Standkachel op retourleiding?
Standkachel op retourleiding?
Hallo jongens, ff een vraag.
Kan ik de dieselaanvoer, voor een standkachel, aansluiten op de retourleiding ?
Heb geen zin om de hele tank te demonteren n.l.
Anders evt. een apart tankje ?
Kan ik de dieselaanvoer, voor een standkachel, aansluiten op de retourleiding ?
Heb geen zin om de hele tank te demonteren n.l.
Anders evt. een apart tankje ?
Na regen komt altijd zonneschijn, al duurt het soms wel erg lang...
Re: Standkachel
Wil een planar kopen
Idd dat werkt dus niet. Je wil hem tenslotte ook gebruiken als je stil staat. Een apart tankje kan natuurlijk altijd als je dat wil.
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
-
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Bij de onze, MB Vito zit de kachel op de retour leiding.
Als er geen terugslagklep inzit moet dat kunnen.
Als er geen terugslagklep inzit moet dat kunnen.
EN enkel als de retour diep genoeg in de tank steekt.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en geeft dus nooit problemen, ja 1, word misschien eens gemist.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en geeft dus nooit problemen, ja 1, word misschien eens gemist.
too old to worry about anything
Er bestaat een speciaal tussenstuk wat je in de toevoer naar de tank kan plaatsen. Aan de binnenkant zit dan een dun metalen pijpje wat in de tank steekt.
E.e.a. afhankelijk van de auto natuurlijk hoe daar de vulleiding loopt.
In de retourleiding zou ik niet doen.
E.e.a. afhankelijk van de auto natuurlijk hoe daar de vulleiding loopt.
In de retourleiding zou ik niet doen.
Peugeot boxer van 2014
-
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Als die dunne leiding die in die dikke buis eindigd, de retourleiding is, kun je dit niet gebruiken!
de retour eindigt hoog in de vulleiding. Als het dieselniveau zakt, zuigt je kachel alleen maar lucht.
Andere oplossing dus.
de retour eindigt hoog in de vulleiding. Als het dieselniveau zakt, zuigt je kachel alleen maar lucht.
Andere oplossing dus.
-
Ik heb hem aangesloten daar waar de dieselleiding het motorcompartiment binnenkomt. Vlak voor de leiding het brandstoffiler ingaat heb ik een aftakking gemaakt met een dubbele banjobout. Zit al 5 jaar en werkt prima. Moet er alleen even aandenken om na brandstoffiler wisseleling de kachel te starten met draaiende motor. Anders zit er teveel lucht in. Groet Eric
Als je een Planar koopt zit er een aansluit stukje bij dat in de tank gemonteerd kan worden. Door met de hoogte van plaatsing te spellen kan je regelen dat je nooit je hele tank leeg kan stoken.
Gr. Aad
Gr. Aad
- Aloys
- Site Admin
- Contacteer:
Webasto standkachel, ook aangesloten op de tank. Die is prima bereikbaar via een luikje tussen de voorstoelen.