TomTom en POI's

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
henk z
Berichten: 257
Lid geworden op: do 29 sep 2005, 19:45
Locatie: Twente

Re: TomTom en POI's



Bericht door henk z »

Hallo,
bedankt voor de antwoorden over het probleem.
Ik heb precies hetzelfde als wat Bob Diesel beschrijft, soms uitval na 5 minuten en ook dat het de hele dag goed navigeerde.
Vanmorgen heb ik de One XL, zonder Sdkaart, aangesloten op de pc en met tomtom home een update laten doen. Eerst zei home dat er geen update mogelijk was, echter toen ik op update klikte, had ik wel het idee dat deze is door gevoerd.
Tevens kreeg ik een email van tomtom met: Upgrade aanbieding: JE EXCLUSIEVE LOYALITEITSKORTING!
Dit houdt in 30% korting op de Tomtom GO Premium X van € 429,95 , dus nettoprijs € 299,99. Of 20% op de gewone Premium van € 329,95, dus voor € 263,96.
Deze ga ik niet kopen, komende week blijven we in Nederland en eens zien hoe het gaat, na elke keer uitzetten neem ik even de Sdkaart eruit en er gelijk weer in, dan start hij wel op.
Als ik een nieuwe koop kies ik de GO Essential 6", adviesprijs € 249,95, als ze daar dan ook die 30% op willen geven, vind ik het alleszins acceptabel.
Henk
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: TomTom en POI's



Bericht door Bob Diesel »

Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
henk z
Berichten: 257
Lid geworden op: do 29 sep 2005, 19:45
Locatie: Twente

Re: TomTom en POI's



Bericht door henk z »

Hallo,
Vanmorgen heb ik bij Tomtom een nieuwe tomtom GO Essential 6" besteld.
Gisteren heb ik de oude One XL een update gegeven met TThome en kreeg ik van TT een aanbieding om een nieuwe te kopen (een hele dure van bijna 450 euro) met 30% korting. Na de update is het probleem met het opstarten niet verholpen, of het GPS signaal wel of niet weg valt weet ik niet. Ik heb niet die dure gekocht en het koste me bijna 2 uur chatten, eerst om deze korting te krijgen op dit apparaat en daarna om de kortingscode werkend te krijgen bij de bestelling.
Als alles verloopt zoals het moet, heb ik de nieuwe morgen in huis.
Met vriendelijke groet,
Henk
henk z
Berichten: 257
Lid geworden op: do 29 sep 2005, 19:45
Locatie: Twente

Re: TomTom en POI's



Bericht door henk z »

Hallo,
de TomTom Go Essential 6" heb ik inmiddels een paar jaar gebruikt, ik moet er nog steeds erg aan wennen, ik vond de oude One XL prettiger in gebruik onderweg en ook handiger om deze te voorzien van updates.

Op 26 juni 2018, 11:26 schreef EasyBee

Ik gebruik altijd deze link om ze direct op mijn TomTom 1005 GoLive Camper en Caravan te beheren.
1) Sluit TomTom aan op je computer.
2) Zorg ervoor dat hij dus aanstaat.
3) Klik op deze link http://169.254.255.1/pcmi/?locale=nl_nl

Omdat ik graag de poi-eigen afbeeldingen bij de poi's wil hebben, heb ik deze link geprobeerd, maar helaas werkt die niet op mijn pc. Ik krijg de foutmelding:

Deze pagina werkt niet
169.254.255.1 kan dit verzoek momenteel niet verwerken.
HTTP ERROR 500

Als ik met MyDrive update is het niet mogelijk de poi-eigen afbeelding toe te voegen.

Heeft iemand een oplossing om toch de eigen afbeelding toe te voegen?

Met vriendelijke groet, Henk
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: TomTom en POI's



Bericht door FrS »

henk z schreef:
do 12 mei 2022, 15:45
Hallo,
de TomTom Go Essential 6" heb ik inmiddels een paar jaar gebruikt, ik moet er nog steeds erg aan wennen, ik vond de oude One XL prettiger in gebruik onderweg en ook handiger om deze te voorzien van updates.

Op 26 juni 2018, 11:26 schreef EasyBee

Ik gebruik altijd deze link om ze direct op mijn TomTom 1005 GoLive Camper en Caravan te beheren.
1) Sluit TomTom aan op je computer.
2) Zorg ervoor dat hij dus aanstaat.
3) Klik op deze link http://169.254.255.1/pcmi/?locale=nl_nl

Omdat ik graag de poi-eigen afbeeldingen bij de poi's wil hebben, heb ik deze link geprobeerd, maar helaas werkt die niet op mijn pc. Ik krijg de foutmelding:

Deze pagina werkt niet
169.254.255.1 kan dit verzoek momenteel niet verwerken.
HTTP ERROR 500

Als ik met MyDrive update is het niet mogelijk de poi-eigen afbeelding toe te voegen.

Heeft iemand een oplossing om toch de eigen afbeelding toe te voegen?

Met vriendelijke groet, Henk
de afbeelding van een poi kan ik ook niet downloaden op de tomtom via MyDrive
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80319
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: TomTom en POI's



Bericht door Dafluc »

Beste FrS, een vriendelijk verzoek: als je rechtstreeks op een bericht reageert, zoals hierboven, wil je dan niet quoten. Het bericht staat er dan namelijk onnodig dubbel. Quoten doen we alleen als er al de nodige berichten tussen staan. Als je reageert op een bericht dat een stuk hogerop op de pagina staat dus. Bij rechtstreek reageren de knop Plaats reactie links onder gebruiken. Onze dank is groot :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: TomTom en POI's



Bericht door Face »

Een kennis heeft een tomtom go camper,die ik ook enige tijd mocht proberen,nu heeft hij de campercontact poi in MyDrive connect staan(op pc) en komen er via wifi ook keurig op de tomtom te staan.Echter na elke keer gebruik verdwijnen ze spontaan,echter wanneer de Tomtom go Camper weer contact heeft met de thuis wifi staan ze er weer op,weer een keer gebruiken ,(en dat werkt perfect)en ze zijn weer verdwenen ,en zo herhaalt zich dat.,Echter de poi BORDATLAS(duitse camperplaatsen) blijven er keurig netjes in............verklaar dat maar eens :crazy: Alles werkt de hoekies,de bordatlas en campercontact verdwijnt na 1x gebruik ook rechtstreeks via kabel op pc ,dus niet via wifi. :crazy:
Laatst gewijzigd door Face op za 30 jul 2022, 13:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: TomTom en POI's



Bericht door Bob Diesel »

De uitleg welke easybee op P3 heeft geplaatst
Heb ik gisteren nog gedaan om de laatste Archie,s update te vervangen

Wel eerst de mydrive ge update :!: en na contact gemaakt de link in een nieuw tab blad geplaatst
Waarna de verbinding tot stand komt
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: TomTom en POI's



Bericht door Face »

Campercontact werkt niet staat erop north en south europe 1x gebruiken de tomtom en ze zijn verdwenen, weer opnieuw laden en dan zonder wifi ,maar via mydrive connect met kabel dus heeft geen zin ,klacht blijft hetzelfde.
Bordatlas,en De Hoekies blijven er netjes in staan.
Plaats reactie