Tol Slovenië

Gebruikersavatar
Tiemen
Berichten: 218
Lid geworden op: zo 19 jul 2020, 22:12
Locatie: Zwolle

Re: Tol Slovenië



Bericht door Tiemen »

Zo is het maar net👍. Heb vorige maand ook een Go-box gekocht. Was nog geen €7,00 kwijt aan tol om van Duitsland naar Italië te rijden. Zijn nu 2 maanden onderweg, 3600 km gereden = 360 liter diesel x gemiddeld € 1,80 is € 650,-. En dat is dan alleen de diesel, komt nog Lpg bij, intreegelden enz. Dan lig ik toch echt niet wakker van die € 7,-
Overigens wat kost een vignet voor Oostenrijk?
Hymer T 780 Mercedes Benz met 170 pk motor. MTM 4500kg. Zonnepanelen 390 WP, HH accu 150 Ah Lithium in combi met 95 Ah AGM accu. Hpc levelsysteem
Gebruikersavatar
Douscha
Berichten: 32
Lid geworden op: di 25 aug 2020, 12:33
Locatie: Apeldoorn

Re: Tol Slovenië



Bericht door Douscha »

walda schreef:
wo 22 jun 2022, 17:23
Ik begrijp de keuze Jaap, ik zou het zelfde gedaan hebben, maar als ik terug ben van vakantie ga ik er een mailtje aan wagen. Gewoon omdat ik wil weten hoe het nu werkelijk is.

Walter
Ik heb er gisteren ook een mailtje aan gewaagd en een dag later ook al netjes een duidelijk antwoord van DARS waarin staat dat alle campers (ongeacht de hoogte) een 2A vignet nodig hebben.
Hieronder de tekst uit mijn ontvangen mail:

campers/mobile homes not heavier than 3,5 tonnes are classified in 2A tolling category regardless of the height of the vehicle above the front axle. In order for the vehicle to be considered as a camper it has to be marked as a camper in the registration certificate and it needs to have permanently fixed equipment necessary for living in the vehicle. If all these conditions are met, then the vehicle requires 2A vignette. This is also explained on the list of measured vehicles (especially last page of the document) which I am sending you in the attachment. This list is also published on our website

Google translate:
campers/stacaravans niet zwaarder dan 3,5 ton worden ingedeeld in tolcategorie 2A ongeacht de hoogte van het voertuig boven de vooras. Om het voertuig als een kampeerauto te kunnen beschouwen, moet het op het kentekenbewijs zijn gemarkeerd als een kampeerauto en moet het permanent vaste uitrusting hebben die nodig is om in het voertuig te wonen. Als aan al deze voorwaarden is voldaan, heeft het voertuig een 2A-vignet nodig. Dit wordt ook uitgelegd op de lijst met gemeten voertuigen (met name de laatste pagina van het document) die ik u in de bijlage stuur. Deze lijst is ook gepubliceerd op onze website.

De lijst waar zij aan refereren:
https://www.dars.si/Content/doc/seznam% ... hicles.pdf
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Tol Slovenië



Bericht door Marco Polo »

Dat hebben ze ook op hun website staan in de algemene voorwaarden en op de PDF met geregistreerde merken en types zoals eerder vermeld, en waar ze zelf ook naar verwijzen.
Nu is alleen de vraag hoe ze reageren op een verzoek om teruggave van die teveel betaalde tol :wink:
Op zich wel netjes hoe ze op de mail reageren :thumbup:
Gebruikersavatar
Douscha
Berichten: 32
Lid geworden op: di 25 aug 2020, 12:33
Locatie: Apeldoorn

Re: Tol Slovenië



Bericht door Douscha »

Klopt, alleen blijft daar het verhaal icm de maximale hoogte daar voor mij verwarrend, vandaar dat ik het ook in dit forum vroeg.
Wat betreft je teruggave, misschien ook een mailtje aan wagen?
Evinjeta@dars.si
Laatst gewijzigd door Dafluc op vr 24 jun 2022, 9:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Tol Slovenië



Bericht door Marco Polo »

Is iets voor een ander forumlid die puur op de 1.30m werd aangeslagen terwijl hij een camper rijdt :wink:
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2137
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Tol Slovenië



Bericht door jaap van duijn »

Yep en dat was ik.
En nu een hoop poespas overhoop halen?
Zeg ik ben met vakantie en wil me zo min mogelijk druk maken.
MAAR jullie hebben gelijk hoor.
Nu zal ik op de terug weg wel 2A aangeven en kijken wat "men" zeggen zal.
Op dat moment denk je, shit als ik een boete krijg van 300 Euro is het helemaal zonde geld toch.

Dus blijft U vooral rustig en kalm, het is vakantie en erg warm, het vervolg laat ik na plm 14 dagen als we terug weg zijn daar aan U weten :).
Groet allen Jaap van Duijn
Gebruikersavatar
kowa
Berichten: 755
Lid geworden op: zo 17 okt 2004, 12:46

Re: Tol Slovenië



Bericht door kowa »

Als je voor Slovenie een tolvignet haald neem je kentekenkaart mee en overleg die aan de man of vrouw dan krijg je de juiste vignet € 30,00 2A
Onderweg naar (t)huis
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2137
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Tol Slovenië



Bericht door jaap van duijn »

En nu 14 dagen terug en geen berichten gehad uit Slovenie.
Misschien wat traag?

Maar je moet je kenteken meenemen naar betaal hokje of kassa van pompstation.
Hun lezen daar iets uit - wat?
Het stukje van ANWB staat "Caravans" geen camper lees ik tenminste - kan 't fout hebben.
En dus in heen gaan 30.= Euro betaald.
En terug gaan 15.= Euro betaald - omdat het bij de dame aan de kassa gewoon duidelijk was met mijn kenteken kaart.
Enne je moet wel je handtekening zetten op wat ze ingeschreven heeft, dat zijn jouw gegevens, klopt het, ja dan tekenen.
Hun geen verantwoording.

En ja we gaan zeker nog eens terug, alleen niet dit jaar :), prachtig land te snel door gegaan.
Groeten Jaap van Duijn
Plaats reactie