Oost Engeland

Plaats reactie
jansloos
Berichten: 6868
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Oost Engeland



Bericht door jansloos »

Dit jaar naar Engeland. Vorig jaar ook geweest, toen de zuidkant gedaan :thumbup: prima bevallen.
Dus nu weer. En dan de oostkant. Of valt daar weinig te beleven?

Aan de kenners dus de vraag; wat brengt oost Engeland?
En de vraag waar oversteken.
Hoekv Holland brengt je al een eind op weg. Of via duinkerken zodat je de oostkant of zelfs Londen kunt zien voor een paar dagen. De weg terug. De retourferry, dezelfde of afzakken.

Is het gebied ten oosten van Londen de moeite waard?
We willen niet door naar Schotland. Te ver en vervelende vliegjes.
Doorsteken naar Birmingham en/of Liverpool. Die hoogte.

De vraag aan de wijzen uit het oosten:
Leuke routes, plekken, steden, campings. Vrijstaan? Mwah dat doet ze liever niet. Miss voor een nachtje.


O,ja wel handig om te weten: met een Mercedes Vito Westfalia.
Geen zonnepaneel, en af en toe toilet legen.
Laatst gewijzigd door jansloos op wo 21 mar 2018, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Toedeledoki

Re: Oost Engeland



Bericht door Toedeledoki »

Liverpool is zeker een bezoekje waard. Maritieme stad met veel bezienswaardigheden. Beatles museum onder andere. Bij de haven in de oude havengebouwen is een complex gerealiseerd met musea, winkeltjes en restaurants. Liverpool ligt wel al in het westen.

Wat wij ook erg interessant vonden was de geschiedenis van de Engelse kanalen en de zogenaamde narrow boats. Nu inmiddels allemaal verbouwd tot plezier boot maar vroeger veel gebruikt voor goederen vervoer. In Stoke Bruerne is een prachtige Brit Stop bij de Navigation Inn. Vlak langs een kanaal met een stuk of wat sluizen op een rij en erg veel scheepvaart verkeer. Ik kon me daar uren vermaken met bootjes kijken. In de Navigation Inn kun je ook lekker eten. Echt Engeland zoals ik mij had voorgesteld. In Stoke Bruerne is ook het kneuterige, maar leuke, Canal Museum gevestigd.

Ik zou ook zeker eens over de Brit Stops gids nadenken. Erg handig met heel veel overnachtingsmogelijkheden. Die 25 Euro heb je er zo weer uit.

Als je via Duinkerken gaat kom je in Dover aan. Sowieso al interessant. Ook erg interessant in die hoek vonden wij Canterbury. Deels nog ommuurde stad met erg veel oude bezienswaardigheden.

Er zijn vast nog veel meer mensen met tips!
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Oost Engeland



Bericht door blizard »

Paul, 10 jaar geleden was Brittsop 25 euro, het is nu 35... http://www.britstops.com/britstops-join ... e774968a21
Liverpool is mi west UK.. :-B
Engeland ten oosten van Londen is erg mooi. Een abbo op British Heritage is ook aan te bevelen: http://www.english-heritage.org.uk/
Reis je vanaf Dover of Harwich?
jansloos
Berichten: 6868
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Oost Engeland



Bericht door jansloos »

Dover of harwich is nog niet beslist.
Ligt een beetje aan de antwoorden hier. Een is er al gegeven: mooi gebied ten oosten van Londen is al gegeven door blizard. Waarbij ook de prijs van de oversteek meetelt.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6048
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Oost Engeland



Bericht door TestCase »

Persoonlijk vind ik een lidmaatschap van National Trust helemaal top.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie