McLouis: gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polyplastic

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: McLouis: gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polyplastic



Bericht door seth_space »

@matjes, wat productaansprakelijkheid betreft heb je gelijk afh van de waarde van de toegebrachte schade.
Hier een toelichting.
https://www.vvponline.nl/artikelen/leve ... -consument
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
MatjeS
Berichten: 68
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 15:30
Locatie: Leende
Contacteer:

Re: McLouis: gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polyplastic



Bericht door MatjeS »

gjvonk schreef:
wo 11 aug 2021, 18:41
Polyplastic zit op de grens van Rotterdam en Schiedam maar zijn onbenaderbaar voor particulieren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Destijds kwam ik heel makkelijk in contact met Polyplastic.
Groeten, Matje
-------------------
Campeo 700 Watt
Gebruikersavatar
staal571
Berichten: 313
Lid geworden op: vr 04 dec 2015, 21:10
Locatie: Twente

Re: McLouis: gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polyplastic



Bericht door staal571 »

MatjeS schreef:
wo 11 aug 2021, 19:01
gjvonk schreef:
wo 11 aug 2021, 18:41
Polyplastic zit op de grens van Rotterdam en Schiedam maar zijn onbenaderbaar voor particulieren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Destijds kwam ik heel makkelijk in contact met Polyplastic.
Klopt ik was zelf jaren leverancier van hun, toen ik zelf een keer een raam nodig had werd ik naar een ander bedrijf gestuurd die de restpartijen van Polyplastic opkocht, kon bij hun niks kopen.
mjoebar
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 12 jul 2021, 18:30

Re: McLouis: gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polyplastic



Bericht door mjoebar »

Alvast bedankt voor de respons allemaal, goed om jullie advies te horen!
We zijn zelf wat onervaren in camper en caravanland moet ik toegeven.
De camper is vorige maand (een beetje impulsief) gekocht bij een handelaar in Kootwijkerbroek (vooral paardenvervoer leek het op), die toen nadrukkelijk aangaf dit alleen als bemiddelaar te doen voor een particulier. Daar zal ik niet echt terecht kunnen verwacht ik.

Ik had inmiddels een offerte van Willemsen gevraagd voor een vervangend raam, best prijzig inderdaad (ca. 550 euro per raam).
Nu ben ik wel een beetje in dubio wat ik moet doen, er zitten namelijk nog een stuk of 3-4 van dergelijke ramen in deze camper.
We hebben met een mooie trip in de laatste weken het camperleven getest en we willen dit in de toekomst zeker vaker gaan doen.
En de McLouis camper beviel op zich best goed, maar voor de toekomst zoeken we toch een iets nieuwere versie met opties die we nu wel misten.
Dus we denken er eigenlijk over om deze camper in te gaan ruilen voor een nieuwer exemplaar en vind ik het zonde om nu veel geld aan een paar nieuwe ramen uit te gaan geven. Ik zal er nog eens even rustig over nadenken....
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: McLouis: gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polyplastic



Bericht door Kroppie »

vooral rustig en goed overdenken.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: McLouis: gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polyplastic



Bericht door Face »

Ik heb een jaren geleden hetzelfde meegemaakt met onze vorige mc Louis camper uit 2004. Hier is ook een ruit over de snelweg gewaaid . Polyplastic geeft toe dat er een fout zat in het productieproces,maar deze firma staat niet voor haar produkt,en verwijst door naar Willemsen caravans te Pijnacker,waar je een nieuwe kon bestellen met korting(echter nog schrikbarend duur). Deze aktie is echter ten einde.
Polyplastic heeft een productie fout gehad,de dubbele ruit knalt van elkaar na verloop van tijd ,en de klant mag voor deze levensgevaarlijke situatie opdraaien.zelfs de RDW was op de hoogte ...zie onderstaande link.
In Duitsland zijn er zelfs campers afgekeurd die al een gedeeltelijk loslatende ruit hadden.
Ik heb me er destijds erg in verdiept ,maar van polyplastic hoef je niets verwachten,ze beantwoorden je mail zelfs niet,alleen de doorverwijzig naar een caravanbedrijf.
Laatst gewijzigd door Face op vr 13 aug 2021, 19:23, 8 keer totaal gewijzigd.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: McLouis: gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polypla



Bericht door iSonic »

de Jonckheer schreef:
di 31 mei 2016, 18:26
Beste service. Zij verkopen een ondeugdelijk product en jij mag bijbetalen? :crazy: Ben toch benieuwd wat een rechter daarvan had gevonden . . :mrgreen:
Die had dat prima gevonden want de ramen zijn uit 2004-2006 en het artikel heeft het over 2016. In tien jaar tijd is de waarde van je camper gedaald en ook van je ramen. Die zijn financieel, en nu komt dat rot woord weer, mischien zelfs al afgeschreven. Dus heel normaal dat je moet bijbetalen want daarna heb je nieuwe ramen die weer langer meegaan.

Wij hebben een Burstner uit 1999 gehad en die had het ook. Je kon de ramen met boutjes aan elkaar laten zetten of nieuwe laten monteren met bijbetaling. Wij hebben voor nieuwe gekozen voor ik dacht 500 euro. Gezien de nieuwprijs van ramen was dat erg goedkoop. Daar koop je net 1 raam voor.
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: McLouis: gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polyplastic



Bericht door Face »

We praten hier niet over afschijving,maar over een produktie proces wat niet is goed gegaan,als Polyplastic dit toegeeft,horen ze er ook voor te staan,en niet klanten opzadelen met torenhoge kosten. Polyplastic is hier de verantwoordelijke. Als een raam goed is geproduceerd is hij zeker na 10 jaar niet stuk.
Laatst gewijzigd door Face op vr 13 aug 2021, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: McLouis: gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polyplastic



Bericht door seth_space »

Zoals al gemeld. Ze hebben destijds een actie gestart die enige jaren actief was.
We praten hier over producten die ca 15jaar probleemloos hebben gewerkt. Tenminste al die tijd heeft ook niemand het nodig gevonden iets te ondernemen voor de betrokken camper.
Nu is de ac tie afgelopen en zul je zelf iets moeten regelen.
Laatst gewijzigd door seth_space op vr 13 aug 2021, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: McLouis: gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polyplastic



Bericht door Face »

Gelukkig heb ik die camper niet meer,maar waarschijnlijk wel andere gedupeerden.
mjoebar
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 12 jul 2021, 18:30

Re: McLouis: gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polyplastic



Bericht door mjoebar »

Wat een treurige berichten mbt die Polyplastic ramen zeg, dat ze dat niet een beetje fatsoenlijk oppakken. Ik zie ook dat het weinig zin heeft om daar je energie in te steken. Mijn volgende camper heeft geen Polyplastic ramen in ieder geval, of er komt een extra clausule in het koopcontract.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: McLouis: gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polyplastic



Bericht door iSonic »

@Face

Dat doet er niet toe. Je hebt toch meer dan 10 jaar van die ramen gebruik gemaakt? Normaalste zaak van de wereld dat je dan niet gratis nieuwe krijgt.

https://www.kieskeurig.nl/document/A19B ... AB00374E15

Lees dat maar eens door. Met name dit:

Stel dat een televisie 8 jaar meegaat en na 5 jaar moet er een reparatie worden verricht. Dan is het redelijk te noemen dat de koper 5/8 van de reparatiekosten voor zijn rekening neemt. Hij heeft de televisie immers al 5 jaar gewoon kunnen gebruiken.

In dit geval is de reparatie gratis wat dus al meer is dan je mag verwachten. Vervangen van het product kan tegen een sterk gereduceerde prijs. Ik vond het een zeer nette regeling. En onze camper was indertijd 8 jaar oud.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: McLouis: gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polyplastic



Bericht door seth_space »

Mijn mening.
Voordat men hier polyplastic gaat verketteren. Als ik iets fout formuleer hoor ik het graag.

In 2004/2005 is een serie ramen uitgeleverd met een productiefout.
Dat blijkt ca 2013 wanneer de lijn verbinding bij sommigen begint los te raken.
Polyplastic onderneemt actie: bekende leveringen worden via dealer teruggeroepen.
Gratis reparatie of voor diegenen die na ca 8 jaar gebruik liever een nieuw raam hebben een coulance regeling.
Omdat er ook ramen geplaatst zijn via failliet fabrikanten bestaat er de mogelijkheid zelf te controleren of je voor de actie in aanmerking komt. Ook voor losse verkoop ramen is er een oplossing via fotobewijs.
De reparatie danwel vervanging is uitbesteed.
Hoewel er via allerlei kanalen ruchtbaarheid is gegeven aan de actie worden er toch campers gemist.
Lijkt me een prima regeling al snap ik dat sommigen de reis naar de reparateur nogal fiks vonden.
Om in 2021 alsnog af te geven op Polyplastic lijkt me behoorlijk onredelijk.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie