DJSmiley schreef: ↑di 29 jun 2021, 9:32Heb je gezien wat voor laadstromen er waren tijdens het rijden?
En weet je wat voor dynamo erin zit? Dan kun je zelf mogelijk al een schatting maken. Reken even dat tijdens het rijden de airco aanstaat en de koeling ook relatief hard draait (Zeker berg op / file) dat zijn de momenten dat de koeling van de dynamo minimaal is(gebrek aan rijwind), terwijl de belasting relatief hoog is.
Heb gemeten als de motor draait en dan komt de dynamo maar tot 12,5v dus veel te weinig. Ook bij stlstand en alles uit. Achteraf was hij denk al stuk. Afgelopen jaar deed de cyrix ook al niks meer. Dat ding gaat pas open bij 13,5v ofzo. Dus waarschijnlijk haalde de dynamo dat ook al niet. Dynamo moet toch minstens 13,8 geven . Liever 14,2 - 14,6v . De Renogy Booster heb ik wel aangesloten op de dynamo en die doet het prima. Maar dat is logisch want die pakt alle ingangsspanningen tussen de 10 en 16v. Renogy nog niet tijdens rijden gebruikt. Dynamo is 150A. Garage vertelde me dat ze met de 3.0 motor vaak bij 150.000km de geest geven. Dat heeft die van mij gelopen.