Met wélke veerboot naar Noord-Engeland? [Gekozen!]

WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Met wélke veerboot naar Noord-Engeland?



Bericht door WimZ »

Hun website is inderdaad vreemd want soms werkt het wel en vaak niet.
Hieronder wel op 26 juli.
Bijlagen
fdds.jpg
fdds.jpg (38.03 KiB) 2157 keer bekeken
Gebruikersavatar
henpo
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 13 okt 2008, 14:12

Re: Met wélke veerboot naar Noord-Engeland?



Bericht door henpo »

Met DFDS bellen is sowieso aan te raden als je met een camper gaat. Er is nl. veel meer plek nog dan je op de site krijgt te zien. Komt omdat de campers tussen de bussen en vrachtwagens staan en dat willen ze het liefst zelf inplannen..maar duur is de overtocht wel, wij gingen altijd van IImuiden naar Newcastle maar dit jaar was het opeens €300 duurder! Wij hebben uiteindelijk besloten Europoort - Hull te doen, scheelde de helft met DFDS.
twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

Re: Met wélke veerboot naar Noord-Engeland?



Bericht door twente1946 »

henpo schreef:Met DFDS bellen is sowieso aan te raden als je met een camper gaat. Er is nl. veel meer plek nog dan je op de site krijgt te zien. Komt omdat de campers tussen de bussen en vrachtwagens staan en dat willen ze het liefst zelf inplannen..maar duur is de overtocht wel, wij gingen altijd van IImuiden naar Newcastle maar dit jaar was het opeens €300 duurder! Wij hebben uiteindelijk besloten Europoort - Hull te doen, scheelde de helft met DFDS.
reken wel even de diesel die je verbruikt van beneden naar boven. Engeland is de diesel duurder dan de benzine. € 1,41 p/ltr
Gebruikersavatar
henpo
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 13 okt 2008, 14:12

Re: Met wélke veerboot naar Noord-Engeland?



Bericht door henpo »

Daar hebben we rekening mee gehouden, evengoed is dfds duurder voor ons
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Met wélke veerboot naar Noord-Engeland?



Bericht door kampertjes »

He verdorie Aloys, ik lees altijd graag jou uitvoerige verslagen maar vorig jaar waren wij in Zuid Engeland en jij dit voorjaar. Ik herkende veel in je verslag. En nu zijn wij al weer terug van 4 weken Schotland wanneer jij gaat..... :-?

Maar om op jou vraag terug te komen; wij doen beide keren Duinkerken-Dover omdat de hond mee gaat. We vonden het wat lang duren anders. We toeren wel op ons gemakkie naar het noorden. Engeland is best mooi en met een stukkie snelweg ben je ook al gauw ergens.

Ik ga nog es studie maken van jou Historic Scotland. Pfff, wel een uitzoekerij welke je het beste kunt nemen. Misschien ook wel niks. We gaan toch meer voor de vogels en bloemen, en die zijn gratis en voor iedereen.
veel plezier al vast!
jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Re: Met wélke veerboot naar Noord-Engeland?



Bericht door jotr »

Wij zijn fan van de boot Rotterdam-Hull. Deze kwam voor ons met camper van 6.25 en 2.75 hoog echt voordeliger uit dan IJmuiden-Newcastle. Het voordeel van beide verbindingen vinden wij dat je 'S nachts reist. De volgende dag heb je echt een volle dag. Het scheelt je in feite een vakantiedag. Als je overdag naar Harwich vaart heb je aan de overkant nog een overnachting nodig voor je de volgende dag naar Schotland rijdt.
Maar als je geen haast hebt kun je bij aankomst in Harwich de volgende dag ook bijvoorbeeld nog Cambridge bezoeken. Ook leuk.
jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Re: Met wélke veerboot naar Noord-Engeland?



Bericht door jotr »

Aloys, begrijp ik goed dat julli Schotlandrindreis in feite in Oban begint? Op weg daar naartoe kom je ook nog langs Loch Lomond. Ook omgeving is de moeite waard. Zie ook ons verslag Schotland 2012.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Met wélke veerboot naar Noord-Engeland?



Bericht door Aloys »

Wij zijn al eens Schotland rondgetrokken in 2009. We gaan nu weer, maar we willen eerst gaan
eilandhoppen naar de Hebriden. Voor pakweg € 200 maken we 7 overtochten waarbij we de
meeste van die eilanden bezoeken. De eerste veerboot ligt in de haven van Oban, vandaar dat
ik Oban gebruik voor afstandsberekeningen.

Ik ga naar je verslag kijken!
Ons verslag van 2009: http://www.aloys.nl/2009-zomervakantie
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
mari-anne
Berichten: 515
Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 16:33
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Met wélke veerboot naar Noord-Engeland?



Bericht door mari-anne »

wij namen ook IJmuiden - Newcastle en maakten het ook duur door een buitenhut te nemen. Voor mij als claustrofoob heel wat plezieriger.

https://mariannevoskamp.com/2009/07/24/schotland/

Geniet van het mooie Schotland, groet Marianne
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Met wélke veerboot naar Noord-Engeland?



Bericht door Saviemeke »

Wij gaan in juni via HvH Hull, wel wat langer rijden, ook in Nederland, voor ons. Maar in Engeland kunnen we dan ook door het Moor district rijden.

Verstuurd vanaf mijn telefoon
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
goudje
Berichten: 63
Lid geworden op: za 04 jan 2014, 17:33

Re: Met wélke veerboot naar Noord-Engeland?



Bericht door goudje »

Wij gaan in Juli weer met camper 6mtr en 2 honden. DFDS is me veel te duur, dus weer via HvH - Harwich. Heb 2 x de dagboot geboekt en de terugweg via de Engelse Stena line en dat scheelde 50 euro minder dan via de NL site. 2x een enkeltje geboekt. En we rijden in 1 dag omhoog.
Margolia
Hackeffy
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 01 mei 2017, 23:07

Re: Met wélke veerboot naar Noord-Engeland?



Bericht door Hackeffy »

Op naar Schotland te gaan varen we steeds op Newcastle vanuit IJmuiden.
Vroeger vanuit Zeebrugge naar Edinburgh. Maar die is uit vaart.

Wij gaan in de zomer naar Zuid Engeland. Duinkerke - dover.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Met wélke veerboot naar Noord-Engeland?



Bericht door seth_space »

Deze bedoelde je? Ook geschikt voor campers? Bellen lijkt me.
https://www.dfds.com/freight-shipping/r ... -zeebrugge
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Met wélke veerboot naar Noord-Engeland?



Bericht door Aloys »

goudje schreef:Wij gaan in Juli weer met camper 6mtr en 2 honden. DFDS is me veel te duur, dus weer via HvH - Harwich. Heb 2 x de dagboot geboekt en de terugweg via de Engelse Stena line en dat scheelde 50 euro minder dan via de NL site. 2x een enkeltje geboekt. En we rijden in 1 dag omhoog.
Margolia
Dat lijkt me tot nu toe inderdaad de voordeligste oversteek. En als je een beetje de tijd hebt...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie