Chinese dieselkachel
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: wo 29 dec 2021, 16:09
Re: Chinese dieselkachel
Ik wil graag weten hoe het eruit ziet als het met een t-stuk op de retourleiding gemonteerd wordt. Het antwoord waar jij naar refereert jan- is op de ontluchtingsbuis gemonteerd.
Re: Chinese dieselkachel
Mijn Chinese dieselkachel deed 't altijd prima. Totdat ik er een maand geleden per ongeluk benzine ingegooid heb...
Dat heeft er eerst nog een maand ingezeten voordat ik er achter kwam. Brandstofslang wat in de dieseltank zat was al opgelost... ik heb de heater dus uitgebouwd, geheel schoongemaakt, al was er weinig te zien.
Gloeistift even aan de 12 volt gehangen, direct super heet.
Alles weer ingebouwd met nieuwe slangen en testen. De gloeistift pakt nog steeds even veel ampère als voorheen en hij probeert normaal op te starten. Rookt enorm, maar slaat niet aan. Na nog een startpoging schiet die in een onbekende foutmelding...
Iemand een idee wat ik kan doen?
Dat heeft er eerst nog een maand ingezeten voordat ik er achter kwam. Brandstofslang wat in de dieseltank zat was al opgelost... ik heb de heater dus uitgebouwd, geheel schoongemaakt, al was er weinig te zien.
Gloeistift even aan de 12 volt gehangen, direct super heet.
Alles weer ingebouwd met nieuwe slangen en testen. De gloeistift pakt nog steeds even veel ampère als voorheen en hij probeert normaal op te starten. Rookt enorm, maar slaat niet aan. Na nog een startpoging schiet die in een onbekende foutmelding...
Iemand een idee wat ik kan doen?
Re: Chinese dieselkachel
Met " gloeistift aan de 12v gehangen, direct super heet"...
Bedoel je dan wel rood gloeiend.
Want super heet is witte rook (diesel verdampt wel maar ontbrand (nog) niet)
Pas bij rood gloeiend komt de diesel pas tot ontbranding.
Bedoel je dan wel rood gloeiend.
Want super heet is witte rook (diesel verdampt wel maar ontbrand (nog) niet)
Pas bij rood gloeiend komt de diesel pas tot ontbranding.
Re: Chinese dieselkachel
Goed punt, eerlijk gezegd niet gecheckt, ga ik nog doen!
Met 3 kleintjes op expeditie, dat is onze uitdaging! https://www.metvijfopreis.nl/
Re: Chinese dieselkachel
Ja, echt roodgloeiend... dat is het probleem dus niet. Iemand nog andere ideeën?
Met 3 kleintjes op expeditie, dat is onze uitdaging! https://www.metvijfopreis.nl/
Re: Chinese dieselkachel
Als de stift rood gloeiend is, dan is de benodigde warmte oke.
En blijft brandstof en lucht over
Ik heb een keer gehad, dat er in de lucht toevoer wat takjes en zand zat! waardoor er geen ontsteking plaats vond door te weinig lucht/zuurstof .. soms heel sporadisch wel ontsteking en dan weer tientallen keer niet... wat heb ik toen lang lopen zoeken, nooit begrepen hoe die takjes/zand in het midden van de buis waren gekomen.
Zelfde check kan je ook voor de uitlaat doen.. als daar de luchtstroom wordt gehinderd, trekt er ook teweinig lucht (zuurstof) erin.
PS je had het over een onbekende error? Waarom onbekend, zelfs de bekende low cost heaters komen met een error codes uitleg in de handleiding. wat is de error code die je ziet?
PS2 de brandstof filter sowieso vervangen voor een nieuwe (al leek die misschien oke, voor die paar euro!) en ook de leiding goed ontlucht..eventueel even de brandstofleiding los bij de heater, in een bakje hangen en flink door laten pompen / ontluchtingsprogramma X keer.
En blijft brandstof en lucht over
Ik heb een keer gehad, dat er in de lucht toevoer wat takjes en zand zat! waardoor er geen ontsteking plaats vond door te weinig lucht/zuurstof .. soms heel sporadisch wel ontsteking en dan weer tientallen keer niet... wat heb ik toen lang lopen zoeken, nooit begrepen hoe die takjes/zand in het midden van de buis waren gekomen.
Zelfde check kan je ook voor de uitlaat doen.. als daar de luchtstroom wordt gehinderd, trekt er ook teweinig lucht (zuurstof) erin.
PS je had het over een onbekende error? Waarom onbekend, zelfs de bekende low cost heaters komen met een error codes uitleg in de handleiding. wat is de error code die je ziet?
PS2 de brandstof filter sowieso vervangen voor een nieuwe (al leek die misschien oke, voor die paar euro!) en ook de leiding goed ontlucht..eventueel even de brandstofleiding los bij de heater, in een bakje hangen en flink door laten pompen / ontluchtingsprogramma X keer.
Re: Chinese dieselkachel
De heater is al helemaal uit elkaar geweest, ik zou wel het luchtfilter nog kunnen checken. Uitlaat komt wel rook uit, maar misschien toch geblokkeerd, zal ik ook even nagaan.
De error is onbekend, omdat in de handleiding beschreven wordt als er 1, 2, 3, tot 8 lampjes gaan knipperen. Maar bij mij gaan er 10 knipperen...
Ontluchten en doorpompen is voldoende gebeurd, ding was binnenin zeiknat van de diesel.
De error is onbekend, omdat in de handleiding beschreven wordt als er 1, 2, 3, tot 8 lampjes gaan knipperen. Maar bij mij gaan er 10 knipperen...
Ontluchten en doorpompen is voldoende gebeurd, ding was binnenin zeiknat van de diesel.
Met 3 kleintjes op expeditie, dat is onze uitdaging! https://www.metvijfopreis.nl/
Re: Chinese dieselkachel
Dat is niet goed, dat wilt zeggen dat de diesel niet ontbrandt. Diesel proeikop die niet (meer) verneveld? Stand van gloeikaars niet goed in de dieselverneveling?
Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen