Tol in Portugal: boetes starten bij € 125

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sjoerdniqui
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:15

Re: Tol in Portugal: boetes starten bij € 125



Bericht door sjoerdniqui »

Wij zijn met een Fulli kastje twee keer van Noord naar Zuid Portugal en daarna van Porto dwarsdoor naar Spanje gereden. Ook op de tolwegen met automatische tolheffing onderweg. We hebben geen enkele boete ontvangen en gaan er dan ook vanuit dat het kastje goed werkt.
Karmann Davis 590
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Tol in Portugal: boetes starten bij € 125



Bericht door gjvonk »

PTamerus schreef:Wat ik hier totaal mis is of je met een kastje van Fulli in Portugal via de Tolpoorten VIA VERDE kan / mag rijden. Ik reed via Bajadoz Portugal in op de A6 ik nam de poort Via Verde en hoorde geen piep , bij de afgang van de A6 circa 20 km verder reed ik dus de tolweg af weer via de Via Verde poort weer geen piep maar een display gaf aan € 2,30 met groen lichtje!
Ja, met een tolbadge die geschikt is voor F, ES, PT en eventueel ook I, mag je in PT de Via Verde banen gebruiken. Let er vooraf wel op dat je in je "persoonlijke ruimte" van je tolbadge account checkt of je kenteken gekoppeld is aan je tolbadge.

Er is voor zover ik hier op het forum gelezen heb 1 uitzondering: van Zuid naar Noord is een "analoge" tolpoort in de A2 bij Lissabon op de Ponto de 25 Abril. Daar werkt geen enkel tolbadge en moet "handmatig" worden afgerekend.
Buscamper fan
CaradoT135
Berichten: 2356
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Tol in Portugal: boetes starten bij € 125



Bericht door CaradoT135 »

Ik begrijp die opmerking niet. Als je een account hebt, kan je dat in de voorwaarden lezen.
3. GEBRUIKSVOORWAARDEN VAN DE SERVICE VOOR ELEKTRONISCHE TOLBETALING IN SPANJE / PORTUGAL EN ITALIË
PORTUGAL:
3.2.7. Met de tolbadge kan de houder gebruikmaken van het Pagatelia-netwerk in Portugal dat onder de service voor elektronische tolbetaling Via Verde valt, in de tolstations waar de tolbadge kan worden gebruikt als betaalwijze (de lijst van de betrokken tolstations kan worden geraadpleegd op de website www.viaverde.pt), evenals van de autosnelwegen die uitgerust zijn met het ‘free flow’-tolsysteem (aangegeven met het bord «electronic toll only» op een blauwe achtergrond).
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3891
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Tol in Portugal: boetes starten bij € 125



Bericht door henk en lila »

Ik zat afgelopen maand een keer te klungelen bij een beginpunt, dus maar een kaartje getrokken. Bij het eindpunt werkte de badge wel. Dus maar even met het kaartje in de hand naar de meneer in het hokje gelopen. "Geef maar hier dan gooi ik die weg". En ja, je moet onder de tekst "adherentes" door rijden. Betekent een soort van "aangesloten/clublid" . En piepen deed die niet altijd in Portugal.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Tol in Portugal: boetes starten bij € 125



Bericht door gjvonk »

Dat laatste herken ik wel; zo krijg je ook op de ViaVerde tol exit punten niet altijd het tolbedrag in beeld...

Wat ik echt lastig vind is het "1 maand later" effect: de tol van bijvoorbeeld de augustus reis door Portugal, Spanje en Frankrijk wordt in 2 etappes doorberekend en afgeschreven. In september betaal je de Franse tol, in oktober de Spaanse en Portugese. En als je reis in 2 of 3 aaneengesloten maanden valt, wordt het nog onoverzichtelijker.
Buscamper fan
Schouwen
Berichten: 313
Lid geworden op: za 10 jun 2023, 13:22
Locatie: Binnen straal van 500 km rond Madrid

Re: Tol in Portugal: boetes starten bij € 125



Bericht door Schouwen »

Wij zijn vorige maand nog even in portugal geweest en daarvoor ons kenteken geregistreerd bij portugaltolls voor 1 maand. Als indekking tegen ongepland op een tolweg terecht te komen.
Erg simpele actie.
Later is nu al…
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Tol in Portugal: boetes starten bij € 125



Bericht door gjvonk »

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. De website tekst van Portugaltols vind ik niet heel duidelijk.
Laatst gewijzigd door gjvonk op wo 06 mar 2024, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Buscamper fan
Dirk Dreamer
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 23 jan 2022, 3:53

Re: Tol in Portugal: boetes starten bij € 125



Bericht door Dirk Dreamer »

Mijn ervaring in Portugal met de Fulli badge. Piept inderdaad niet altijd. Een keer een ticketje moeten trekken , de andere keren , gewoon de via verde kunnen gebruiken. Achteraf geen boetes ontvangen….


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
PTamerus
Berichten: 4
Lid geworden op: di 05 mar 2024, 9:34

Re: Tol in Portugal: boetes starten bij € 125



Bericht door PTamerus »

Dirk bedankt, het enige wat ik wilde weten of dat ik met mijn Fulli kastje de Via Verdes poorten zonder slagboom kan gebruiken. Fulli antwoord niet op mijn vraag daarover. Dan geven ze een algemeen antwoord. Jammer dat Europa hier weer niet een eensluidend systeem voor heeft ingevoerd naast alle landelijke systemen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31989
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Tol in Portugal: boetes starten bij € 125



Bericht door Bob Diesel »

Gewoon rijden met die badge
Dat ding doet wat die doen moet
En de rekening komt vanzelf
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Dirk Dreamer
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 23 jan 2022, 3:53

Re: Tol in Portugal: boetes starten bij € 125



Bericht door Dirk Dreamer »

De poortjes zonder slagbomen , werken gewoon.

Dat was de reden waarom ik de badge genomen heb.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
PTamerus
Berichten: 4
Lid geworden op: di 05 mar 2024, 9:34

Re: Tol in Portugal: boetes starten bij € 125



Bericht door PTamerus »

Ik krijg maar geen goede antwoorden, ben al 2 weken. In Portugal mrt. 2024 . 2 x op verschillende auto tolwegen gereden via de VIA VERDE laan , ik hoor geen piep nooit, kenteken gekoppeld aan mijn Fulli badge Op mijn Fulli APP Sstaan de ritten niet genoteerd terwijl dit binnen 24-72 uur na gebruik zo zou moeten zijn.
Fulli zegt alleen als je met een Fulli badge rijd in Portugal werkt het altijd …. Geen antwoord op mijn vraag waarom ik geen piep signaal krijg en waarom de ritten niet op mijn Fulli App vermeld worden!!!
Wie heeft raad??
P.Tamerus
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Tol in Portugal: boetes starten bij € 125



Bericht door gjvonk »

Is je app up to date en is die ingelogd? Anders rechtstreeks via internet je Fulli account raadplegen?
Buscamper fan
isoplus
Berichten: 6395
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Tol in Portugal: boetes starten bij € 125



Bericht door isoplus »

Als je met een snelheid lager dan 60 km/uur door de Via Verde sluis gaat dan gaat er in het display bij de uitgang een getal zichtbaar worden, dat is het bedrag dat ze tzt afschrijven. Ik ben nu 15 dagen thuis en pas nu is het bedrag van de Portugese tol in rekening gebracht.
Plaats reactie