Ervaringen met Camping Car Park?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Ervaringen met Camping Car Park?



Bericht door Zonneke »

Deh, toch ook maar eentje besteld. Best handig en voor dieje prijs moet je het niet laten. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Ervaringen met Camping Car Park?



Bericht door Huub56 »

Wij hebben ook goede ervaring, op de app kun je zien hoeveel plaatsen er nog vrij zijn. Werkt perfect en meestal tussen de 10 en 13,5 euro met alle voorzieningen.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Ervaringen met Camping Car Park?



Bericht door MonRoe »

We staan nu aan een meer ten zuiden van Bordeaux op een Camping Car Park. Gisteren reden we ten noorden van Bordeaux en even op de app gekeken, ja hoor nog 44 van de 100 plaatsen vrij, dus kunnen we er naar toe rijden.

Mooie plek hier, je hebt niet in de gaten dat er 100 kunnen staan. Je staat echt direct aan het meer, voor een bedrag van € 8,84, niet alle plekken hebben stroom, wel veel schaduw, maar je kan ook in de zon staan.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

Re: Ervaringen met Camping Car Park?



Bericht door fstuif »

Wij maken af en toe gebruik van een CP van deze club. Prima ervaringen mee. Zelfs de hulplijn op de paal werd gebeld en wij werden keurig in het Nederlands verder geholpen. Alle plekken hebben andere prijzen dus dat het alleen dure plaatsen zijn is niet waar. Dit voorjaar zijn we er twee tegengekomen die gerenoveerd werden. Men investeert dus ook. Er staat geen geld op onze kaart. Het af te rekenen bedrag staat erop en bij vertrek is de kaart dus weer leeg.
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
Gebruikersavatar
Andorus
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 14 mar 2007, 19:20
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaringen met Camping Car Park?



Bericht door Andorus »

Op de camperplaats in Bedoin is de sani al 4 weken kapot men leegt het toilet in de pijp waar de schoonwaterslang in hangt en spoelt het toilet met de schoonwaterslang tot over zijn oren in de tuit van het toilet te smerig voor woorden dus wij en vele anderen maken hier geen gebruik van ik heb al verschillende malen een mail gestuurd met klachten en elke keer krijg je keurig antwoord duizend maal excuus maar ze zijn afhankelijk van de plaatselijke reparateurs wat een kletskoek het wordt steeds slechter,toen wij kwamen stond de slagboom wijd open ik dacht ik bel dit maar even door voor ik er moeilijkheden bij vertrek mee krijg wat een gedoe en hoe vaak je mensen moet helpen om door de slagboom moet komen of eruit terwijl ze alles op orde hebben je bent een eeuwige tijd bezig om dat op te lossen ik was altijd wel tevreden over deze club maar dat is nu aanzienlijk bekoeld
fred flair
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Ervaringen met Camping Car Park?



Bericht door Bob Diesel »

Wat te denken dat :idea:
Je rijd een cp aan gewoon voor een koffie stop, hapje eten en weer door

Daar ga je dus geen x bedrag voor betalen
Sinds dat het op deze manier begon , zie bv Millau, zijn er dus veel korte stop mogelijkheden verdwenen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Andorus
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 14 mar 2007, 19:20
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaringen met Camping Car Park?



Bericht door Andorus »

Ze pikken ook steeds meer leuke plekken in je ziet regelmatig dat leuke gratis plekken waar je jaren kwam door deze club zijn overgenomen ook vragen ze hun leden leuke plekjes door te geven,ik hoop dat niemand dit doet .
fred flair
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Ervaringen met Camping Car Park?



Bericht door kampertjes »

Wij kenden het niet maar vorige week op terugweg uit Spanje toevallig 2x op zo’n overnachtingsplek terecht gekomen. Aangemeld als nieuw lid en ingecheckt. Ging vlot en makkelijk. Beide prima terreinen, niet meer en niet minder.
Wordt het overigens wel beetje zat de schier eindeloze keur aan apps, kaartjes, en weet ik wat. De fantasie is werkelijk eindeloos. Ergste vinden wij vorig jaar in Noorwegen, met een betaalsysteem bij GoMarina o.i.d. (ontwikkeld voor jachthavens). We zijn niet dom maar dat lukte ons echt niet. Wat is er toch mis met onze gewone pinpas? Daar zouden onze NKC, ANWB en vergelijkbare organisaties in andere landen wat mij betreft wel eens aandacht aan mogen besteden. Ben best bereid te betalen voor weet ik wat, maar dan graag 1 tolkastje, 1 milieuvignet, 1 toegangspas voor CP. Droom….
N.B. In Spanje was aan de rand van erg groot P terrein waar gewone parkeermeters stonden waar je met pinpas kon betalen een stuk afgezet voor campers (voor zowel overdag als s nachts). En wat denk je: aanmelden via een website, in Spaans…. En op een niet navolgbare wijze betalen…. WAAROM???
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Ervaringen met Camping Car Park?



Bericht door willemzon »

Afgelopen week voor het eerst gebruik gemaakt en aangemeld als lid, betaald ook voor het pasje, echter het pasje kwam er niet uit. Ik heb toen gebeld, ze vertelden dat de automaat leeg was :crazy: maar ze zouden de slagboom open doen en als ik morgen weer zou bellen zouden zij dit ook doen.
Excuses van hun kant maar naar de pas kon ik fluiten.
Trouwens de camperplaats in Caussade Fr zag er wel goed uit, maar 12,40 euro in mijn geval dus 17,40 euro was wel duur, aangezien de camping er naast was 13.40 euro, Dit zag ik echter later pas.
Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Mathijs_
Berichten: 333
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 17:14

Re: Ervaringen met Camping Car Park?



Bericht door Mathijs_ »

Andorus schreef:
vr 27 mei 2022, 20:12
Ze pikken ook steeds meer leuke plekken in je ziet regelmatig dat leuke gratis plekken waar je jaren kwam door deze club zijn overgenomen ook vragen ze hun leden leuke plekjes door te geven,ik hoop dat niemand dit doet .
Klopt zo was ik laatst (2 maanden terug) in Mauzé-sur-le-Mignon, Frankrijk.
Ik zocht deze plek even terug maar bestaan niet meer en de oude camping er naast is een camping carpark geworden.
Jaffar
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 29 sep 2008, 16:38
Locatie: Wervershoof

Re: Ervaringen met Camping Car Park?



Bericht door Jaffar »

Hebben deze kaart nu enkele jaren. Zijn tevreden over de CP's. Op sommige plaatsen zou wat meer onderhoud moeten worden gedaan en is de prijs kwaliteit verhouding wat scheef. Andere CP's zijn uitstekend onderhouden en ruime plaatsen.
Wat mij nog een raadsel is hoe koppel ik mijn pas, uit
de zuil, aan de app. Kan nergens mijn pasnummer invullen om die op te waarderen zonder een nieuwe pas aan te vragen.
Als een probleem is op te lossen hoef je niet te piekeren, als een probleem niet op te lossen is heeft piekeren geen zin. Fijne dag
sloopkogel
Berichten: 66
Lid geworden op: do 03 jan 2019, 16:36

Re: Ervaringen met Camping Car Park?



Bericht door sloopkogel »

Soms is het ook beter dat ze"CCP "eens een vrije plaats overnemen.
Nu ook eentje in Belgie waar je vrij kon staan...iedereen of toch de meesten hielden zich aan de regels daar maar verleden jaar toen we er drie dagen stonden zagen we campers die vrolijk hun vuil water in de openbare riolering lieten lopen en soms zelfs eentje zijn toilet(alhoewel er een stortplaats was)
Als je daar dan een opmerking over maakte keken ze je aan van "wie ben jij" ze vertrokken weer en in de namiddag zag je ze dan midden in de bossen staan met hun busje...luifeltje uit stoeltjes , op plaatsen waar het totaal niet mocht....maja ze zijn "stealth"...en de volgende morgen weer van hetzelfde...knoeiboeltje.
Nu zit er camping car park en is het er veel netjes...
Ik denk dat er een mentaliteitsverandering nodig is bij veel camperaars, de tijd van gratis en voor niets is zo goed als voorbij.
Iedereen betaald voor het milieu en de natuur maar vrij kamperen willen ze nog allemaal ,en dan word er niet gemaald door sommigen om hun bus midden in de natuur te parkeren .

just my 2 cents

ps: Het onderhoud word inderdaad gedaan door plaatselijke mensen en als die er dan met de pet naar gooien krijg je die toestanden.
Gewoon blij zijn dat ze die(vrije) plaatsen openhouden anders werden ze mss helemaal gesloten. Er zijn er al genoeg vrije plaatsen die door wantoestanden verdwenen zijn .
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: Ervaringen met Camping Car Park?



Bericht door FrS »

en maar roepen van "wij zijn zelf voorziend van alles" hebben geen camping / cp met voorzieningen etc. nodig.
Laatst gewijzigd door Dafluc op di 21 jun 2022, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: en maar onnodig blijven quoten....
Gebruikersavatar
marchugo
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 12:28

Re: Ervaringen met Camping Car Park?



Bericht door marchugo »

Eerste gemengde ervaringen met Camping-Car Park.

Afgelopen weken hebben wij voor het eerst de kaart gebruikt van Camping-Car Park. Het is op zich een doordacht systeem, dat geheel drijft op computerkracht. Op elke site staat een digitale zuil, waar je je aan- en afmeldt. De centrale computers van de organisatie registreren wie er in of uit gaat.

Soms gaat dat mis. Op de allereerste site die wij bezochten (Felleries), ging de slagboom netjes open nadat we de smartcard tegen de digitale zuil hielden. Dat was op zich vreemd, want wij hadden nog geen tegoed op de kaart staan. Kennelijk checkt het systeem dit niet.

Bij vertrek bleek het computerscherm op de digitale paal zo dood als een pier. Dus wij konden geen tegoed aanmaken op onze nog lege kaart. We zaten vast achter de slagboom. De telefoon van de centrale werd niet opgenomen. Een vriendelijke Nederlander, die hier met tientallen bromfiets-enthousiastelingen (Zundapp, Puch, Kreidler, dat werk) stond, maakte de slagboom voor ons open met zijn eigen kaart. Ik heb hem hartelijk bedankt voor zoveel vriendelijkheid en hem het bedrag voor een overnachting terugbetaald.

Vervolgens deden wij camping St Pierre le Moutier aan, waar de digitale zuil ons vertelde dat wij de vorige camping nog niet verlaten hadden (zo denken computers nou eenmaal). De arme brommerman in Felleries zal dus waarschijnlijk bij zijn vertrek van de computer te horen hebben gekregen, dat hij allang was vertrokken van de camping. Hij zal zich eerst nog maals moeten aanmelden en dan weer vertrekken (=extra betalen).

Ik slaagde er in St Pierre niet in met mijn credit card nieuw crediet op de smartcard te zetten, want het systeem blokkeerde elke transactie met de mededeling: u moet eerst nog betalen voor uw vorige camping. Maar we hadden nog geen tegoed.

Dit keer werd de telefoon wel opgenomen. Een vriendelijke dame loodste ons in Frans-Engels door de slagboom, nadat zij op ons verzoek via onze creditkaart een paar tientjes crediet op de smartcard had gezet. In de app was dit een seconde er na inderdaad te zien. Ook kwam er prompt een mailtje binnen met de bevestiging dat er x euro krediet was gestort op de smartcard. De slagboom ging meteen open.

Een volgende verrassing was, dat de wc's en douches op de camping in St Pierre Moutiers om 22:00 uur volautomatisch op slot gaan. Met een rode knop binnen kon je er nog wel uit, maar er in was onmogelijk. Nu stonden wij op deze camping met wc's, omdat onze VW-bus geen toilet aan boord heeft. Een nachtje niet douchen overleef je wel, maar een nachtelijke plas in de bosjes van de camping is toch wel heel ordinair.

In de app van Camping-Car Card staat nergens vermeld dat het sanitair om tien uur 's avonds dicht gaat. Geen idee waarom die rare sluiting er is. Misschien om zwervers te weren, maar op sommige campings van de club krijg je alleen toegang tot de wc's en douches met behulp van je clubkaart. Bij andere campings van de club is trouwens het sanitair 24/7 open voor iedereen.

Voor ons een les: op elke volgende Camping-Car Card site controleren wij steeds eerst of de wc's 's nachts wel open zijn.

De sluiting van een hele camping maakten wij eveneens mee: in Cappy was de boel dicht, hoewel op de app open stond. Een dag later meldde de app wel dat deze camping dicht was. Wij vonden in het nabij gelegen stadje Albert een prachtige camping municipal (Camping du Velodrome, 16 euro met Acsi-kaart). Een aanrader voor doorreizen van en naar het zuiden. En honden kunnen er naar hartelust zwemmen in meertjes.

Hoewel de computer van de Camping-Car Card af en toe wat nukken vertoont, bevalt het systeem ons eigenlijk heel goed. We hebben alvast wat extra tegoed op de kaart gezet. Dat geld kun je er trouwens op elk moment weer afhalen en terugboeken naar je credit card.

Van de 300 sites zijn er weliswaar slechts 50 echte campings. In midden- en zuid-Frankrijk zijn dit er genoeg om voor ons als wc-loze camperaars door La France te toeren. Alleen in het noorden zijn er wel heel weinig volledige campings. In het noorden is trouwens eveneens het aantal pure camperplaatsen (zonder wc en douche) van deze club op de vingers van twee handen te tellen.

Marc.
MAGEIA LINUX: het veilige en voor leken gemakkelijke pc-besturingssysteem.
www.mageia.org
Plaats reactie