McLouis: gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polyplastic

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
MatjeS
Berichten: 68
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 15:30
Locatie: Leende
Contacteer:

McLouis: gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polyplastic



Bericht door MatjeS »

Maak er maar even een nieuw onderwerp van, want dit kan van belang zijn voor andere Mc Louis eigenaren.

Er zijn enige tijd op Mc Louis campers ondeugdelijke vensters gemonteerd, die later loslaten.
Bij ons is een raam er onlangs uitgewaaid op de autoweg.

De fabrikant geeft de volgende informatie:
http://sea.polyplasticpass.nl/NL/customer/

Ook valt hier te lezen dat deze actie binnenkort stopt:
http://www.polyplasticpass.nl/NL/nieuws ... tec_en_sea

Sea is het concern waartoe Mc Louis behoort. Dat moet je maar weten. In andere landen zijn er websites waarop de Mc Louis wel bij naam genoemd wordt.
Daarnaast zijn er vele merken caravans betroffen.

Polyplastic zegt dat alle eigenaars een brief gehad hebben. Wij echter niet.
Dus bent u eigenaar van een Mc Louis uit de genoemde jaren: controleer uw ramen. Het is uiteraard zeer gevaarlijk als een buitenblad eraf waait. In ons geval is het raam eerst diagonaal gescheurd en deze scherpe delen zijn over de weg gevlogen.
Groeten, Matje
-------------------
Campeo 700 Watt
wimvanduuren
Berichten: 552
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 12:38
Locatie: wenum-wiesel

Re: Mc Louis gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polypla



Bericht door wimvanduuren »

Een jaar of 7 geleden had de Burstner hetzelfde probleem, deze werden toen vast gezet bij een dealer of je kon nieuwe kopen tegen een lagere prijs, de actie kwam van de Burstner importeur,
vr gr wim
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: McLouis: gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polypla



Bericht door de Jonckheer »

Beste service. Zij verkopen een ondeugdelijk product en jij mag bijbetalen? :crazy: Ben toch benieuwd wat een rechter daarvan had gevonden . . :mrgreen:
Gebruikersavatar
MatjeS
Berichten: 68
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 15:30
Locatie: Leende
Contacteer:

Re: McLouis: gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polypla



Bericht door MatjeS »

Op basis van het chassisnummer werden we aanvankelijk uitgezonderd van de actie.
Na het opsturen van foto's en kentekenbewijs komen we toch in aanmerking.
Polyplastic laat het verder afhandelen door Willemsen in Pijnacker.
Ben benieuwd.
Groeten, Matje
-------------------
Campeo 700 Watt
mjoebar
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 12 jul 2021, 18:30

Re: McLouis: gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polyplastic



Bericht door mjoebar »

Goedemiddag, excuses voor het reageren op een wat ouder topic van je, maar toevallig verloor onze McLouis Glen uit 2004 een afdekraam op de snelweg in Duitsland vorige week. Behalve een boze en geschrokken Duitser die hem onder de auto kreeg verder uiteindelijk gelukkig geen echte schade veroorzaakt, maar dat had uiteraard heel anders kunnen aflopen.
Uiteraard zegt de SEA website ook dat ons chassisnummer niet in aanmerking komt voor de vervangactie, maar volgens mij voldoet onze camper volledig aan hun opgegeven criteria (bouwjaar 2004 en gebrekkige ruitbevestiging).
Mag ik vragen hoe het met jullie claim is afgelopen uiteindelijk? Ik vind het namelijk nu ik dit weet toch geen prettige gedachte dat deze ramen zomaar los kunnen laten tijdens het rijden.
Vriendelijke groet, Marco
Gebruikersavatar
MatjeS
Berichten: 68
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 15:30
Locatie: Leende
Contacteer:

Re: McLouis: gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polyplastic



Bericht door MatjeS »

Hallo Marco.
Ja, ik zie dat ik hier niet meer gemeld heb hoe deze zaak afgehandeld is.
Daar kan ik kort over zijn: zeer teleurstellend.
Het is overduidelijk een fabricagefout, die bovendien tot een veiligheidsprobleem leidt.
Het leek mij duidelijk dat de fabrikant hier volledig voor aansprakelijk is. Maar Polyplastic wilde niet verder gaan dan:
Gratis reparatie; dat wil zeggen het buitenblad wordt met schroeven gezekerd.
Of vervangen van de ramen onder een coulance-regeling.

Reparatie lijkt me geen gezicht en voor ons al geen optie meer, want inmiddels was een tweede ruit er ook al afgevallen.
Dus we hebben maar snel alle 5 ramen laten vervangen voor 600 Euro (dat noemen ze coulance!). 2 weken later liep de regeling af en daarna zouden we meer dan het dubbele hebben moeten betalen. Willemsen had maar 20 minuten nodig om de ramen er in te schuiven. Ik denk dat Polyplastic nog geld overhoudt aan deze actie, want de productiekosten van deze vensters zullen lager zijn.

Ik zie dat de links die ik eerder plaatste niet meer werken. Ik ben bang dat er nu helemaal geen coulance meer geldt.
Er zijn nog wel hier en daar artikelen te vinden over dit probleem. Zoek dan vooral bij caravans.
Ik denk dat je de ramen echt moet vervangen: ze vallen er gegarandeerd een keer uit, en meest waarschijnlijk op de autoweg.
Toch nog maar eens proberen iets te regelen met Polyplastic?
Groeten, Matje
-------------------
Campeo 700 Watt
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: McLouis: gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polyplastic



Bericht door Kroppie »

en landelijke bekendheid aan even hoe polyplastiek er mee omgaat, naai ze aan de schandpaal!!!!, niet alleen hier.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8598
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: McLouis: gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polyplastic



Bericht door seth_space »

Volgens de wetgeving is de leverancier van de camper hier aansprakelijk.
Dus je locale dealer voor zover nieuw of gebruikt gekocht.

Dat die uiteindelijk terecht komen bij McLouis en die weer bij polyplastic maakt eigenlijk niet uit.
Je leverancier moet dit verhelpen en is het aanspreekpunt.

Het kan wel zo zijn dat ze de afhandeling van claims hebben overgedragen aan de fabrikant van de materialen maar dan nog is je dealer verantwoordelijk.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
MatjeS
Berichten: 68
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 15:30
Locatie: Leende
Contacteer:

Re: McLouis: gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polyplastic



Bericht door MatjeS »

seth_space schreef:
wo 11 aug 2021, 16:39
Volgens de wetgeving is de leverancier van de camper hier aansprakelijk.
Dus je locale dealer voor zover nieuw of gebruikt gekocht.

Dat die uiteindelijk terecht komen bij McLouis en die weer bij polyplastic maakt eigenlijk niet uit.
Je leverancier moet dit verhelpen en is het aanspreekpunt.

Het kan wel zo zijn dat ze de afhandeling van claims hebben overgedragen aan de fabrikant van de materialen maar dan nog is je dealer verantwoordelijk.
Wel..., dat waag ik te betwijfelen.
Wat garantie betreft misschien wel, maar productaansprakelijkheid berust uiteindelijk bij de fabrikant.
Ik ben het met je eens dat de dealer je eerste aanspreekpunt is, maar als de fabrikant hier rechtstreeks met je over wil communiceren is dat altijd gunstiger. Een extra schakel in de proces leidt alleen maar tot misverstanden en vertragingen. De dealer zelf zal die fabricagefout nooit gaan betalen. En hij heeft daar ook geen verzekering voor. De fabrikant waarschijnlijk wel.
In ons geval bestaat de dealer al lang niet meer.
Groeten, Matje
-------------------
Campeo 700 Watt
Will
Berichten: 3531
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: McLouis: gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polyplastic



Bericht door Will »

Mijn broer in Engeland had hetzelfde met zijn camper raam het betrof een Autotrail buscamper en ook met deze firma Polyplastic ik dacht in Rotterdam. Hij vertelde dat er in Engeland een grote groep gedupeerde zich verenigd hadden maar inderdaad ze sturen je van het kastje naar de muur.De camper was overigens een jaar oud hij heeft hem verkocht dus geen idee hoe het is afgelopen.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1794
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: McLouis: gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polyplastic



Bericht door doov »

Polyplastic is zo’n beetje monopolist voor de fabricage van caravan-en camperramen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: McLouis: gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polyplastic



Bericht door Kroppie »

maakt geen indruk , aanpakken dat zooitje

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: McLouis: gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polyplastic



Bericht door gjvonk »

Polyplastic zit op de grens van Rotterdam en Schiedam maar zijn onbenaderbaar voor particulieren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8374
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: McLouis: gebrekkige ramen einde veiligheidsactie Polyplastic



Bericht door EasyBee »

seth_space schreef:
wo 11 aug 2021, 16:39
Volgens de wetgeving is de leverancier van de camper hier aansprakelijk.
Dus je locale dealer voor zover nieuw of gebruikt gekocht.

Dat die uiteindelijk terecht komen bij McLouis en die weer bij polyplastic maakt eigenlijk niet uit.
Je leverancier moet dit verhelpen en is het aanspreekpunt.

Het kan wel zo zijn dat ze de afhandeling van claims hebben overgedragen aan de fabrikant van de materialen maar dan nog is je dealer verantwoordelijk.
mjoebar geeft niet aan hoe lang geleden hij de camper heeft gekocht. Was dat bij een bedrijf of van een particulier?
Van een particulier. Kun je het echt vergeten. Die wist dat niet en jij hebt onderzoeksplicht voor de koop.
Bij een bedrijf. Zou je nog een poging kunnen wagen als dat niet te lang geleden was.
Dan dit : het gaat bij mjoebar om een camper uit bouwjaar 2004. Daar gaat Polyplastic echt helemaal niets meer mee doen.
Maar ik zou zeggen : maak er werk van, al wordt het niks.
Ondertussen plan B op tafel. Andere ramen kopen.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Plaats reactie