C1 rijbewijs

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: C1 rijbewijs



Bericht door Marco Polo »

In die bepaalde periode……
Gebruikersavatar
Camperco
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 10 nov 2010, 11:48
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: C1 rijbewijs



Bericht door Camperco »

Goed, dan ben je dus geslaagd voor C1. Meteen digitaal een afspraak gemaakt met de gemeente. Eerste mogelijkheid 1 week !!!! later. Nou ingepland dan maar. Een dag later maar weer eens gekeken op de gemeente site. En ja hoor, waren blijkbaar wat afspraken vervallen, dus nieuwe afspraak kunnen plannen voor 1 dag later. Kom je op het gemeentehuis, bij burgerzaken 5 loketten waarvan slechts 1 bezet. :bang:
En dan nog 5 werkdagen. Ja, het kan ook sneller, kost 35 Euro extra. En dat voor een rijbewijs van 41,--.
Wat we niet meer hebben is haast, maar ik wilde dit toch even kwijt.
groet uit Hellevoet (of ergens onderweg)
Frans & Gerda

http://www.camperco.nl/
Ik heb niks aan gelijk, ik heb liever geluk.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: C1 rijbewijs



Bericht door Marco Polo »

Misschien een hoop mensen ziek?
Of in quarantaine?
Je weet het niet in coronatijd hè :mrgreen:

Maar kan me voorstellen dat het heel frustrerend is.
Je wilt het resultaat natuurlijk zo snel mogelijk verzilverd zien :wink:
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: C1 rijbewijs



Bericht door marjasjaak »

Over 5 jaar mag je weer een nieuwe halen.
Wat handig is; de medische keuring en aanvraag mag 1 jaar voor het verstrijken van de geldigheid geregeld worden. Die procedure kost ook een aantal weken (als je geen medisch verleden hebt).
Je kan dit regelen met je DigiD, super simpel.
Sjaak
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: C1 rijbewijs



Bericht door Marco Polo »

Misschien een kleine correctie/verduidelijking :wink:
Medische keuring is, normaal gesproken, een jaar geldig……punt.
Ook al is je rijbewijs dan inmiddels al verlopen.
Dus er is op zich geen relatie tussen een keuring en de verloopdatum van het rijbewijs.

Maar je kan dus wel al een jaar voor het verlopen van je rijbewijs keuren.
Risico daarbij is dat je op basis van je keuring een aanpassing/ beperking/ extra eisen op je rijbewijs krijgt opgelegd.
Het rijbewijs moet dan soms binnen een bepaalde - korte - termijn vervangen worden. Ook al is de 5 jaar dan nog niet voorbij.

Maar mankeer je verder niets - of niets nieuws ten opzichte van de vorige keuring - dan is vroegtijdig keuren aan te raden.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: C1 rijbewijs



Bericht door AadenAnke »

Helemaal correct :thumbup: als je een beperking op je rijbewijs krijgt ivm beperkte geldigheidsduur duur b.v. 5 of 2 jaar dan geld de datum van afgifte geneeskundige verklaring van het cbr en niet de datum van afgifte rijbewijs. Een hardnekkig misverstand helaas. Mensen gezien die ook dachten een jaar nog de tijd te hebben kregen uit eindelijk een rijbewijs wat nog maar goed 3 maanden gebruikt kon worden :oops:

Gr Aad
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: C1 rijbewijs



Bericht door Kees_S »

... nee dan geldt niet de datum van afgifte van de geneeskundige verklaring van het CBR, maar de einddatum vd geldigheid van het rijbewijs dat het CBR daarop vermeld. Bij mij zat daar drie jaar en vijf maanden tussen voor een geldigheid van drie jaar en twee maanden. Ik heb maar niet gevraagd hoe ze dat berekend of bepaald hadden.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: C1 rijbewijs



Bericht door AadenAnke »

Mijn vrouw moet elke 2 jaar een rijtest en medische keuring doen. Dan krijgt ze een geneeskundige verklaring met een datum geldig tot ……. Als ze dan haar rijbewijs aan vraagt staat die datum daar ook op. In de praktijk heeft zij elke 18 tot 20 maanden weer een nieuw rijbewijs. Maar we weten dat je ivm wachttijden vroeg moet beginnen. Ze kan niet het risico lopen dat ze zonder komt te zitten eerst eigenverklaring invullen en op sturen dan Ooo u moet naar een neuroloog nu ziet ze die normaal gesproken vanuit haar werk als patiënt vertegenwoordiger wel een keer of 6 per jaar en dan is het ik heb weer een keuring te doen dan na het insturen van de keuring u moet een rijtest ondergaan. Met haar eigen wagen een noodstop en wat stuurbewegingen en dan krijgt ze te horen onzin dat u het maar voor 2 jaar krijgt dat ga ik rapporteren zodat het 5 jaar wordt :lol: :lol: nu al voor de 5e keer en toch altijd 2 jaar :bang: volgende maand weer beginnen rijbewijs is geldig tot juli

Gr Aad
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: C1 rijbewijs



Bericht door Kees_S »

En die twee jaar blijft altijd staan, want dat is de norm bij een neuro aandoening. Die test examinator mag daar helemaal geen uitspraak over doen. Ook de neuro arts mag dat niet, alleen de CBR arts dus 🤮
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Plaats reactie