Fietsen met kinderen

Bob Diesel
Contacteer:

Fietsen met kinderen

Bericht door Bob Diesel »

Met kinderen fietsen in FR
Helm verplicht :thumbup:

http://jeugdjournaal.nl/artikel/2153248 ... l?ext=html
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
tomdejong

Re: Fietsen met kinderen

Bericht door tomdejong »

tja. Ook een vorm van schijnveiligheid. Ik zal de helmpjes maar weer eens opzoeken en inpakken voor onze kinderen.
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
hurktoilet
Contacteer:

Bericht door hurktoilet »

Leg uit? Je kunt natuurlijk eisen dat je kinderen zich aan de regels houden, en als alle anderen dat nu ook doen werkt dat inderdaad beter. Maar bij een val/botsing kan een helm veel schade aan kinderkoppies voorkomen. Trouwens, sinds ik een paar jaar geleden met mijn fiets over de kop ging en op een haar na een betonnen bloembak miste, draag ik ook standaard een helm (ja, ook, als ik alleen maar even boodschappen ga doen).
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Avatar met de verkochte rode wolkenridder vervangen door één met onze huidige bus: Goldie
tomdejong

Bericht door tomdejong »

Mijn kinderen denken dat ze kunnen stunten als ze een helm op hebben, zonder helm letten ze veel beter op. Ben het met je eens dat er ook nog andere weggebruikers zijn die misschien minder opletten.

De fietsersbond denkt er ook zo over:

"In Nederland is al wel gesproken over een helmplicht op de fiets, maar minister Melanie Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu wilde daar vorig jaar nog niet aan. De Fietsersbond zit er niet op te wachten. "Wij zeggen zeker niet doen", vertelt Saskia Kluit van de Fietsersbond.

Associatie met gevaar

"Want als je een helmplicht gaat invoeren, dan stoppen mensen met fietsen. Ze associëren die helm namelijk met dat fietsen gevaarlijk is." En dat noemt de bond ongewenst. De bond is verder van mening dat de helm schijnveiligheid biedt, uit onderzoek zou namelijk blijken dat fietsers met helm vaker betrokken zijn bij ongevallen dan fietsers zonder helm."
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
jurgenc

Bericht door jurgenc »

Misschien eens kijken naar de dezelfde discussies toen de autogordel, motorfietshelm, abs ... Werd ingevoerd.
Mijn kinderen vinden het normaal dat de helm op moet.
H20
't Busje

Bericht door 't Busje »

In Frankrijk zijn weinig vrijliggende fietspaden en zijn automobilisten minder gewend aan fietsers dan in Nederland. Zo gek is die maatregel dus niet.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
rongreven

Bericht door rongreven »

tomdejong schreef:Mijn kinderen denken dat ze kunnen stunten als ze een helm op hebben, zonder helm letten ze veel beter op. Ben het met je eens dat er ook nog andere weggebruikers zijn die misschien minder opletten.

De fietsersbond denkt er ook zo over:

"In Nederland is al wel gesproken over een helmplicht op de fiets, maar minister Melanie Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu wilde daar vorig jaar nog niet aan. De Fietsersbond zit er niet op te wachten. "Wij zeggen zeker niet doen", vertelt Saskia Kluit van de Fietsersbond.

Associatie met gevaar

"Want als je een helmplicht gaat invoeren, dan stoppen mensen met fietsen. Ze associëren die helm namelijk met dat fietsen gevaarlijk is." En dat noemt de bond ongewenst. De bond is verder van mening dat de helm schijnveiligheid biedt, uit onderzoek zou namelijk blijken dat fietsers met helm vaker betrokken zijn bij ongevallen dan fietsers zonder helm."
Dat laatste van die ongevallen is nogal logisch, degene in Nederland met helm zijn racefietsers, die rijden veel harder en nemen het met de plaats op de weg niet zo nauw.
Groet, Ron Greven
Cosmoscar

Bericht door Cosmoscar »

Was toevallig eergisteren in het nieuws.
Artsen en verkeersveiligheidorganisaties dringen aan op het verplicht dragen van een helm voor kinderen <12 jaar.
Als voorbeeld wordt Frankrijk genoemd.
Citaat: "Kinderen in Frankrijk zonder helm op fiets: 135 euro boete"
"De nieuwe wet gaat op 22 maart in en geldt voor kinderen die zelf fietsen, maar ook voor kinderen die achterop zitten. Ook toeristen die met kinderen naar Frankrijk gaan moeten zich aan de nieuwe regel houden."

Groet,
Oscar
LMC i605
rijschoollucassen
Contacteer:

Bericht door rijschoollucassen »

In België is onlangs een onderzoek geweest naar helmen. Ze hebben er 10 van een flat afgegooid, allemaal stuk. Vervolgens hebben ze hetzelfde gedaan met tien wollen mutsen, die doorstonden de test zonder enige beschadiging. België gaat binnenkort de wollen muts verplicht stellen :bow:

Veiligheid is wat je er zelf van maakt. Verwijder alle airbags en vervang ze voor een scherpe stalen punt. Heeft veel meer effect dan welke maatregel dan ook!

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Rotec 590
Contacteer:

Bericht door Rotec 590 »

tomdejong schreef:Ze associëren die helm namelijk met dat fietsen gevaarlijk is."
Buiten Nederland is het zeker gevaarlijk. In Nederland zijn fietspaden maar de meeste ongelukken met fietsers gebeuren bij kruispunten en rotondes. Dan heb ik toch liever dat mijn kinderen goed gezien worden "Hesjes" en een helm dragen.

Met schaatsen zouden we ook een helm op moeten.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Jan en Simonne

Bericht door Jan en Simonne »

Heel simpel: gewoon niet doen hoor.
Maar als er dan een gevalletje hersenletsel optreedt door het niet dragen van een helm, dat dan ook helemaal zelf bekostigen.
Daar hoeft de gemeenschap echt niet voor op te draaien.
Gewoon lekker je kinderen blootstellen aan dat soort dingen.
"The man who says it cannot be done should not interrupt the man doing it"
Slava Ukraini

De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Zwerfsteen

Bericht door Zwerfsteen »

Is het niet raar dat de wetgever in Frankrijk de grens bij 12 jaar legt?
Is letsel bij 13 jaar dan niet mogelijk of erg?
Groet,
Leny en Pieter
Bob Diesel
Contacteer:

Bericht door Bob Diesel »

Jong geleerd is oud(er) gedaan
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
jurgenc

Bericht door jurgenc »

rijschoollucassen schreef:In België is onlangs een onderzoek geweest naar helmen. Ze hebben er 10 van een flat afgegooid, allemaal stuk. Vervolgens hebben ze hetzelfde gedaan met tien wollen mutsen, die doorstonden de test zonder enige beschadiging. België gaat binnenkort de wollen muts verplicht stellen :bow:
Jaap
Dju, zijn we vergeten die noorderbuur erin te steken. ;-)
In ieder geval zijn er helmfabrikanten die gratis de helm vervangen als die t.g.v. een valpartij werd beschadigd en het hoofd heeft beschermd.
H20
Plaats reactie