'Via Toll Box' Polen en tolwegen

Uitgeschreven

Re: 'Via Toll Box' Polen en tolwegen



Bericht door Uitgeschreven »

Vraag het op de plaats waar je die aanschaft. Ze zullen het je vertellen, de rest krijg je netjes terug op je rekening gestort binnen de 4 dagen. Ik had er 80 euro op, en heb er maar 10 verbruikt. Van begin Duitse grens tot aan de Baltische staten, veel binnenwegen genomen.gaat goed.
Gebruikersavatar
Lord Ruud
Berichten: 857
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 9:47
Locatie: Rosmalen (Kruistraat)

Re: 'Via Toll Box' Polen en tolwegen



Bericht door Lord Ruud »

Ik heb alles zitten lezen , maar het zal wel aan mij liggen . Ik kan nergens vinden waar ik de viabox kan aanschaffen .
Kan dat gewoon bij de grens of een benzine pomp ?
Blij dat ik nu in een Rapido rijd

Je leeft maar een keer , doe het goed want je krijgt waarschijnlijk geen tweede kans.
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: 'Via Toll Box' Polen en tolwegen



Bericht door Vertrokken4 »

Ja, kan gewoon bij de grens (grotere overgangen) en bij verschillende tankstations.
Op hun eigen website staat ook een "zoeker" : http://213.25.68.37/dp/

Groetjes,
JP
georgethuis

Re: 'Via Toll Box' Polen en tolwegen



Bericht door georgethuis »

Camper 4000 kg. We rijden nu bijna 4 weken door Polen. Via kleine grensovergang binnengekomen, daar was niets te koop. Later onder Krakau waar de S7? als tolweg telt, aanwijzing gezien bij tankstation. Box gekocht, men beheerste de Engelse Taal. Nadat ik de papierkraam later heb nagelezen zie ik dat wij voor Euro 5 zijn ingeschaald! Motor is 3 ltr Ducato van 10 jaar oud. Er zijn veel , ook 2 baans, wegen waar tol wordt geheven. Verder goede wegen, en mooi land met prachtige steden!
georgethuis

Re: 'Via Toll Box' Polen en tolwegen



Bericht door georgethuis »

Vandaag weer Bij Frankfurt de grens over. Aan de autoweg geen inwisselmogelijkheid. Overigens weg van Poznan tot aan de grens geen tollbox, maar kaartje trekken. Wij werden afgerekend voor 28 pln.
Voor de grens afslag naar rechts nemen, staan verwijzingen naar BP stations. Beiden nemen niets in. Bij douanegebouw is een klein kantoor waar de box wordt ingenomen. Erg omslachtig geweest, het was erg druk met vrachtwagens welke allemaal moeten in-uitklaren.
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: 'Via Toll Box' Polen en tolwegen



Bericht door Starline 660 »

Even ter info, vanaf vandaag zijn de Via tol boxen niet meer geldig in Polen, er is een nieuw systeem wat E tol heet.
Alle voertuigen over 3500 kg dienen dat apparaat aan bord te hebben, het is een GPS zender die je moet bestellen en monteren. tevens dien je het voertuig en jezelf aan te melden via de website of op een steunpunt.
Ook personen auto met aanhanger waarvan het totaal toegelaten gewicht boven de 3500 kg komt meten dit apparaat hebben.

www.etoll.gov.pl vind je alle info.

Onze camper staat bij ons huis in Polen in de stalling, gisteren heb ik de viatoll box ingeleverd bij een Orlen tankstation, was de laatste dag. Nu kun je alleen nog opsturen naar een inname punt.
Lijkt mij weer een heel gedoe vanuit het buitenland voor mensen met een zware camper!
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: 'Via Toll Box' Polen en tolwegen



Bericht door hathi »

Bedankt Sieb,voor de vermelding :thumbup: ,lang niet gehoord trouwens :-B
Hans
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: 'Via Toll Box' Polen en tolwegen



Bericht door Starline 660 »

Ja klopt, beetje druk met van alles ( wat ik mijzelf aan doe :D ) dus weinig op fora.
Wij plannen december weer naar het Zuiden te gaan.
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Plaats reactie