TomTom en POI's

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: TomTom en POI's



Bericht door TestCase »

Met de ipadressen zit het wel goed, had ik naar gekeken en anders krijg ik een fout boodschap. Ik krijg nu een blanke pagina dus wel antwoord.
Waarom eem USBWlan zou helpen begrijp ik niet.

MyDrive wordt volgende week wanneer ik weer thuis ben.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: TomTom en POI's



Bericht door Hoofdnoorman »

De USB w-lan vereist drivers.

Ik heb een tijdje met een w-lan gewerkt. Die rout dus de USB naar de webinterface. Ik weet niet precies hoe dit uit te leggen.
Er moet in de computer een koppeling zijn tussen de "internet via USB" en de gewone internet. Wellicht doet een USB dongle het ook wel. Dan staan de drivers in ieder geval in de computer.

Maar wat ik ook allemaal bazel, pas als ik iets zelf heb uitgezocht ben ik de vakman. :-B Dus ik opper maar wat.

Jammer is dat ik niet zelf de beschikking heb over zo'n TomTom. Ik heb vijf 940/950 liggen maar niet die via Mydrive werken.
Ik ga proberen ergens zo'n ding te lenen en daar een beetje mee spelen. Want, als je in een gedeelte kan komen, kun je ook een routine oproepen en eventueel de "Linux OpenWebIf" installeren. Dan ligt de hele TomTom open.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: TomTom en POI's



Bericht door Bob Diesel »

dan zullen er een paar gps forums blij zijn met je :thumbup:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8374
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: TomTom en POI's



Bericht door EasyBee »

@hoofdnoorman

Bij mijn computer nooit USB-wlan (USB dongle of wat dan ook) gebruikt, toch werkt die USB verbinding prima met de webinterface = browser.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: TomTom en POI's



Bericht door Hoofdnoorman »

Bob Diesel schreef:
do 19 jul 2018, 12:52
dan zullen er een paar gps forums blij zijn met je :thumbup:
Jazeker, dus de kans dat juist ik die oplossing heb is dus zo goed als uitgesloten. :-B Zeker gezien de gasten daar met hun kennis.
Maar goed, het kraken van de kaarten was ook een toevalstreffer.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: TomTom en POI's



Bericht door TestCase »

TT50 op andere computer aangesloten en ook daar niet werkend te krijgen. Pingen naar de TT gaat prima, krijg antwoord, maar browser (Firefox, Chrome, Edge) geven leeg/blanco scherm.

Werkt blijkbaar niet voor alle nieuwe TT's helaas.



//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Hobby
Berichten: 212
Lid geworden op: zo 22 jan 2006, 16:45
Locatie: Middelkerke (België)

Re: TomTom en POI's



Bericht door Hobby »

@Hoofdnoorman

"Het kraken van de kaarten was ook een toevalstreffer"

Kan jij uitleggen hoe je de kaarten op een Tomtom Go 730 kan updaten.

Bij Tomtom zelf is dat niet meer mogelijk.

Vriendelijke groeten
Luc
Reizen blijft onze hobby, nu met een La Strada Avanti L
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: TomTom en POI's



Bericht door Hoofdnoorman »

Dit soort dingen is niet geschikt voor op het forum.

Maar je zult nieuwe kaarten moeten downloaden. Daar is niets mis mee, die zijn origineel en vrij toegankelijk. De pijn gaat zitten in de zogenaamde Navcore. Deze software zorgt dat de kaart werkt en die is omgebouwd zodat hij met alle kaarten werkt.

Ik verwijs je naar een Navigatieforum, waar je, na enig studeren en zoeken, vast een antwoord kan vinden op je vraag.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8374
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: TomTom en POI's



Bericht door EasyBee »

TestCase schreef:
za 04 aug 2018, 14:31
TT50 op andere computer aangesloten en ook daar niet werkend te krijgen. Pingen naar de TT gaat prima, krijg antwoord, maar browser (Firefox, Chrome, Edge) geven leeg/blanco scherm.

Werkt blijkbaar niet voor alle nieuwe TT's helaas.
//Kees.
Helaas niet. Ik neem aan dat je Mydrive Connect niet actief hebt. Anders werkt het zeker niet.
Mydrive Connect kan wel op je computer staan, maar niet geactiveerd, die blokkeert toegang.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
henk z
Berichten: 257
Lid geworden op: do 29 sep 2005, 19:45
Locatie: Twente

Re: TomTom en POI's



Bericht door henk z »

Hallo,
ik heb deze bijdrage geheel doorgelezen omdat ik een nieuwe Tomtom GO Essential 6" wil kopen, maar ik twijfel nu of dat wel verstandig is. Mijn oude One XL van 2007, doet het moeizaam, verliest al heel snel, soms al na 5 minuten de verbinding met de satellieten, geen bruikbaar GPS signaal voorhanden. Ook het opstarten duurt heel lang, soms start hij helemaal niet, ik haal dan de Sd-kaart er uit en er weer in en dan start hij wel.
Wat ik erg fijn vind bij de oude is de relatief eenvoudige manier van POI's toevoegen, aansluiten op de computer, Tomtom home niet opstarten en je kunt eenvoudig in de verkenner POI's kopiëren naar de Tomtom, dat kunstje beheers ik gelukkig.
Het apparaat dat ik wil aanschaffen is in 2018 op de markt gekomen, weet een van jullie of de beschreven problemen inmiddels door de fabrikant zijn opgelost? Als daar maar enigszins twijfel over bestaat, zoek ik naar een goede tweede hands, op marktplaats staan er heel veel.
Graag jullie antwoorden, adviezen, bij voorbaat mijn hartelijke dank.
Henk
henk z
Berichten: 257
Lid geworden op: do 29 sep 2005, 19:45
Locatie: Twente

Re: TomTom en POI's



Bericht door henk z »

Oh, ik ben nog vergeten te vermelden dat ik wel een los apparaat wil en niet de GO- app op mijn telefoon.
Henk
Gebruikersavatar
Cosmoscar
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 01 feb 2004, 22:48
Locatie: Nieuwegein

Re: TomTom en POI's



Bericht door Cosmoscar »

Inmiddels zijn er heel veel meer problemen bijgekomen. De GPSrollover heeft duidelijk gemaakt dat de TT kastjes problemen hebben met opstarten. Veel apparaten doen het gewoon niet meer. TT biedt aan nieuw apparaat met korting van wel 25%. Ze bieden geen oplossing voor het probleem. Naar mijn idee is TT nalatig. Enfin er zijn in een ander draadje oplossingen gevonden voor de Camper 1005.
Een TT Go 950 lukte b.v. weer niet te herstellen.

Het probleem zit bij TT in de Europa map. Die veroorzaakt iets van een stack overflow.
Het installeren van een kleinere kaart blijkt te helpen.

Oscar
LMC i605
Gebruikersavatar
Cosmoscar
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 01 feb 2004, 22:48
Locatie: Nieuwegein

Re: TomTom en POI's



Bericht door Cosmoscar »

henk z schreef:
za 01 jun 2019, 10:56
Hallo,
ik heb deze bijdrage geheel doorgelezen omdat ik een nieuwe Tomtom GO Essential 6" wil kopen, maar ik twijfel nu of dat wel verstandig is. Mijn oude One XL van 2007, doet het moeizaam, verliest al heel snel, soms al na 5 minuten de verbinding met de satellieten, geen bruikbaar GPS signaal voorhanden. Ook het opstarten duurt heel lang, soms start hij helemaal niet, ik haal dan de Sd-kaart er uit en er weer in en dan start hij wel.
Wat ik erg fijn vind bij de oude is de relatief eenvoudige manier van POI's toevoegen, aansluiten op de computer, Tomtom home niet opstarten en je kunt eenvoudig in de verkenner POI's kopiëren naar de Tomtom, dat kunstje beheers ik gelukkig.
Het apparaat dat ik wil aanschaffen is in 2018 op de markt gekomen, weet een van jullie of de beschreven problemen inmiddels door de fabrikant zijn opgelost? Als daar maar enigszins twijfel over bestaat, zoek ik naar een goede tweede hands, op marktplaats staan er heel veel.
Graag jullie antwoorden, adviezen, bij voorbaat mijn hartelijke dank.
Henk
Zie mijn bijdrage hierboven.
Probeer eens een kleinere kaart te installeren wellicht helpt dat.
Dus niet heel Europa meer.
Dat doe je via tt home of tt mydrive.

Oscar
LMC i605
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: TomTom en POI's



Bericht door Bob Diesel »

Cosmoscar schreef:
zo 02 jun 2019, 8:52

Het probleem zit bij TT in de Europa map. Die veroorzaakt iets van een stack overflow.
Het installeren van een kleinere kaart blijkt te helpen.

Oscar
Dat gaat lastig met de truckversie :wink:
het probleem zit ,zoals ook andere denken
in de chipset , de globallocate of sirf
in mijn oude one xl ,zit de gl 1e versie
en deze verliest iedere x zijn fix
en dit soms pas na uren rijden, dan weer gelijk na starten

bij mij speelt het probleem pas goed sind een week of 2
mn de laatste 4 dagen echt ergelijk :bang:
we zijn net thuis ,en gaan er eens mee stoeien
lukt het niet dan het 7 inch tablet met de go app op het dashboard.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie