Loch Lomond Permits

Plaats reactie
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Loch Lomond Permits



Bericht door macfocus »

Hi,

Ik ben bezig om voor Loch Lomond een 3 daagse camping permit te regelen.
Nu is me alleen niet duidelijk of "all lochs", gewoon geldt voor alle plekken. Het lijkt wel of je dan alsnog vooraf een keuze moet maken op welke je wilt gaan staan.

Iemand ervaring?

Dank voor de info.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Loch Lomond Permits



Bericht door jielus »

Twee jaar geleden gewoon gestaan en ter plaatse betaald, geloof ik, kan zelfs nog wel eens gratis zijn geweest.

http://jielus.blogspot.com/2016/06/scho ... astle.html
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Loch Lomond Permits



Bericht door faalhaas »

Sorry, praat me even bij? Ik dacht dat Schotland vrij staan had, zoals Scandinavië en Ierland?

Of geld dat niet voor National parks?
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Loch Lomond Permits



Bericht door Marco Polo »

Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Loch Lomond Permits



Bericht door Marco Polo »

http://www.lochlomond-trossachs.org/thi ... rhome-qas/

Wordt een beetje te populair daar.
In combinatie met antisociaal gedrag.

Is al langer een punt rond Loch Lomond.
Westen van het meer mag je volgens mij al jaren niet wild kamperen.

En dan met name omdat men er een zootje van maakt.
(Niet specifiek camperaars)

Overnachten op een stopplaats naast de weg mag overigens wel zonder permit maar geen kampeergedrag:

“Under the byelaws people with campervans and motorhomes can still use laybys to stop and rest (including sleeping overnight if necessary), but encampment on a road (including laybys) is an offence under road traffic legislation.”
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Loch Lomond Permits



Bericht door jielus »

Ik heb het doorgelezen en kom tot de conclusie dat je gewoon online betaald wanneer je een plekje heb bemachtigd. Je boeking lijkt namelijk geen reservering. Ook lijken het wel de mooiste plaatsjes, je mag nog steeds vrij staan op parkeerplaatsen e.d. Kampeergedrag vertoon je niet in Schotland want daar zorgen de Midges wel voor!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Loch Lomond Permits



Bericht door macfocus »

Tik heb inmiddels “geboekt”, voor 2 nachten op de 3-lochs drive. Wil me voor de rest ook niet te veel vastleggen.
Kost een pond of 8 (incl. 2pond toegang tot de 3-loch drive road) dus is te overzien als de planning onverhoopt toch anders wordt.

Voor zover ik het snap geeft het recht op een specifieke plek tussen 7pm en 7 Am.
Als je er overdag al staat mag je uiteraard blijven staan. Mocht er bij aankomst overdag al iemand staan, moet je dus wacht to 19:00 voordat je daar iets van kunt zeggen.

Beperkt campinggedrag is toegestaan. (Ze zeggen 2x2 meter, naar dat zal in het normale geen probleem zijn
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Plaats reactie