Internet in 2016 in Schotland?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ariena en ab gaan eu
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 19 aug 2013, 11:00

Internet in 2016 in Schotland?



Bericht door ariena en ab gaan eu »

Binnenkort vertrekken wij voor ruim 5 weken naar Schotland.
Ik heb een tablet met sim mogelijkheid. Welke provider heeft, ook in het westen, het beste bereik anno 2016?
Aan wat voor prijzen moet ik ongeveer denken en waar kan je het beste een prepaid simkaart kopen?
Bij voorbaat dank voor het meedenken.
Ariena en Ab

Later is allang begonnen en
vandaag komt nooit meer terug
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Internet in 2016 in Schotland?



Bericht door Marco Polo »

3Mobile goed bereik in het oosten en noorden (tot aan het noordelijkste puntje van Unst) maar 3 jaar geleden was Skye een zwart gat (ook met de NL simkaart van Vodafone of T-Mobile).

3 mobile heeft eigen shops. Ergens rond de 20'pond voor "all you can eat" data add-on.

Prepaid heet "Pay as you go"

Loopt ook al een ander topic over Schotland waar wat over mobiel internet wordt gezegd.
Gebruikersavatar
ariena en ab gaan eu
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 19 aug 2013, 11:00

Re: Internet in 2016 in Schotland?



Bericht door ariena en ab gaan eu »

Klopt Marco. Ik heb ook de andere topic gelezen.
Deze is echter al ruim 2 jaar oud, ik had gehoopt dat er, ook in het westen, meer bereik bijgekomen zou zijn.
Verder natuurlijk dank voor je reactie.
Ariena en Ab

Later is allang begonnen en
vandaag komt nooit meer terug
Ronmekel
Berichten: 3749
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 12:11
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Internet in 2016 in Schotland?



Bericht door Ronmekel »

Wij hadden vorig jaar met EE en redelijk bereik overal.
Ook vwb de prijs was het gunstig, gekocht bij een EE winkel, EE is een virtuele provider op het T Mobile netwerk.

Groet,
Ron
Ons lid Ron Mekel is helaas in september 2018 overleden.
Gebruikersavatar
Frans-K
Berichten: 634
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:37
Locatie: Veenendaal

Re: Internet in 2016 in Schotland?



Bericht door Frans-K »

Ik had vorig jaar met mijn Italiaans Vodafoon bar slecht bereik. Campings hebben veelal wifi, en dat werkt goed.
Wij zijn van Durness zo veel mogelijk langs de kust gereden tot Ford William, incl rondje Skye. Het was een droefenis. MAARrr, wel heel erg mooi...
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Internet in 2016 in Schotland?



Bericht door Marius HRL »

Ik schreef een Kennisbank-artikel over de Three- mobiel internet SIMkaarten:
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=15&t=8450083

Als je vijf weken weg gaat adviseer ik de SIMkaart incl databundel 3 GB / 3 maanden. Aanschaffen gaat het handigst via eBay.nl (zoektermen: three mobile broadband 3GB). Als je instelt op Laagste prijs incl verzendkosten, zul je zien dat je zo'n 19 - 22 euro kwijt bent. Je kunt daar drie maanden de in het artikel genoemde landen uitgebreid mee internetten.
Deze SIMkaarten zijn sterk in prijs gedaald!

Groeten,

Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
goudje
Berichten: 63
Lid geworden op: za 04 jan 2014, 17:33

Re: Internet in 2016 in Schotland?



Bericht door goudje »

Marius HRL schreef:Ik schreef een Kennisbank-artikel over de Three- mobiel internet SIMkaarten:
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=15&t=8450083

Als je vijf weken weg gaat adviseer ik de SIMkaart incl databundel 3 GB / 3 maanden. Aanschaffen gaat het handigst via eBay.nl (zoektermen: three mobile broadband 3GB). Als je instelt op Laagste prijs incl verzendkosten, zul je zien dat je zo'n 19 - 22 euro kwijt bent. Je kunt daar drie maanden de in het artikel genoemde landen uitgebreid mee internetten.
Deze SIMkaarten zijn sterk in prijs gedaald!

Groeten,

Marius HRL
Kunnen die ook in een I-Phone 5? Want dan ga ik zoeken er naar.
Margolia
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Internet in 2016 in Schotland?



Bericht door Marco Polo »

TIP: Bestel een SIMkaart van het juiste formaat (standaard, micro of nano)
uit het verhaal van Marius


http://iphone5.nl/specs/nano-sim/
De iPhone 5 is slechts 7,6 millimeter dun. Om dit mogelijk te maken, moesten Apple engineers bij elk component bedenken of het niet nóg kleiner kon. De SIM-kaart bleek 1 van de elementen waar nog wat vanaf kon. De iPhone 5 is de eerste telefoon die gebruik maakt van nano-SIM: een kaart die 44% kleiner is dan micro-SIM.
van internet 88I
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Internet in 2016 in Schotland?



Bericht door Marius HRL »

En met een 'verloopje' kunnen deze Nano-SIMkaarten ook in een mrcro-Sim-slot of een standaard-SIM-slot.

Groetjes,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
ariena en ab gaan eu
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 19 aug 2013, 11:00

Re: Internet in 2016 in Schotland?



Bericht door ariena en ab gaan eu »

Wij hebben via e-bay een Three- mobiel internet SIMkaart gekocht en deze bevalt ons prima. In het Zuid westen van Schotland maar ook de gehele westkust van Engeland werkt deze prima. Zitten nu in Zuid Engeland en zelfs op afgelegen plekjes werkt de simkaart. Is soms iets langzamer maar niets dan tevreden over de ontvangen tip. Nogmaals hartelijk dank (vooral) Marius en andere meedenkers.
Ariena en Ab

Later is allang begonnen en
vandaag komt nooit meer terug
Knitremmal
Berichten: 49
Lid geworden op: za 28 apr 2012, 16:48

Re: Internet in 2016 in Schotland?



Bericht door Knitremmal »

Vanaf juni 2017 is het toch zonder bijkomende kosten mogelijk om met je nederlandse mobiele abonnement je eigen data te gebruiken in Europa. En dus tenminste tot 2019 ook in Engeland/Schotland. Hiermee kun je je eigen smartphone gebruiken als persoonlijke hotspot op je tablet, laptop of computer. Eindelijk geen buitenlandbundels en aparte sim-kaartjes te kopen. We hebben in in Frankrijk er inmiddels ervaring mee en ging allemaal erg goed!!
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Internet in 2016 in Schotland?



Bericht door blizard »

Het ging toch over 2016?
Gebruikersavatar
ariena en ab gaan eu
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 19 aug 2013, 11:00

Re: Internet in 2016 in Schotland?



Bericht door ariena en ab gaan eu »

Klopt Blizard maar we zijn in mei weer naar het gebied Dumfries and Galloway in Schotland geweest. Aansluitend maken we nu een rondreis via het Lake District, Wales en nu dus in het zuiden. Over ca 10 dagen zullen we weer thuis zijna. Maar ik wilde je meedelen dat ik blij met je advies was. Gr ab
Ariena en Ab

Later is allang begonnen en
vandaag komt nooit meer terug
goudje
Berichten: 63
Lid geworden op: za 04 jan 2014, 17:33

Re: Internet in 2016 in Schotland?



Bericht door goudje »

Knitremmal schreef:Vanaf juni 2017 is het toch zonder bijkomende kosten mogelijk om met je nederlandse mobiele abonnement je eigen data te gebruiken in Europa. En dus tenminste tot 2019 ook in Engeland/Schotland. Hiermee kun je je eigen smartphone gebruiken als persoonlijke hotspot op je tablet, laptop of computer. Eindelijk geen buitenlandbundels en aparte sim-kaartjes te kopen. We hebben in in Frankrijk er inmiddels ervaring mee en ging allemaal erg goed!!

Zo heb ik het ook begrepen. Wij gaan volgende mnd en voor het eerst geen bundel kopen.
Margolia
Plaats reactie