Honden en inentingen/wormkuur

Borinoco
Berichten: 435
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 15:56
Locatie: Noord-Brabant

Re: Honden en inentingen/wormkuur



Bericht door Borinoco »

@easybee, bedankt voor je reactie :)
Gebruikersavatar
Marcel1962
Berichten: 1069
Lid geworden op: vr 21 mei 2004, 20:08
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Honden en inentingen/wormkuur



Bericht door Marcel1962 »

Een paar jaar geleden naar Noorwegen geweest door met de ferry vanuit Denemarken over te steken.

Als je een hond aan boord had was je verplicht de rode lichten te volgen en werden de papieren van beide honden wel degelijk nauwgezet gecontroleerd.

Toen (laatste jaar) was ook nog een bloedproef verplicht maar dat zal inmiddels wel afgeschaft zijn.
Groet Marcel, DK1NL.
Gebruikersavatar
Annie Danneel
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 10 apr 2011, 14:08
Locatie: Oostende/belgie
Contacteer:

Re: Honden en inentingen/wormkuur



Bericht door Annie Danneel »

Wij zijn vorig jaar van Denemarken naar Noorwegen met de ferry geweest. De hond was zoals verplicht ingeent en ontwormd voor vertrek. Moesten een speciale plaat voor het raam met hond aan boord, maar bij aankomst in Noorwegen geen controle. Enkel de vraag of we drank aan boord hadden, maar natuurlijk, neen :-B . Heel de reis geen controle gehad en geen paspoort moeten voorleggen.
Roller Team Livingstone
Borinoco
Berichten: 435
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 15:56
Locatie: Noord-Brabant

Re: Honden en inentingen/wormkuur



Bericht door Borinoco »

Wij zijn er vorig jaar 2 maanden geweest en hebben de oversteek Denemarken Zweden gedaan en nergens controle gehad.
Ook niet toen een van onze honden naar de Dierenarts moest, werd het boekje niet bekeken.
Dit jaar gaan we wederom naar Noorwegen maar dan via Duitsland, Polen, Litouwen, Letland,Estland, Finland, Noorwegen, Zweden, Denemarken, Duitsland....en weer thuis :P
Benieuwd of er ergens controle zal zijn.
Gebruikersavatar
Pienmajer
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 21:12
Locatie: Sittard

Re: Honden en inentingen/wormkuur



Bericht door Pienmajer »

In juli/augustus september 2018 in Noorwegen geweest met onze twee boxers. Over de brug gereden. Vooraf in Finland laten ontwormen met stempel van dierenarts. Geen enkele controle gehad. Dus na 28 dagen ook niet de verplichte herhaling gedaan. Pat
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Honden en inentingen/wormkuur



Bericht door Jan en Simonne »

Het is natuurlijk ook gewoon bureaucratisch geneuzel.
Het zijn allemaal gewone landsgrenzen, waar wilde dieren (die meer ziektes bij zich dragen dan onze super verzorgde, goed ingeënte huisdieren) ook gewoon overheen lopen.
Bij een geïsoleerd land als Engeland kan ik me er nog iets bij voorstellen, hoewel de ratten zo langzamerhand echt wel vanuit Frankrijk die tunnel zijn doorgelopen.
Zo geïsoleerd is ook Engeland niet meer.
Maar ja, regeltjes hé?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Billie
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 02 jun 2019, 13:50

Re: Honden en inentingen/wormkuur



Bericht door Billie »

Hallo alllemaal,

Ik lees met veel belangstelling alle info over het inenten en ontwormen van een hond voor Noorwegen en Finland. Ook wij zijn van plan om naar Scandinavië te gaan deze zomer en onze hond gaat dan mee.
Ze heeft een paar dagen terug al de rabies prik gehad dus dat zit wel goed.
Nu moeten we volgens de regels onze hond in Estland laten ontwormen door een dierenarts om Finland in te komen. En een tijdje later moeten we dat in Zweden weer doen om Noorwegen in te komen. Ik vind dat erg veel troep in een korte tijd en zit te denken om die in Zweden niet te doen. Mochten we controle krijgen bij de grensovergang van Zweden naar Noorwegen dan doen we net of we het niet wisten. Er staat dan wel in het hondenpaspoort dat ze een paar weken ervoor is ontwormt met de juiste pillen.
Hoe groot achten jullie de kans om gecontroleerd te worden bij de Zweeds/Noorse grens? En bij welke grensovergang is die kans het kleins. Heeft iemand ooit controle gehad?
Ik vind het best lastig en spannend allemaal
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Honden en inentingen/wormkuur



Bericht door Jan en Simonne »

Bij de meeste grensovergangen zie ik nooit iemand, er staat alleen een bordje.
Zijn er eigenlijk wel bemensde grensovergangen van Zweden naar Noorwegen?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Billie
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 02 jun 2019, 13:50

Re: Honden en inentingen/wormkuur



Bericht door Billie »

Bedankt Simone!
Ik dacht al dat er weinig tot geen grenscontrole zou zijn.
En mochten we in Noorwegen aangehouden worden (wat ik zeer betwijfel) dan staat in de hondenpaspoort dat ze de juiste ontworming heeft gehad (alleen niet binnen 5 dagen). Die 5 dagen eis geldt alleen bij de grensovergang, eenmaal in Noorwegen maakt het niet uit.
Cendy
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 04 feb 2019, 20:41

Re: Honden en inentingen/wormkuur



Bericht door Cendy »

Wij zijn vorig jaar via Zweden Noorwegen ingereden.
Ik heb niks van controle gezien, terug ook niet.
Wel onze hond laten ontwormen voordat we op vakantie gingen, en eigenlijk zou ze daar nog een keer een kuur gehad moeten hebben, maar dat hebben we niet gedaan.
Ook met het idee dat we dan zouden zeggen dat we dat vergeten waren, en de boete dan maar voor lief nemen.
Gebruikersavatar
Frans-K
Berichten: 634
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:37
Locatie: Veenendaal

Re: Honden en inentingen/wormkuur



Bericht door Frans-K »

Een kennis van ons gaat niet meer met de boot van Denemarken naar Noorwegen. De controle was zeer streng. Hij had veel problemen bij de douane. De inentingen zouden niet goed gegaan zijn, verkeerde interval enz enz. Hij gaat nu via Zweden naar Noorwegen, dan is er geen controle.
Plaats reactie