goedkope achteruitrij camera geinstalleerd

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bartjebakker
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 05 jul 2017, 14:10
Locatie: lunteren

goedkope achteruitrij camera geinstalleerd



Bericht door bartjebakker »

Ik dacht misschien wel leuk even te melden dat ik een vrij goedkope camera, besteld van de bekende chinees, heb gemonteerd en daarover erg tevreden ben. Kostte me 60 euro, camera incl scherm. Cameraatje is echt mooi en degelijk afgewerkt. En draadloos. En werkt toch heel behoorlijk. Ontvangst direct goed met misschien wel wat kleine haperingetjes. Maar eens zien hoe lang dit goed blijft natuurijk, maar heb er vertrouwen in. Camera overigens bevestigd aan de dakladder, bovenste trede (weinig hinder van bij op dak klimmen), en draadje met tie ripjes naar achterlicht (niet achteruitrijlicht). Als ik foto's heb zal ik even plaatsen.
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: goedkope achteruitrij camera geinstalleerd



Bericht door saagstree »

Ik heb je PB tje gestuurd.
Klaas
geniet van elk vrij uurtje
Jeetje
Berichten: 1145
Lid geworden op: do 20 mei 2004, 21:49
Locatie: Abcoude

Re: goedkope achteruitrij camera geinstalleerd



Bericht door Jeetje »

Ik heb ook zo'n goedkoop setje gemonteerd en ben er erg tevreden over!

Ik heb deze gemonteerd:
http://www.ebay.com/itm/Wireless-Car-Re ... Sw2GlXELZO

Er zit zelfs infra-rood in zodat je ook in het donker nog wat ziet...

Ongelofelijk dat ze het voor die prijs met winst kunnen produceren en verkopen!
... it's better to burn out, than to fade away...
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: goedkope achteruitrij camera geinstalleerd



Bericht door kampo »

Bedankt voor die info maar ik stel me dan toch de vraag of die kwaliteit echt goed is.
Sorry dat ik daarbij wat kritisch ben.
Waarmee vergelijk je die kwaliteit ? Met een toestel dat je voorheen niet had ?
De prijs is natuurlijk goed op voorwaarde dat het systeem een paar jaar meegaat.
Mijn Waeco kost alvast een heeeel pak meer, dat vind ik overdreven duur en is kwalitatief ook niet 100%
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: goedkope achteruitrij camera geinstalleerd



Bericht door Toon »

de camera is de zelfde als van de Waeco
ook wij hebben een setje van de wel bekende chinees
daar dus alleen de camera van gebruikt
voor alle zekerheid had ik er wel de langere kabel bij besteld voor het geval dat het niet op de oude installatie zou passen
maar alleen de stekkertjes zijn anders
daarom wel het kabeltje van de oude camera eraf gehaald
en de stekker van de nieuwe camera er af geknipt
en die aan elkaar verbonden
nu gaat de camera dus aan zodra ik hem in de achteruit zet op het bestaande scherm met perfect beeld
een waeco camera is haast niet los te koop en dan nog duurder als dit compleet zet
nu de het scherm met aansluiting en de extra lange kabel over
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Jeetje
Berichten: 1145
Lid geworden op: do 20 mei 2004, 21:49
Locatie: Abcoude

Re: goedkope achteruitrij camera geinstalleerd



Bericht door Jeetje »

Ik vind de beeldkwaliteit vergelijkbaar met de achteruitrijcamera die ik in mijn Toyota Auris Sports Tourer heb.
Over de levensduur kan ik nog niet zoveel zeggen, want de camera zit er nou zo'n beetje een jaar op (en werkt nog steeds prima).
De ontwikkeling van dit soort cameraatjes heeft natuurlijk de laatste jaren een enorme vlucht genomen en het gros van dit soort cameraatjes wordt -ook van de duurdere merken- in China geproduceerd.

Ik heb de camera zo gemonteerd dat ik ook wat aan die groen/geel/rode 'kantstrepen' heb, zodat ik precies weet hoe ver ik nog ergens vandaan ben. Ik kan ca. 10 meter achter de camper kijken en dat vind ik prima. Ik gebruik 'm niet als vervangende achteruitkijkspiegel (wat wel zou kunnen in theorie).

Fijn vind ik bovendien -maar dat zal voor iedereen anders zijn- dat het beeldschermpje in te klappen is en dan zo'n 20x20 cm (niet heel groot, maar groot zat) is en 1,5 cm hoog. Ik vind zo'n enorme bak op 't dashboard alleen maar storend.
... it's better to burn out, than to fade away...
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: goedkope achteruitrij camera geinstalleerd



Bericht door Bob Diesel »

Jeetje schreef:Ik heb ook zo'n goedkoop setje gemonteerd en ben er erg tevreden over!

Ik heb deze gemonteerd:
http://www.ebay.com/itm/Wireless-Car-Re ... Sw2GlXELZO

Er zit zelfs infra-rood in zodat je ook in het donker nog wat ziet...

Ongelofelijk dat ze het voor die prijs met winst kunnen produceren en verkopen!
De levertijd is mij nu te lang,ivm komende trip
Maar had ik dit 1 maand eerder gezien
Dan had ik er ook 1 genomen,na jaren hem nog steeds niet te missen

Maar nog goedkoper zou voor niks heten :wink:
Goede tip :thumbup:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
bartjebakker
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 05 jul 2017, 14:10
Locatie: lunteren

Re: goedkope achteruitrij camera geinstalleerd



Bericht door bartjebakker »

Gebruikersavatar
bartjebakker
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 05 jul 2017, 14:10
Locatie: lunteren

Re: goedkope achteruitrij camera geinstalleerd



Bericht door bartjebakker »

Jeetje schreef:Ik vind de beeldkwaliteit vergelijkbaar met de achteruitrijcamera die ik in mijn Toyota Auris Sports Tourer heb.
Over de levensduur kan ik nog niet zoveel zeggen, want de camera zit er nou zo'n beetje een jaar op (en werkt nog steeds prima).
De ontwikkeling van dit soort cameraatjes heeft natuurlijk de laatste jaren een enorme vlucht genomen en het gros van dit soort cameraatjes wordt -ook van de duurdere merken- in China geproduceerd.

Ik heb de camera zo gemonteerd dat ik ook wat aan die groen/geel/rode 'kantstrepen' heb, zodat ik precies weet hoe ver ik nog ergens vandaan ben. Ik kan ca. 10 meter achter de camper kijken en dat vind ik prima. Ik gebruik 'm niet als vervangende achteruitkijkspiegel (wat wel zou kunnen in theorie).

Fijn vind ik bovendien -maar dat zal voor iedereen anders zijn- dat het beeldschermpje in te klappen is en dan zo'n 20x20 cm (niet heel groot, maar groot zat) is en 1,5 cm hoog. Ik vind zo'n enorme bak op 't dashboard alleen maar storend.
Ja dat is miss ook wel weer zo, zo'n groot scherm. Maar ik heb nu een 7" en is eigenlijk prima omdat er genoeg ruimte is op het dashboard waar het niet voor het raam zit. Weet niet goed uit te leggen, maar in mijn ducato iig plek zat. Ontvangst is trouwens ook helemaal prima.
Plaats reactie