management lampje

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Hymerferry
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 20:47

Re: management lampje



Bericht door Hymerferry »

Vier weken geleden zelfde probleem met mijn Ducato 244 (bj 2004). Uitlezen bij de dealer leverde 2 A4 tjes foutmeldingen op dus dat schoot weinig op, zij hadden dit “nooit eerder gezien”. Storing die het veroorzaakte zat daar niet bij... Bleek toch een veelvoorkomend Ducato probleem te zijn: kortsluiting in het verwarmings element van de carterontluchting. Dan gaat zekering f11 in de zekeringbox boven de radiator eruit en valt snelheidsmeter weg en gaat motormanagement ook branden, bij mij soms ook het Lampje van de gloeispiraal. Na lostrekken van de stekker bleef de zekering wel heel en werkt alles weer normaal.
isoplus
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: management lampje



Bericht door isoplus »

Kijk daar heb je wat aan :thumbup:
appiehorn
Berichten: 3
Lid geworden op: do 02 aug 2018, 10:44

Re: management lampje



Bericht door appiehorn »

Inderdaad : Ik ben onvolledig.. Het gaat om een fiat ducato met Knaus opbouw uit 2002. km stand ong. 70000km. Managementlampje blijft branden
in combinatie met niet werkende snelheidsmeter.
Hymerferry
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 20:47

Re: management lampje



Bericht door Hymerferry »

Dan toch even kijken of die zekering 11 heel is. Zit in de box voor aan, boven radiator. Als deze defect is dan de slang van de carterontluchting volgen (rubber slang vanaf onderzijde blok naar luchtfilter), ongeveer op de hoogte van de zekeringbox zit de aansluitstekker voor de verwarming. Als je die loshaalt moet het weer gaan werken en blijft de zekering heel. Bij mij bleef het management lampje nog enige tijd branden maar daarna uitgegaan en niet meer terug gezien.
umpie30
Berichten: 1012
Lid geworden op: do 20 apr 2006, 19:47
Locatie: overijssel

Re: management lampje



Bericht door umpie30 »

Jaaaaaaaaaaaaaa dit is gewoon de juiste oplossing.
Zo jammer dat de zoekfunctie nooit of amper word gebruikt want dan hadden ze het zonder te hoeven vragen gevonden 👍👍👍👍
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: management lampje



Bericht door Kroppie »

die zoekfunctie lijkt er voor jan....(zal maar joker zeggen) te zitten, en vaak als je iemand op die functie attendeerd , word je als onvriendelijk gevonden.
dus geef ik meestal dan maar gewoon een antwoord .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
appiehorn
Berichten: 3
Lid geworden op: do 02 aug 2018, 10:44

Re: management lampje



Bericht door appiehorn »

Heb het nagekeken maar geen resultaat. De zekering F11 was nog goed. Misschien de snelheidsmeter bij de garage laten nakijken..
Kees2
Berichten: 4326
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 13:01
Locatie: Arnhem

Re: management lampje



Bericht door Kees2 »

appiehorn schreef:
vr 03 aug 2018, 18:40
Het managementlampje blijft branden i.c.m het niet functioneren van de snelheidsmeter.
Wat te doen?
terug naar de vraag,
( laten ) uitlezen, al het andere is gokken !

mijn gok het zou de snelheidssensor kunnen zijn :wink:
in ieder geval komt het signaal waarschijnlijk niet aan in de ECU.
meten is weten.
umpie30
Berichten: 1012
Lid geworden op: do 20 apr 2006, 19:47
Locatie: overijssel

Re: management lampje



Bericht door umpie30 »

Kroppie schreef:
ma 06 aug 2018, 20:00
die zoekfunctie lijkt er voor jan....(zal maar joker zeggen) te zitten, en vaak als je iemand op die functie attendeerd , word je als onvriendelijk gevonden.
dus geef ik meestal dan maar gewoon een antwoord .

jos
Mooi onvriendelijk laten zijn dan.
Word zo moe van die mensen die pleuren een vraag hier neer krijgen 100 antwoorden waar er 95 vol met onzin zitten, en vervolgens hoor je nix meer van de t’s
Nou dikke ****voor ze 😂
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: management lampje



Bericht door Dafluc »

Gaan we weer lekker? Het is onvriendelijk als iemand op zijn eerste bericht antwoorden krijgt als "gebruik de zoekfunctie". "stel je eerst eens voor" en "zonder woonplaats geen antwoord" en meer van die populaire one-liners. Mensen die langer op het forum aanwezig zijn zouden het bestaan van de zoekfunctie moeten kennen en mogen daar ook zeker op gewezen worden.
En een vraag op het forum pleuren? Sorry hoor, maar een vraag stellen waar je zelf niet het antwoord op weet is deels het bestaansrecht van dit forum. Dat jullie een flinke bult technische kennis hebben is fijn. Dat jullie daarmee forumleden willen helpen is geweldig. Dat je voor de zoveelste keer het geduld op kunt brengen om weer op diezelfde vraag te antwoorden waardeer ik enorm. En ja, het siert de topicstarter als hij laat weten of hij iets aan de antwoorden heeft gehad. Maar voor sommigen hier moet dat dan wel nog dezelfde dag. Anders deugt het al niet meer. Beetje verdraagzaamheid heren :wink:
Afbeelding
Kees2
Berichten: 4326
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 13:01
Locatie: Arnhem

Re: management lampje



Bericht door Kees2 »

mooi gezegd Dafluc.
of de tijd dat je hier bent of het aantal (vaak ook onzin)antwoorden je hoger in rang zet. :crazy:
laat de eerste vraag evt ook een warm welkom zijn,
en juist bij de eerste keer hier, ben je nog niet bekent met een zoekfunctie, en dan nog daar vind je vaak ook verouderde info,
kareltje cola
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 0:10
Locatie: Herentals (B)

Re: management lampje



Bericht door kareltje cola »

2002 oud of nieuw type?
Bij het type tot 2002 is de snelheidssensor met stekkeraansluiting met 3 draads en met een kabel.
Type na 2002 is de snelheidssensor met alleen een stekkeraansuiting 3 draads.
De stekkeraansluiting wil wel eens roesten,sensor zelf en tellerklok gaan ook wel eens defect.

gr Glen
Gjknaus
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 18 mei 2022, 20:41

Re: management lampje



Bericht door Gjknaus »

Na lang zoeken zat de wastegate klep te stroef en ging regelmatig rode waarschuwingslamp motormanagement branden. Onderstaande link bracht mij op deze tip

https://forum.hme-ev.de/viewtopic.php?t=11911

Na idd reinigen en smeren hevel vsn de wastegate probleem opgelost.
Hoop dat anderen ook iets aan deze link hebben
Plaats reactie