L flessen die worden gebruikt voor m'n onkruidbrander, maar ik neem aan dat het op andere gasflessen ook prima werkt)
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Mopeka gastankcheck



Bericht door hurktoilet »

Heb drie flessen strak tegen elkaar op een lastige plek, zie niet hoe een warmtebeeldcamera daar onderscheid tussen kan maken. Die ziet hooguit een totaalbeeld...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13338
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Mopeka gastankcheck



Bericht door hathi »

Ik gebruik deze al jaren,tot volle tevredenheid,kost weinig,met verlichting,en doet z,n werk prima,mijn gedacht was bij aanschaf…….bij Truma zullen ze het echt wel weten ? En het klopt ook nog :-B
247EC8C3-EF85-4D23-85D9-7A221E8BF158.png
247EC8C3-EF85-4D23-85D9-7A221E8BF158.png (135.04 KiB) 437 keer bekeken
Hans
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Mopeka gastankcheck



Bericht door Camperic »

tranny schreef:
vr 31 dec 2021, 1:10
En als die app over een paar jaar verdwijnt/vervangen wordt kun je alles ook weer opnieuw aanschaffen?
Nee hoor, in dat onwaarschijnlijke geval kun je altijd nog de monitor gebruiken :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Mopeka gastankcheck



Bericht door hurktoilet »

hathi schreef:
vr 31 dec 2021, 13:08
Ik gebruik deze al jaren,tot volle tevredenheid,kost weinig,met verlichting,en doet z,n werk prima,mijn gedacht was bij aanschaf…….bij Truma zullen ze het echt wel weten ? En het klopt ook nog :-B 247EC8C3-EF85-4D23-85D9-7A221E8BF158.png
Vast een goed ding, maar om die te gebruiken moet ik iedere keer mijn bed opklappen, gasbun openen en de drie flessen er stuk voor uit tillen. Dan voel ik ook zo wel of een fles bijna leeg is. Ik wil gewoon op elk moment zonder gedoe kunnen zien hoeveel er nog in zit.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Robenan
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 05 sep 2021, 11:11
Locatie: ZO Brabant

Re: Mopeka gastankcheck



Bericht door Robenan »

krekwakwou schreef:
do 29 nov 2018, 17:42
Omdat ik toch op de hoogte gehouden wil worden over de inhoud van m’n twee LPG flessen, heb ik twee gas sensors aangeschaft die exact de afzonderlijke inhoud meten van iedere fles tot op de centimeter nauwkeurig.
Er van uitgaande dat je 2 tanks hebt ( wat TS ook zegt) dan heb ik nog steeds geen idee waarom ik zou willen weten hoeveel gas er in m’n tanks zit?
Indien de eerste tank leeg is koppel ik de tweede aan en heb dan zeeën van tijd om te kijken waar ik de lege tank kan omruilen of laten vullen.
Zorg er in de voorbereiding wel altijd voor dat ik met 2 volle tanks vertrek.
Nooit gemist de inhoud van m’n tanks niet te weten, maar misschien zie ik iets over het hoofd?
Je bent nooit te oud om te leren. :-B
Ooit : TN 207D (vorige eeuw ;-) ) Nu: Fiat Ducato 2.8JTD Adria Coral S 650 SP
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Mopeka gastankcheck



Bericht door appellover »

Bij mij hetzelfde Rob,als mijn lpg fles leeg is koppel ik mijn propaanfles eraan en ga op zoek naar een tankstation.En dan direkt weer over op de lpgfles.
Doe 20 dagen met een volle fles weet wanneer ik het kan verwachten.(koelkast permanent op gas).
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Mopeka gastankcheck



Bericht door Camperic »

Ik vind het fijn dat de camper een brandstofmeter heeft en zo ook voor LPG tank. Voor beide is het niet nodig, maar prettig is het wel :wink:
Als je de inhoud van (LP)G-fles kunt monitoren dan hoef je geen tweede gasfles mee te zeulen.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Gijs68
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 30 aug 2021, 22:13
Locatie: Barneveld

Re: Mopeka gastankcheck



Bericht door Gijs68 »

Zou die mopeka dan ook op een kunsstof gasfles werken als ik daar een staalplaatje onder lijm? Of gaat er in een kunststoffles van alles fout met het ultrasoon signaal? :?:
Zie bij mopeka dat ze wel ook speciale sensoren voor aluminium flessen hebben tegenwoordig
Groet Gijs

Possl Roadcruiser Revolution / Fiat Ducato maxi 2.3MJ 4,25T 160Pk Euro6 automaat
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Mopeka gastankcheck



Bericht door jaap van duijn »

@Gijs68

Ik zou gewoon een spanband om het apparaat en de fles doen hoef je niet te lijmen en weet ik het te doen.
Trouwens wij doen het zo als het gas op is doen we zuinig en weten we dat we een reserve fles hebben :)

groeten Jaap van Duijn.
Plaats reactie