Met oude camper zonder turbo naar Slovenië?

Gebruikersavatar
JoepVanDerVen
Berichten: 373
Lid geworden op: wo 13 jan 2010, 20:40
Locatie: Plzen-sever

Re: Met oude camper zonder turbo naar Slovenië?



Bericht door JoepVanDerVen »

Heb een oude Bedford gehad met Opel 2 liter motor die niet zo snel naar boven ging ,wat ik wel meemaakte dat er lieden zijn die je ten koste van alles in willen halen en daarmee zichzelf en jou in gevaar brengen .

Mijn huidige camperbus heeft een 2.2HDI motor en dat rijdt toch wat makkelijker naar boven zonder het overige verkeer uit te nodigen tot kamikaze acties .
Elke dag is er 1,je krijgt er geen 1 terug
Gebruikersavatar
paulvanulft
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 19 aug 2013, 15:10

Re: Met oude camper zonder turbo naar Slovenië?



Bericht door paulvanulft »

Oud MB 100. Ik geloof 70 pk. Wij gaan al 4 jaar naar Slovenië. De autoweg in Oostenrijk is voor ons het meest problematisch. Na een raststelle gaat de weg altijd omhoog. Vrachtwagens hebben tegenwoordig allemaal turbo’s en kruipen niet meer omhoog (uitgezonderd een zware tanker) Die vrachtwagens toeterden dus altijd als ik met 40 moet invoegen.
Ik heb achterop het campertje nu “Sorry old & slow gezet” sindsdien is het getoeter gestopt. Mensen houden wel degelijk reken8ng met het oldtimertje


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Mercedes MB100d
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Met oude camper zonder turbo naar Slovenië?



Bericht door FrankJC »

vermeulen72 schreef:
wo 31 jan 2018, 17:09
Begreep wel dat er wegen zijn die verboden zijn voor caravans... zal dan ook wel voor mij gelden ivm scherpe haarspeldbochten vermoed ik.
Waarom denk je dat? Dan zouden er alleen personenauto's mogen rijden, een auto met caravan heeft eerder moeite met scherpe haarspeldbochten dan een camper.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51263
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Met oude camper zonder turbo naar Slovenië?



Bericht door Kroppie »

is ook omdat er gevaarlijk steile stukken in zitten, niet alleen om wat haarspeld bochten, en och diegene die vind dat ik te langzaam ben, die rijdt achter me , dus geen last van .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie