Ervaringen met Camping Car Park?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Ervaringen met Camping Car Park?



Bericht door EasyBee »

Pistoleke schreef:
vr 15 mar 2024, 12:35
zou graag met Pasen 14 dagen naar Frankrijk rijden. (Als Belg hebben we 14 dagen verlof) Bretagne liefst van al. Nu wat ik mij afvraag bij camping car park mag je daar stoeltje en tafel buiten zetten. Om effe van de zon te genieten bv. Of een snelle hap klaar te maken. Het zijn als ik het goed begrijp telkens camperplaatsen.
Heel veel van die Camping-Car Park plekken waren voorheen campings en niet traditionele camperplaatsen.
Wij maken er al jaren gebruik van. Luifel uit, tafel en stoelen naar buiten en de BBQ aan is vaak de normaalste zaak van de wereld.
Kijk op de site bij de info over de verschillende plekken en je ziet zelf hoe ruim de meesten zijn opgezet. De typische traditionele camperplekken slaan we over.
https://www.campingcarpark.com/en_GB/search/areas/map
Als je de app download kun je in de app zien hoeveel plekken ergens nog vrij zijn.
https://play.google.com/store/apps/deta ... park&hl=fr
https://apps.apple.com/fr/app/camping-c ... d538809938
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8704
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Ervaringen met Camping Car Park?



Bericht door seth_space »

Toch wel een leuke app. Zie net dat er hier in spanje ook een plek bijgekomen is.
Je kunt de kaart aan de betaalterminal kopen en je hebt het voordeel dat je online kunt zien of er nog een plek vrij is. Voorkomt zinloze ritjes.
Toch wel heel handig dus.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1104
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Ervaringen met Camping Car Park?



Bericht door Don Esteban »

Onze eerste ervaring met het Camping Car Park was op hun cp in Millau in 2018. Een prima ervaring en sindsdien hebben we al verschillende CCP's aangedaan. Tevens al een paar keer naar de slagboom gelopen om mensen te wijzen waar ze hun card tegenaan moeten houden. Dat blijft voor velen de eerste keer een probleem. CCP is er niet erg duidelijk in en de nieuwe klant verwacht dan ook niet dat je hem voor het toetsenbordje moet houden.
We hebben al een poos een account en card opwaarderen gaat makkelijk via de CCP site.
Jammer dat de meeste cp's geen toilet hebben. d'Amneville bijv. is een uitzondering en heeft een publiek toilet voor campergasten en passanten op de weg. 20 cent in de gleuf en je hebt 1 toilet en wastafel. Mag voor mij ook een euro zijn als daarmee meerdere cp's van toilet voorzien zouden worden. Ik ben bepaald geen fan van totaalgebruik campertoilet.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Pistoleke
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 12 nov 2023, 10:04

Re: Ervaringen met Camping Car Park?



Bericht door Pistoleke »

De kaart en de app heb ik dus al. Alles wat ik nog wilde weten is nu duidelijk. Ga er in ieder geval proberen van te genieten. Voordelen van deze app je kan reserveren en je weet hoeveel plaatsen er nog zijn. Heb dus ook PACK'PRIVILÈGES

Dank je voor de vele nuttige antwoorden.
Plaats reactie