Bropass: is dat zinvol?

Gebruikersavatar
Zwerfleeuwen
Berichten: 698
Lid geworden op: do 22 mei 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door Zwerfleeuwen »

Etienne: je berekening klopt inderdaad, dat was voor mij dus ook de reden om deze bropass aan te schaffen.
groetjes, Hennie
Na onze Hymer uit 2006 nu een Benimar Tessoro 483 uit 2021
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door gsm »

Een enkele reis met Brobizz en met camper van 599 over de bruggen kost mij €31 voor de Grote belt en €22 voor de Oresund
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
T3VW
Berichten: 17
Lid geworden op: do 17 mei 2012, 21:41

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door T3VW »

Weten jullie ook of je voor een bropass ook persé zo'n bizz kastje nodig hebt?
Wij rijden nu een camper net boven de 6 meter, dus lijkt me aardig voordelig!
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door gsm »

BroBizz (Bropas) is het kastje wat op de voorruit geplakt kan worden met een zuignap
Brokort is alleen een kaart
Volgens mij kan je de kaart niet alleen krijgen maar als extra bij je BroBizz
Ik heb ze beiden maar gebruik alleen de pas want dat werk veel handiger, niet in de rij staan bij het loket maar gewoon doorrijden tot bij de slagboom en die gaat dan open en je kan verder rijden.
De kaart lenen we uit aan familie die op visite komt en die moeten in de rij staan en kaart laten scannen en dan doorrijden. Ik krijg dan de afrekening omdat die aan mijn CC verbonden is.
Op de Öresundbrug krijg je met de kaart korting maar niet op de Store Belt brug, wel met de Brobizz.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 12:35
Locatie: Hoorn NH

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door moosev »

Zoals ik het begrijp kan het ook met je kenteken.

zie ook de faq's https://www.oresundsbron.com/en/custome ... -same-time

maar waarom zou je het kastje niet willen gebruiken?
T3VW
Berichten: 17
Lid geworden op: do 17 mei 2012, 21:41

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door T3VW »

Thanks! We gaan waarschijnlijk alleen in de zomervakantie die kant op, dus ik dacht dat scheelt misschien gedoe met zo'n kastje op laten sturen, daarna weer terug opsturen voor de borg...
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door gsm »

Als het alleen voor de éénmalige zomervakantie is dan zou ik me bedenken en dan zou ik bv heen de bruggen nemen en terug de ponten
Gewoon om wat anders te zien en de BroBizz of de kaart geeft geen korting op de ponten
Ik ga meerdere keren naar Zweden omdat we daar een vakantiehuis hebben (www.furuliden.nl) en dan is de situatie anders.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
de Challengers
Berichten: 9
Lid geworden op: di 18 okt 2016, 11:31
Locatie: Wervershoof NH

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door de Challengers »

Mooi zoveel info, ben er bijna uit :-? , maar.....

Een auto en caravan erachter tot maximaal 15 meter € 46,00, lijkt mij wel een grappig gezicht een caravan van 9 a 10 meter achter een gewone personen auto :wtf:

Hoe zit dat met een camper 6,77m1 + aanhanger voor 1 motor = + 2,62 m1 samen ongeveer 9,5 meter lang ?
Dan val ik dus ook in het ietwat gunstiger tarief ?

Vraag: zit er een maximale periode aan vast dat je weer retour moet over de brug ? Meen eens iets gelezen te hebben van binnen 14 of 21 dagen retour te moeten, lijkt mij een beetje raar, maar toch beter te weten vooraf....
Wij gaan ergens begin juli 2019 voor 3 a 4 weken naar Zweden/Noorwegen.
Niet de bestemming maar de reis maakt het interessant.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door gsm »

Het gaat om de lengte en of dat nou een auto + caravan is of een camper met aanhanger maakt niet uit
De totale lengte is bepalend voor het tarief en dus val je tot 6m of in het hogere tarief van 6 tot 10 meter of van 10 tot 15meter
M.a.w. een camper met aanhanger met totale lengte van 9,5 meter valt in het tarief van 6-10 meter (€46 vlg de ANWB site)
Je betaald per overgang dus geen retour en dus heb je geen tijdslimit alleen krijg je extra korting als je in één dag heen en weer rijd wat veel Zweden doen als ze gaan shoppen in Duitsland voor alcoholische drank bv
Wij hebben bv een keer met de camper en aanhanger heen gereden en de aanhanger bij ons vakantiehuis gelaten en 3 jaar later weer mee terug genomen. Dat zou nu heen €46 kosten en terug €23
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
de Challengers
Berichten: 9
Lid geworden op: di 18 okt 2016, 11:31
Locatie: Wervershoof NH

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door de Challengers »

gsm schreef:
ma 18 feb 2019, 17:42
Het gaat om de lengte en of dat nou een auto + caravan is of een camper met aanhanger maakt niet uit
De totale lengte is bepalend voor het tarief en dus val je tot 6m of in het hogere tarief van 6 tot 10 meter of van 10 tot 15meter
M.a.w. een camper met aanhanger met totale lengte van 9,5 meter valt in het tarief van 6-10 meter (€46 vlg de ANWB site)
Je betaald per overgang dus geen retour en dus heb je geen tijdslimit alleen krijg je extra korting als je in één dag heen en weer rijd wat veel Zweden doen als ze gaan shoppen in Duitsland voor alcoholische drank bv
Wij hebben bv een keer met de camper en aanhanger heen gereden en de aanhanger bij ons vakantiehuis gelaten en 3 jaar later weer mee terug genomen. Dat zou nu heen €46 kosten en terug €23
Thnx, duidelijk. :thumbup:
Niet de bestemming maar de reis maakt het interessant.
Gebruikersavatar
Smuggler
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 24 mei 2013, 18:20
Locatie: 't Fean

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door Smuggler »

wat mij opvalt is dat er maar weinig mensen zijn die met juiste feiten komen over de verschillende systemen.
dus durf ik ook wel een duit in het zakje te doen :-B

ik heb juist een Brobizz 'aangeschaft'; tussen haakjes omdat het gaat om bruikleen tegen een borg van 200 DEK
mocht ik besluiten geen gebruik meer te gaan maken van het ding dan kan ik 'm kosteloos retourneren waarna ik de borg terug krijg
ik betaal geen andere kosten dan die van de overtochten
op de meeste gangbare overtochten krijg ik een paar procent korting en het kan dus altijd uit.
vorige week heen en terug Zweden over de bruggen flink bespaard en met 50 k/u door het brobizz poortje, heerlijk. :thumbup:
kosten worden afgeschreven van de credit card, in de app van brobizz vrijwel direct overzicht van de gemaakte kosten.

voor de oresund brug kun je een bropas aanschaffen tegen een jaarlijkse, vaste bijdrage waarna de korting hoger is dan met alleen de brobizz
koop je de bropas dan krijg je een Bizz voor in de auto erbij

heb je (zoals ik) de brobizz al kun je er nog voor kiezen de bropas te kopen, de systemen werken samen en heb je geen tweede Bizz nodig

bij beide systemen kun je kiezen voor (extra) kentekenplaat herkenning; hiermee krijg je nog wat meer mogelijkheden op korting maar als je met verschillende voertuigen rijdt (zoals ik) is dat minder handig. ik kan nu mijn Bizz gebruiken in ieder voertuig tót 6 mtr.
6 mtr. omdat ik dat zo heb ingesteld; wil je langer, betaal je méér

twee systemen dus van twee bedrijven: Brobizz van de firma https://brobizz.com/en - en de Bropass van de https://www.oresundsbron.com/en/signup/bropas .

de kosten en kortingen etc. moet je echt zelf opzoeken op de sites van de aanbieders omdat die variëren als het weer!
as it net syle wol, moat men lawjearje.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door gsm »

Welke onjuiste feiten geven de ervaren gebruikers ?
Ik gebruik de Brobizz EN de Brokort al 13 jaar en met mij nog vele anderen
Beiden heb ik aangeschaft bij www.oresundbron.com
Ik krijg behoorlijk veel korting op de Grote Belt brug en wat minder op de Oresundbrug maar beiden samen levert het best wel wat op.
Zoals ik al hiervoor aangaf ik betaalde met onze camper van 599cm €31 en €22 enkele reis
Maar ik hoop dat je goedkoop uit bent geweest want je mag maar met max 30km/h door de poortjes rijden en meer dan 30m tussen je voorganger

Aanvulling met de Brobizz kan je door de poortjes rijden maar met de Brokort moet je langs het loket.
Beiden zijn niet kenteken gebonden zo leen ik ze soms uit aan familie etc maar ik krijg de rekening op mijn CC

Ik kan geen lengte instellen en kan met elke lengte door de poortjes of langs het loket gaan dus geen 6m begrenzing
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Smuggler
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 24 mei 2013, 18:20
Locatie: 't Fean

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door Smuggler »

@gsm: je link werkt niet. wil je 's laten zien wáár op de website van https://www.oresundsbron.com/en/start jij de Brobizz hebt aangeschaft?
p.s. altijd blijven lachen :wink:
as it net syle wol, moat men lawjearje.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Bropass: is dat zinvol?



Bericht door gsm »

Haha ik zie het nu ok dat mijn link niet werkt maar die van jou wel
Ook zie ik dat ze nu alleen de Bropas hebben.
Ik zou ze even een mailtje sturen hoe je de Brobizz kan krijgen.
Ik heb toen de Brobizz bij ze aangeschaft en kreeg de pas er gratis bij maar ik lees nu de kosten van de pas en dat betaal ik jaarlijks.
De Brobizz zou dan gratis zijn en alleen een borg
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Plaats reactie