Langdurige bescherming lak camper

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Langdurige bescherming lak camper



Bericht door MonRoe »

@bertt wij hebben het bij korgacarcleaning in Ridderkerk laten doen.

dak is in ons geval alleen gepoetst, niet in glasscoat gezet omdat het dak ook niet opnieuw gespoten is.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Langdurige bescherming lak camper



Bericht door bertt »

Ja, daar ben ik vanmorgen voor op pad gegaan. Het blijkt dat ik 10 jaar geleden mijn toen nieuwe Sirion met waxoyl heb behandeld. Nou staat die altijd binnen, maar na 10 jaar nog steeds goed waterafstotend.
Maar op de beschrijving die er bij zit staat dat het niet op ongeverfd kunststof moet komen, zowel ,meteen met natte doek verwijderen. Nou heb ik ook veel kunststof wat wel een kleurtje heeft, maar volgens mij niet gespoten is.
Dus daar ben ik een beetje huiverig voor. Ook veel stickers op de camper.

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Fleurette
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 09 mar 2018, 15:40

Re: Langdurige bescherming lak camper



Bericht door Fleurette »

Ik heb inmiddels de tweede camper van Nanocoating laten voorzien door Camper Custom Care uit Lelystad. Door deze behandeling blijft je camper beschermd tegen UV inwerking op de lak, is vuiligheid enorm eenvoudig van camper en ruiten te verwijderen en glimt ie mooi :-B .
Ze geven 5 jaar garantie op een juiste laag op de gehele camper. Elk jaar mag je daarvoor langskomen voor een volledige inspectie.
stefaank
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 25 sep 2016, 21:51
Locatie: zedelgem belgië

Re: Langdurige bescherming lak camper



Bericht door stefaank »

Hallo,

Ik heb verleden week onze camper zelf van 'glascoating' voorzien.
Gekocht op AliExpress....rond de 4 euro per flacon,
Had er twee gekocht voor ingeval ...
De tweede had ik nog net nodig.
Ziet er goed uit...denk ik.
Het zou 3 tot 5 jaar moeten effect hebben.
Op dit ogenblik nog geen ervaring mee,hij staat binnen.
Was me vooral te doen voor de vliegen op de voorkant,die er moeilijk afgaan,moet ik nog ondervinden.

Mr fix 9h ,aanbrengen,in kleine stukken,1 M2 en direct opblinken met nanodoek tot het blinkt,daarna volgende stuk.
Ik heb keukenhandschoenen aangedaan.Is eenvoudig.

Grtn,st
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2431
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Langdurige bescherming lak camper



Bericht door pepon »

Nog even over de siliconen, als iemand hier last van heeft.

Onze huisschilder gebruikte dit middel voor onze voordeur.
https://www.avispaint.nl/nl/merken-prod ... istof_341/

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
cdr
Berichten: 302
Lid geworden op: za 24 jul 2010, 8:22

Re: Langdurige bescherming lak camper



Bericht door cdr »

stefaank schreef:
do 06 sep 2018, 23:32
Hallo,

Ik heb verleden week onze camper zelf van 'glascoating' voorzien.
Gekocht op AliExpress....rond de 4 euro per flacon,
Had er twee gekocht voor ingeval ...
De tweede had ik nog net nodig.
Ziet er goed uit...denk ik.
Het zou 3 tot 5 jaar moeten effect hebben.
Op dit ogenblik nog geen ervaring mee,hij staat binnen.
Was me vooral te doen voor de vliegen op de voorkant,die er moeilijk afgaan,moet ik nog ondervinden.

Mr fix 9h ,aanbrengen,in kleine stukken,1 M2 en direct opblinken met nanodoek tot het blinkt,daarna volgende stuk.
Ik heb keukenhandschoenen aangedaan.Is eenvoudig.

Grtn,st
zeker weten? De “echte nano glasscoat” zit altijd in blikverpakking en is hoog explosief ivm de oplosmiddelen moeilijk voor te stellen dat ali dat voor 4,00 in een vliegtuig Krijgt, maar kan zo een goed alternatief zijn.
Gebruikersavatar
Dream Away
Berichten: 200
Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 22:03
Locatie: Noord Brabant

Re: Langdurige bescherming lak camper



Bericht door Dream Away »

Er worden een paar dingen door elkaar gehaald, een nanobehandeling en/of een glass coating is een Sealant en geen wax.
Een sealant sluit het oppervlak af voor invloeden van buitenaf waaronder verontreining van snelwegen maar ook voor vogelpoep enz.
Voordeel van een sealant is dat je makkelijk 2 jaar vooruit kan bij dagelijks gebruik dus een camper die niet altijd buiten is kan zeker een jaar of 5 vooruit.
Nadeel is dat je lak echt brandschoon moet zijn, daarom word het vaak aangeboden bij nieuwe auto's of wanneer een auto naar een poetsbedrijf gaat waar ze, na het kleien, polijsten en cleanen dan pas de nanolaag aanbrengen.
Persoonlijk vind ik een carnauba wax een veel mooier resultaat geven echter is het aanbrengen veel werk.
Daarom gebruik ik eigenlijk altijd een vloeibare Carnauba wax bij voorkeur van Wolf's Chemicals genaamd Blue Moon.
Deze wax geeft een prachtig resultaat is makkelijk aan te brengen en hoeft maar een minuut of 10 in te werken.
Mijn zwarte auto die dagelijks door weer en wind reed was altijd een spiegeltje en de kosten vallen reuze mee.
https://www.waxworld.nl/shop/index.php? ... _id=101850
Home is where we park it!
Gebruikersavatar
M2
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 22 nov 2004, 20:15
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Langdurige bescherming lak camper



Bericht door M2 »

Wij hebben een zwarte bus. Staat zomer en winter buiten. Hij is nu inmiddels 8 jaar oud. Na elke winter doe ik het 3-stappen plan van Meguiars (paint cleaner-polish-carnabau wax), uiteraard na de camper grondig wassen met 2-emmer methode. Een flinke dag werk maar dan heb je ook wat. Voor de rest was ik hem om de 2 maanden. Dat is een dan makkie met een goeie waslaag op de bus. Dan zet ik hem na de voorjaarsvakantie (eind juni nog een keer in de was, en ongeveer half november nog een keer.
Na een was- en waxbeurt vraagt de buurt zich steeds weer af of ik een nieuwe heb gekocht :wink:

Dus inderdaad een aantal dagen werk per jaar maar ik denk niet dat iemand onze bus op een andere manier in een mooiere staat krijgt. En nogmaals: een zwarte bus die in wind en weer het hele jaar buiten staat!

En een goede bijkomstigheid van dit handwerk is dat je alle hoeken en naden en kitranden goed onder onder ogen (en handen dus) krijgt.

Michel
zorg goed voor je lichaam, waar anders moet je in leven...
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Langdurige bescherming lak camper



Bericht door Kroppie »

de lak op mijn camper zit er nu 29 jaar op , en ik heb gemerkt dat ik de camperlak het beste bescherm door de lak in de pot te laten zitten, nu zitten er ondanks 1x per jaar wassen met water, allemaal krasjes, pitjes, vlekjes, verkleuringen en matte plekken op. :sick:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Langdurige bescherming lak camper



Bericht door Vertrokken2 »

Kun je een foto’tje bijvoegen van die pot waar je het over hebt? Voor het begrip.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Langdurige bescherming lak camper



Bericht door Kroppie »

gewoon een verfblik met deksel, :!: , ben niet in het bezit van een fototoestel.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
stefaank
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 25 sep 2016, 21:51
Locatie: zedelgem belgië

Re: Langdurige bescherming lak camper



Bericht door stefaank »

Auto Pro 9 H Mr Fix Keramische Auto Coating Vloeibaar Glas Autowas Verf Polish Nano Keramische Auto Detaillering Zorg accessoires
http://s.aliexpress.com/Afuuqymi?fromSns=Copy to Clipboard
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8261
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Langdurige bescherming lak camper



Bericht door hurktoilet »

@Dreamaway: ik lees dat canauba wax weliswaar fantastisch effect geeft, maar dat dat na acht weken al weer verdwenen is? Ik houd van een glimmende camper, maar elke twee maanden gaat wel erg ver...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Dream Away
Berichten: 200
Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 22:03
Locatie: Noord Brabant

Re: Langdurige bescherming lak camper



Bericht door Dream Away »

hurktoilet schreef:
za 08 sep 2018, 0:58
@Dreamaway: ik lees dat canauba wax weliswaar fantastisch effect geeft, maar dat dat na acht weken al weer verdwenen is? Ik houd van een glimmende camper, maar elke twee maanden gaat wel erg ver...
Vind dat artikel erg overdreven en spreekt zeker niet voor degene die ik van Wolf's Chemicals gebruik.
Er zal vast verschil zitten in merken maar kan alleen uit eigen ervaringen vertellen en dat is makkelijk 6 maanden met mijn auto voor dagelijks gebruik. Als het na 6 tot 8 weken al is verdwenen moet je toch eens een andere autoshampoo gebruiken. Knal je er met Valma wash & shine overheen dan ben je zelfs een pasta wax nog kwijt dus dan kan je beter niets doen.
Ik gebruik alleen Wolf's Chemical en Poor Boys en enkele producten van Meguiars.
IMG 005.jpg
IMG 005.jpg (95.32 KiB) 2173 keer bekeken
Home is where we park it!
Plaats reactie