Prijsniveau Engeland

Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Prijsniveau Engeland



Bericht door TestCase »

National Trust zou ik zeker doen, met het boekje en de postcodes is navigeren eenvoudig en parkeren is dan ook nog eens gratis. (Zit Stonehenge in trouwens.) Zo'n bezichtiging van kasteel/landhuis kost al gauw €15 pp. Aanvragen via Internet.
CP's ruim voldoende stonden daar regelmatig, campings beetje prijzig soms. Inderdaad weekeinde is soms erg druk op campings in seizoen, ff bellen dan. Vaste afvaltank lozen soms lastig omdat er vaak geen put is waar je overheen rijdt, Engelsen hebben vaak van die verrijdbare containers, emmer/bak mee dus die onder afvoer past.
Prijspeil, levensonderhoud vergelijkbaar, brandstof duurder. Allemaal afhankelijk van de pond.
Op smalle wegen, typisch Z. Engeland (Cornwall), denk aan rechter spiegel. Ik heb de spiegels iets soepeler afgesteld zodat ze makkelijker inklappen. Scheelt schade, al 2 campers gezien met kapotte spiegel afgelopen 2 jaar.

Verder gewoon doen. Stoppen bij de pub soms een eenvoudige maaltijd, gezellig en aanspraak. (Britstops is dan optie maar wij deden het ook vaak met Campercontact.)


//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
swagmanneke
Berichten: 359
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 11:22

Re: Prijsniveau Engeland



Bericht door swagmanneke »

Hallo

Boek voor de overtocht de nachtboot. wij mochten in Duinkerke reeds mee met de boot van 19u voor de prijs van de nachtboot. ben je ook ineens de drukte voor als je langs London wil. en denk er ook aan als je door de Dartford tunnel wil om thuis te betalen via internet, er zijn geen tolpoortjes meer.
In Calais bij P&O moesten we bij betalen.
Wij hebben 2 jaar geleden voor de camper H/T €160 betaald. Camper 7.4m integraal.

Walter
Euramobil Integra line 720EB
you never never know, if you never never go
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Prijsniveau Engeland



Bericht door macfocus »

Afgelopen zomer voor het eerst die kant op geweest.
Met gezin van 4 (50, 48, 17, 14)

boot Europort- Hull v.v:€600,-
Eten in een pub: minimaaal £100,-
Brandstof ongeveer gelijk aan nl, en tank vooral niet langs de snelweg
Campings: als je van kleime boerencampings houdt, topland! Certified locations zijn dan een hele fijne keuze, waar je voor ong. £15,- p.n. kunt staan.
Grote campings zijn heel erg duur en druk, zeker in een bank holiday.
Attracties (kastelen e.d.): DUUR, reken maar op minimaal £50,- en regelmatig was het meer.(en dan hebben we af en toe gebruik gemaaakt dat de oudste niet zo groot is en dus voor kindertarief kan)
Kwaliteit van het land (natuur, leuke mensen etc), TOP
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Hymerferry
Berichten: 712
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 20:47

Re: Prijsniveau Engeland



Bericht door Hymerferry »

Zit nu in Engeland, verbazingwekkend rustig hier op de campings/caravanplaatsen. Overtocht Duinkerken-Dover vv beide rond het middaguur, heen en terug samen 114 euro totaal betaald. En ik heb een 7 meter alkoof die ook nog boven de 3 meter is. De Liefkenshoekse tunnel kostte me 19 euro, over duur zijn gesproken. Momenteel op een 5 sterrencamping met ze 4 en en heb daar net 19 pond voor betaald, alles inbegrepen incl de Wifi. Gisteren op de camperplaats in Canterburry, 7 pond met gratis bus naar centrum inbegrepen. Het tanken vanmiddag was 1,35 pond (keer 1,15 voor Euro’s) voor de diesel. En ook hier nu schoolvakanties. Dus de prijzen vallen best mee.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Prijsniveau Engeland



Bericht door AadenAnke »

Hebben wij ook gestaan goede bus verbinding naar de stad. Erg mooi trouwens. Heb er gelijk weer zin in :clap:
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Prijsniveau Engeland



Bericht door kampertjes »

Een vakantie is zo duur als je hem zelf maakt
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Prijsniveau Engeland



Bericht door macfocus »

Dat klopt en tegelijk de grootste dooddoener die er is.

In Spanje kun je voor bedrag X, veel meer doen als in bv. Engeland, noorwegen en nl.
Dus is het relevant om te weten hoe het prijspijl ligt. Tenzij je je geen zorgen hoeft te maken over geld. In dat geval ben ik blij voor diegene.

Dat je door minder te doen (uit eten, musea etc.) goedkoopt op vakantie kunt zal duidelijk zijn.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Prijsniveau Engeland



Bericht door blizard »

Het is helemaal niet verplicht bij Britstop te dineren.
Een biertje is ook voldoende. Er valt over te twisten, maar de Engelse keuken is op zijn zachts gezegst saai.
Omdat de Tesco's Sainsbury en Lidl's rijk voorzien zijn van verse producten, draait mijn vrouw meestal zelf wat in elkaar.
En om een cultuurland als Engeland te vergelijken met een zandbank als Spanje... :P
twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

Re: Prijsniveau Engeland



Bericht door twente1946 »

't Busje schreef:
vr 05 okt 2018, 13:03
Zwitserland en Noorwegen volgen het grootste deel van de EU regels, maar of dat de Britten dat na de Brexit ook zullen doen, is nog niet duidelijk.
inderdaad, Noorwegen en Zwitserland zij EU gerelateerd. Noorwegen doet zelfs mee met Schengen.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Prijsniveau Engeland



Bericht door macfocus »

blizard schreef:
ma 22 okt 2018, 12:43
Het is helemaal niet verplicht bij Britstop te dineren.
Een biertje is ook voldoende. Er valt over te twisten, maar de Engelse keuken is op zijn zachts gezegst saai.
Omdat de Tesco's Sainsbury en Lidl's rijk voorzien zijn van verse producten, draait mijn vrouw meestal zelf wat in elkaar.
En om een cultuurland als Engeland te vergelijken met een zandbank als Spanje... :P
Engelse keuken saai? Dacht het niet.
En zeker nog nooit in noord-spanje geweest? Zo’n mooi en afwisselend deel van Spanje.

(Ik had je knipoog wel gezien hoor :wink: )
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Prijsniveau Engeland



Bericht door blizard »

Ah, je hapt wel :-B
Prhg
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 17:44
Locatie: Rijsbergen

Re: Prijsniveau Engeland



Bericht door Prhg »

ook ik wil volgend jaar naar Engeland en lees veel over de national trust pas. Ik lees echter ook dat je hem kunt aanschaffen voor resp 7 of 14 dagen.
Hoe zit het dan als je langer gaat? Ik wil eigenlijk 4 weken?

Ik denk er zelfs over door te rijden naar schotland. heb ik dan voor Schotland een andere pas nodig?
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Prijsniveau Engeland



Bericht door blizard »

Er zijn meerdere passen. Hangt er vanaf waar je heen wil, en wat je intersesses zijn.
Hier kan je een vergelijking maken, en ze zijn ook nog het goedkoopst https://www.visitbritainshop.com/nederland/
Boeken kan een dag voor vertrek, je krijgt nl alleen een voucher, voordeel is dat bv je 7 daagse pas op het moment van 1e keer melden pas ingaat, en je dan 7 dagen hebt.
Wij hebben een licht voorkeur voor English Heritage, deze hebben de mooiste kastelen in hun portfolio. Tuinen vinden we minder interessant.
Maar zoals gezegd, het hangt er vanaf waar je naar toe gaat.
Plaats reactie