Camperplaats beginnen

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Vertrokken2 »

Wel met een eigen groentetuintje.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
lauradb
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 03 mei 2017, 13:22

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door lauradb »

Nee, ik realiseer me zeker dat het geen vetpot zal zijn en er mogelijk gewoon bij moet werken. Maar dat zal nooit zoveel zijn als nu :wink:

En niet geschoten is altijd mis, mits het allemaal goed voorbereid is natuurlijk....
Gebruikersavatar
lauradb
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 03 mei 2017, 13:22

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door lauradb »

Gobert schreef:Wel met een eigen groentetuintje.

Gewoon truffels kweken a 2000 euro per kilo :D
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Ruud Adam »

Geen idee of mening of een camperplaats in Spanje een goed idee is.
Maar verkijk je niet op 'een bijbaantje zoeken in de omgeving'.
Zo makkelijk is dat niet in Spanje, met een eigen hoge werkeloosheid.
Zo'n plan - of bijna elk plan om iets in het buitenland te beginnen - moet je eigenlijk alleen maar doen als je er OF goed van kan leven (maar dat weet je nooit zeker vantevoren) OF als je al genoeg hebt aan je AOW, pensioen, spaargeld en elke Euro meer mooi meegenomen is.
Kijk anders op Uitzending Gemist even wat afleveringen van Ik Vertrek terug, en dan zie je hoe mensen keer op keer de mist ingaan.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door jmkoole »

Wijs gesproken...
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door jmkoole »

appellover schreef:Wij wonen al jaren in Spanje aan Costa Blanca en zeg : kijk uit in Spanje ,vele Spanjaarden zijn piraten hebben wij helaas ondervonden.
Wat bedoel je met piraten? Mensen die alles voor niks willen hebben? Nou, in dat geval voelen veel camperbezitters uit NL zich daar wel thuis...

Een camperplaats beginnen met een tarief van 10,- per nacht kan alleen maar voor bijv. een boer, die een stuk van z'n erf verhard, zelf electra en water kan aanleggen en een wasruimte maakt in een stuk van een schuur. Alles low budget. Als je geld moet gaan lenen kan het absoluut niet uit. 100% bezetting is een zinloze fantasie. In het binnenland zul je ook weken zonder een enkele klant hebben.
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
lauradb
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 03 mei 2017, 13:22

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door lauradb »

'Ik vertrek' is toevallig een van mijn favoriete programma's! Dus buiten het verhaal van de regelgeving ga ik zeker niet vertrekken als ik het financieel niet kan redden.
Nou moet ik zeggen dat ik op camperplaatsen geweest ben waar mensen het met zo weinig plekken wel redden, ook zonder AOW. Het moet dus kunnen, maar vergt wel wat eigen geld om ermee te beginnen. Als je de grond gewoon kan betalen (dus zonder lening/hypotheek) en je hebt dus daar geen kosten aan, ben je alweer een stuk verder. Dan moet je nog wel investeren in allerlei voorzieningen, maar ook daar hebben we voor gespaard. En wij hebben ervaren dat we van heel weinig heel goed kunnen leven.

Wij gaan dus in ieder geval zeker niet over 1 dag ijs. Daarentegen vind ik ook dat je dingen soms (zeer goed voorbereid) gewoon moet proberen en 'lukt het niet, dan lukt het niet' en leven we ook wel verder :cheers:
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door de Jonckheer »

Je denkt er vrij relaxed over en idd, wie niet waagt die niet wint. Ik wens jullie in iedere geval veel succes.
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door ellan vannin »

@ lauradb Ik vind dat jullie een gezonde instelling hebben, en wens jullie het allerbeste met jullie voornemen/plan. :D
All4dogs
Willempie1
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 30 sep 2020, 20:32

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Willempie1 »

Hallo,
Ik lees op Spanje VANDAAG,dat er in Murcia (omgeving )tien campercampings bijkomen,heeft iemand van jullie daar meer info over .
Gr
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door appellover »

Zijn alleen nog plannen,door covid zijn er heel veel campers verkocht,en is men bang dat er veel campers “wild” gaan camperen.
Nu is het plan om eenvoudige goedkope campings te beginnen zodat campers niet in de natuur hoeven te overnachten.
Zal nog wel ff duren,is Spanje he,dus....
Doordat het overwinterseizoen heel erg stil wordt geen haast.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Willempie1
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 30 sep 2020, 20:32

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Willempie1 »

Hey Ron,
Vanwaar heb jij deze info, of ben jij woonachtig in deze regio.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door appellover »

Inderdaad ik woon er.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Atoz »

lauradb schreef:
do 04 mei 2017, 9:43
mijn man en ik zijn steeds serieuzer aan het nadenken om een camperplaats te beginnen en dan bij voorkeur in Spanje.
Ja?
Neen?
Zo ja waar?
:-B
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Plaats reactie