Istrië te druk?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
wilfra
Berichten: 7
Lid geworden op: za 30 dec 2017, 22:02

Istrië te druk?



Bericht door wilfra »

We gaan dit jaar voor het eerst naar Slovenië en Kroatië. Omdat het camperen vorig jaar in USA zo goed is bevallen dit jaar een camper gehuurd.
We gaan de laatste drie weken van juni. Nu heb ik gehoord dat het in Istrië erg druk moet zijn, de term massatoerisme is zelfs gevallen. Klopt dit? Ik zie idd erg veel (grote) campings in die streek. We zoeken meer de rust en natuur en zeker geen drukke campings.
Dus Istrië dan maar voorbij rijden?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Istrië te druk?



Bericht door gjvonk »

In juni weet ik niet, maar juli en augustus zijn super druk.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Istrië te druk?



Bericht door de Jonckheer »

Istrië is idd niet leuk meer. Je kunt beter de kustweg richting Zadar nemen en desnoods doorrijden richting Split. Leuke en mooie route waarlangs het barst van de kleine campings.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Istrië te druk?



Bericht door Zwerfsteen »

Istrië zou ik zeker overslaan, veel te druk.
Het advies van Jonckheer om richting Split en verder te rijden is een goede.
De oude kustweg (E65) heeft niet voor niets de naam Magistrale gekregen en is, zeker met een camper, prachtig om te rijden.
Plitvicemeren en Krka zijn wel drukke parken maar wel de moeite om te bezoeken waard.

Overweeg om later wanneer je meer dan drie weken hebt om door te rijden naar Montenegro.
Groet,
Leny en Pieter
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Istrië te druk?



Bericht door de hoekies »

Wij zijn Juni 2012 geweest in Kroatië , wij vonden de drukte meevallen alleen later in de maand werd het drukker dus inderdaad richting hoogseizoen.
De meeste bezienswaardigheden hebben we bezocht maar ook de binnenlanden van Kroatië wat een aanrader is want dan zie je wat het land heeft meegemaakt .
Vrij staan is uit den boze daar wordt streng op gecontroleerd maar de meeste campings zijn ook niet zo duur.
Wil je een idee wat je kunt verwachten kun je een impressie zien op onze site
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
HansBT
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 18 dec 2016, 16:48
Locatie: Ingen (Betuwe)

Re: Istrië te druk?



Bericht door HansBT »

Mijn ervaring is dat het in juni met de drukte meevalt. Het hoogseizoen in Kroatië loopt van begin juli to midden augustus.
Als je naar de prijslijst van wat campings kijkt weet je wat je kunt verwachten.
Wat let je om in Istrië te beginnen. Als het bevalt blijf je hangen en als het niet bevalt rijd je verder richting zuid.
Ook mooi zijn de Kroatische eilanden. In het hoogseizoen zijn niet alleen de campings vol maar ook de veerboten.
Montenegro is de moeite van een bezoek zeker waard. Maar ook hier is het in het hoogseizoen behoorlijk druk.

fijne vakantie, Hans
geuze
Berichten: 1637
Lid geworden op: ma 11 sep 2006, 22:07

Re: Istrië te druk?



Bericht door geuze »

Wij zijn vorig jaar daar naar toe geweest en inderdaad de drukte viel toen wel mee, voorseizoen het is wel erg toeristisch, gaan van het jaar weer maar dan verder naar het zuiden
pluk de dag voor je het weet is het over
Gebruikersavatar
wilfra
Berichten: 7
Lid geworden op: za 30 dec 2017, 22:02

Re: Istrië te druk?



Bericht door wilfra »

Ok bedankt voor de tips !


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Belgje
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 21:18

Re: Istrië te druk?



Bericht door Belgje »

Wij gaan begin mei die kant op. Ik hoop dat het dan meevalt met de drukte ? Kunnen we dan riskeren om wild te kamperen?
Gebruikersavatar
Sun
Berichten: 543
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 18:35
Locatie: Boven Leeuwarden

Re: Istrië te druk?



Bericht door Sun »

Vrij staan is uit den boze daar wordt streng op gecontroleerd maar de meeste campings zijn ook niet zo duur.
Lijkt duidelijk.

Arie
Knaus Sun Ti 650 ME, Renault Master 3.0 L, dCi 140
Plaats reactie