Hongarije: geldautomaat of wisselkantoor?

Plaats reactie
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Hongarije: geldautomaat of wisselkantoor?



Bericht door robbreedveld »

Hier in Budapest stikt het van de geldwissel kantoortjes en hier en daar soms een atm.
Bij het wisselen van euro,s kreeg ik een gemiddelde koers ook op camping Haller van 312 forint per euro.
Helaas moest ik toen wegens gebrek aan cash gebruik maken van de atm , helaas een zeer slechte koers , per euro kreeg ik toen 282 forint , dus een duidelijk verschil , advies genoeg euro,s meenemen.

Rob
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Hongarije atm of change



Bericht door Cee Pee »

Of uit de muur trekken.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Hongarije atm of change



Bericht door blizard »

een ATM is een flappentap
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: Hongarije atm of change



Bericht door robbreedveld »

@cee pee ,

Hallo Cor , om deze atm uit de muur te tekken zoals jij voorsteld gaat mij tever ,
Je moet niet teveel willen in het leven .
Dus op de normale manier zoals in de overige landen , netjes je kaart in het gleufje en de juiste suggesties opvolgen.
Ja , je kan op annuleren drukken , maar dan kan ik niet aan de noodzakelijke levensbehoeften voldoen.
Je weet dat ik Hongarije niet in mijn planning had , simpel Griekenland en terug met de Ferry.
Ook het ontbreken van mijn paspoort gaf veel ellende in Macedonia en Servie , moeilijk om erin te komen en nog moeilijker om eruit te komen.
Gaat de rit in september nog door .

Rob
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Hongarije atm of change



Bericht door Cee Pee »

Jazeker Rob, 9 september om 13.30 met de Olympic Champion uit Ancona.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: Hongarije: geldautomaat of wisselkantoor?



Bericht door robbreedveld »

@cee pee ,

Chinees nichtje opgepikt in Athene en in Budapest afscheid genomen , zeer vermoeiend.
Hier in Budapest Chinese dochter met echtgenoot en kleinzoon begroet en wat dagen opgetrokken , zij in het Ritz Carlton Hotel ( vergane glorie ) .
Morgenavond vertekken ze weer naar China via Hong Kong en wij verder met kleinzoon.
15 augustus brengt Ying hem terug naar China en komt 5 september terug en dan eindelijk rust.
Half september een paar weekjes Bretagne en Normandie en eind december overwinteren
op Hainan , eiland in Zuid China.
Half juni tot half augustus 2017 blijf ik heerlijk thuis , ben nu gekookt en gebraden de laatste 3 maanden.

Rob
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Hongarije: geldautomaat of wisselkantoor?



Bericht door Cee Pee »

@Rob, nu kun jij mooi even de opa uithangen.
Veel plezier daar en rustig aan hè :wink:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Hongarije: geldautomaat of wisselkantoor?



Bericht door freddorr »

Heb gisteren 2 transacties gedaan:
Atm, gehanteerde koers 311,5345212. Worden wel kosten in rekening gebracht van 2,25 Eur.
Pin bij Lidl, zelfde koers maar dan geen bijkomende kosten.

Ik zie dus niet in waarom ik voor mijn hele veblijf contante Euro's bij me moet hebben. Mij een veel te groot risico.
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Plaats reactie