Volgorde van ombouwen

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
leftlanebandit
Berichten: 456
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 18:56
Locatie: In The Middle Off Nowhere

Re: Volgorde van ombouwen



Bericht door leftlanebandit »

myway schreef:
leftlanebandit schreef:Let er op dat je achterin 2 zitplaatsen hebt zitten, want draaiplateau's komen niet door de RDW keuring.
Als je de juiste draaiplateau's gebruikt moet dat geen probleem geven.
https://www.dewitschijndel.nl/sportscra ... aaiplateau&" onclick="window.open(this.href);return false;
De RDW neemt geen genoegen met een TUV rapport van het draaiplateau, het plaatsen van een draaiplateau is een modificatie aan de orginele zitplaats waarvoor een type goedkeuring is afgegeven aan de fabrikant dus deze type goedkeuring komt hierbij te vervallen.
Je moet dus een sterkte berekening van de nieuwe stoel constructie overleggen.
Ik heb het allemaal tot in details doorgesproken met 2 keurmeesters van de RDW dus dit is geen broodje aap verhaal.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Volgorde van ombouwen



Bericht door gsm »

De volgorde van leftlanebandit lijkt me wel wat en ga ik aanhouden, inderdaad waarom het wiel opnieuw uitvinden met alle ervaren deskundigen.
Wij laten het bankje voorin en maken een 2-3 persoonsbankje tegen de zijwand achterin zodat we 5-6 personen op kenteken krijgen.
2-3 persoonsbankje hangt af van wat de zit breedte is ?
Dat van de APK is een goede tip, keuring zal hopelijk in januari plaatsvinden en de huidige APK loopt in maart af dus eerst naar de APK en dan gelijk naar de RDW
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
myway
Berichten: 15460
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Volgorde van ombouwen



Bericht door myway »

leftlanebandit schreef:
myway schreef:
leftlanebandit schreef:Let er op dat je achterin 2 zitplaatsen hebt zitten, want draaiplateau's komen niet door de RDW keuring.
Als je de juiste draaiplateau's gebruikt moet dat geen probleem geven.
https://www.dewitschijndel.nl/sportscra ... aaiplateau&" onclick="window.open(this.href);return false;
De RDW neemt geen genoegen met een TUV rapport van het draaiplateau, het plaatsen van een draaiplateau is een modificatie aan de orginele zitplaats waarvoor een type goedkeuring is afgegeven aan de fabrikant dus deze type goedkeuring komt hierbij te vervallen.
Je moet dus een sterkte berekening van de nieuwe stoel constructie overleggen.
Ik heb het allemaal tot in details doorgesproken met 2 keurmeesters van de RDW dus dit is geen broodje aap verhaal.
Als je 10 mensen spreekt bij de RDW heb je 8 verschillende meningen.
Zo was er een keurmeester die hoog en bij laag volhield dat een langsbank geldig was tot juli 2012 terwijl er in de wet staat dat het 2013 is.
De een krijgt wel zitplaatsen op het kenteken met een gordelbok, de ander niet.
Gebruikersavatar
henka
Berichten: 199
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 0:12
Locatie: gelderland
Contacteer:

Re: Volgorde van ombouwen



Bericht door henka »

@TS
We hebben de bus ook zelf gebouwd. in ons blog, op de site staan eigenlijk alle bouwfasen.
wellicht heb je er wat aan. Er zijn natuurlijk meerdere wegen naar Rome

Henk
groet

Henk
Afbeelding
Nissan Interstar, 4.99m zelfbouw, 100Pk, 2006
http://www.mijnbuscamper.nl
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Volgorde van ombouwen



Bericht door gsm »

Ik heb met bewondering je blog gelezen. Ik had het al een keer bekeken maar nu met andere ogen, respect hoe je dat gedaan heb.
Trouwens respect voor iedereen die het zelf gedaan hebben.
Het blijkt nu wel dat je een bepaalde drempel over moet stappen en dat is voor mij de ramen, gat zagen en latten er in lijmen en betimmering moet er goed en netjes passen.
En dat allemaal in de periode met kou en regen en nachtvorst zonder garage of overkapping dus gewoon buiten op straat. Ik vraag me af of ik dat nu wel gelijk moet doen ?!
En nu we het over de ramen hebben heb ik even een vraagje : voor de keuring heb je 1 raam in de wand gemaakt en na de keuring de 2 andere waarvan er één in de schuifdeur, is daar een reden voor geweest ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Volgorde van ombouwen



Bericht door Kroppie »

gewicht ?, glas is zwaarder dan een plaatje blik .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Volgorde van ombouwen



Bericht door gsm »

Nee kroppie, het werk
Het gewicht interesseert me niet maar de lef om in je auto te gaan zagen zonder fouten te maken en ook nog in deze tijd van het jaar met regen en kou wat niet goed is voor de kit, ik moet alles buiten op straat voor de deur doen
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Volgorde van ombouwen



Bericht door Kroppie »

ik doelde op je vraag aan Henka waarom hij 2 ramen later heeft gedaan , ik zou de ramen later doen , scheelt weer in de belasting .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
TrainZ
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 28 apr 2014, 20:10
Locatie: Gorredijk

Re: Volgorde van ombouwen



Bericht door TrainZ »

Het voor de eerste keer gaten zagen was voor mij ook een avontuur. Ondanks twee keer nameten bleek het toch verkeerd. Gelukkig te klein! Drie keer nameten dus. En ik zou dit zonder overdekte werkplaats nu beslist niet doen, in de open lucht. Een hoop kit- en ander afdichtwerk vraagt vaak verwerkingstemperaturen waar we nu ver onder zitten.
Laatst gewijzigd door TrainZ op za 03 dec 2016, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
DUCATO 2.3 L2H2 2008
myway
Berichten: 15460
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Volgorde van ombouwen



Bericht door myway »

Met Dekaseal 8936 kun je werken van +5 tot +35
Dat geldt ook voor de MS2
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Volgorde van ombouwen



Bericht door Kroppie »

dat is een afdicht butylkit , geen lijmkit .!

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
TrainZ
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 28 apr 2014, 20:10
Locatie: Gorredijk

Re: Volgorde van ombouwen



Bericht door TrainZ »

We krijgen nog wel dagen (nachten) van MIN 5!
DUCATO 2.3 L2H2 2008
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Volgorde van ombouwen



Bericht door Kroppie »

net wat iemand wil , maar ik zou het risico niet nemen .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Volgorde van ombouwen



Bericht door gsm »

Sorrie kroppie, verkeerd begrepen :oops:

Maar als ik het zo terug lees en wat ook mijn vermoeden was stel ik de ramen maar uit tot voorjaar.
Is het geen probleem om dat later te doen ? Ik bedoel is het gemakkelijk om later uit te zagen en het houten frame tussen de buitenplaat en binnen betimmering te maken ?

Vandaag de wanden geïsoleerd met uitzondering van de ruimten waar later de ramen komen en morgen regels tegen de kokers schroeven met isolatie er tussen om de koude brug te voorkomen.
Als ik de ramen in het voorjaar gaat te doen kan ik me nu concentreren op de wand- en dakplaten.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Plaats reactie