gasflessen in Roemenië

Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: gasflessen in Roemenië



Bericht door rijschoollucassen »

In de westfalia Vito, T4 en wrs ook de T5, worden de blauwe campinggaspullen (904) gebruikt. Deze flessen mogen alleen met butaan gevuld worden. Kan lastig zijn, dus genoeg voorraad meenemen.

Ik heb eventueel nog 2 904's in de aanbieding.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Henriette1964
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 19:10
Locatie: gemeente Ede

Re: gasflessen in Roemenië



Bericht door Henriette1964 »

Hartelijk dank aan jullie allen. Voel me echt een beginner ... Kampo: helemaal goed geraden dst we alleen koken. Het gekke is dat niemand ons die vraag heeft gesteld. En wij zijn zulke tent mensen dat het woord verwarming niet bij ons opkomt.
Maar top dat jullie hebben meegedacht en bij deze beloofd dat ik onze Roemenië rondreis goed zal documenteren. Minn hobby is reis bloggen, dus nu we een camper hebben komt dat ook hier terecht. Heb al gezien dat er niet al te veel staat. Op een paar uitstekende verhalen na.
groeten van Henriëtte
en onze camper heeft vandaag een gat voor het pop up dak gekregen en twee zijramen. Nog drie weken te gaan ....
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: gasflessen in Roemenië



Bericht door Meine »

Voor mij was het wel duidelijk hoor dat de eventuele kachel niet gasgestookt zou zijn. Als de kachel er ook op moet branden doe je met 5 kg LPG niet veel. Omdat ik zelf Campinggaz prutsspul vind heb ik LPG aangedragen. Campinggaz is butaangas (met al z'n nadelen) tegen idioot hoge prijzen. Ik heb vroeger een soldeerbrander van Campinggaz gehad met zo'n blikken priktankje er onder. Regelrechte rotzooi. Los van alles is het in Roemenie niet gangbaar.

Uiteraard ga jij je eigen keuze maken en ik begrijp dat met een rijk kampeerverleden de sentimenten toch in de Campinggaz hoek liggen. Ik ben inmiddels wel erg nieuwsgierig naar jullie uiteindelijke keuze, horen we dat nog?
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: gasflessen in Roemenië



Bericht door Rotec 590 »

Meine schreef:Ik heb begrepen dat ts de gasbun nog gaat intimmeren, dus een 5kg PLG fles zou misschien kunnen???

Maar 2 stuks van 27 liter? Dan heb je geantwoord zonder rekening te houden met de vraagstelling.
Citaat vraagstelling: "De bus gaat na volgende week ongebouwd worden tot camper".

Gaat omgebouwd WORDEN, :wave: dus kan er een grote gasbun gemaakt worden was mijn gedachten. :crazy:

En ik neem tijdens de wintersport 4 flessen mee van 27 liter. Die passen alle 4 toch ook niet in de gasbun.!

Maar wel leuk dat er gelachen is door de vraagsteller. Mijn bijdrage is daarom alleen al geslaagd. :-B
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Gebruikersavatar
Henriette1964
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 19:10
Locatie: gemeente Ede

Re: gasflessen in Roemenië



Bericht door Henriette1964 »

Beste Rotec 590, echt niet mijn bedoeling je uit te lachen hoor, echt niet! Alleen is een VW T5 echt aan de kleine kant. Ook buiten de gasbun is er weinig plaats voor grote, zware cilinders. Maar dank voor je inbreng.
Meine: het is een ruimte geworden waar zowel de kleinste lpg cilinder als de Campinggaz cilinder in past. Kan precies mooi zeg maar onder zit- slaapbank niveau. Die van Campinggaz hebben we staan en de lpg gaan we nog nader bekijken. Inderdaad houden prijs en moeilijke verkrijgbaarheid ons er wat van af. Met onze kampeerweken hielden we altijd net een rest over die we dan wegens inruil weer kwijt waren het jaar daarna. Het wordt dus óf lpg of twee Campinggasflessen. Was van de week half ziek, dus vandaar mijn vertraagde reactie.
Trouwens: de camper wordt al heel mooi!
En ik ga me nu verdiepen in het volgende onderwerp: fietsendrager voor de T5. Snel eens kijken op het forum...
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: gasflessen in Roemenië



Bericht door Rotec 590 »

Imperiaal op dak en daar de flessen op. Zag je vroeger ook !
Of op de trekhaak.
Afbeelding

En hier past makkelijk een 27 literfles in
Afbeelding
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Gebruikersavatar
Henriette1964
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 19:10
Locatie: gemeente Ede

Re: gasflessen in Roemenië



Bericht door Henriette1964 »

Intussen de het busje gemaakt en biedt de bun ruimte voor een campingaz fles 904 of 907. Inderdaad alleen voor koken, dat was ik echt vergeten te vermelden terwijl het zo belangrijk is. Rotec: wat een prachtige bus met een praktische keuken achterop. Onze keuken zit binnen, op de plek waar jullie de gasfles en watertank hebben zit onze keuken, dus recht tegenover de schuifdeur. Bij jullie prima op te bergen die grote flessen. Voor nu houden we het toch even bij deze fles met eentje als reserve mee. Onze proefrit voor de reis naar Roemenië is gemaakt (6 dagen Normandië) en is enorm bevallen. Straks eens gaan puzzelen hoe ik foto's kan plaatsen zodat jullie ons busje kunnen aanschouwen.
Nogmaals dank voor alle info!
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: gasflessen in Roemenië



Bericht door Vertrokken4 »

Als je alleen maar kookt op gas hoef jij echt geen reservefles mee hoor, al ga je 3 maanden.

Groetjes,

Jeroen
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: gasflessen in Roemenië



Bericht door Vertrokken2 »

Punt is dat je altijd half lege flessen hebt die je niet zelf kunt vullen.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 1690
Lid geworden op: zo 06 mei 2007, 22:27
Locatie: Roemenie
Contacteer:

Re: gasflessen in Roemenië



Bericht door Gerard Exis »

Vullen is hier in Roemenie absoluut geen probleem, elk LPG station heeft een adapter om je fles te vullen.
1 liter gas kost hier ongeveer 50 cent.
Slangaansluiting is de bekende Italy systeem.
Groeten Gerard.

Mercedes 1017 4x4 en Ducato camperbus.
jansloos
Berichten: 6848
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: gasflessen in Roemenië



Bericht door jansloos »

Als je op een camping staat, met electra aansluiting, kun je gebruik maken van een kleine 230V waterkoker. (Paar€ bij blokker e.d.)
Hiermee maak je theewater, maar verwarm je ook het aardappel en groente kookwater voor. Scheelt veel gas.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
Henriette1964
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 19:10
Locatie: gemeente Ede

Re: gasflessen in Roemenië



Bericht door Henriette1964 »

Inmiddels is het rondje Roemenië gemaakt: bijna vier weken en 7000 km. De gasfles is niet opgegaan! Hartelijk dank voor het meedenken. En inderdaad: lpg is overal te krijgen.
Plaats reactie