In augustus naar Schotland of toch niet?

Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: In augustus naar Schotland of toch niet?



Bericht door blizard »

Mooie route Saznat.
We zijn ook dit weekend teruggekomen vanuit Schotland, totaal 2 uur regen.
Zelfs op Orkney 3 dagen droog, wat zeldzaam schijnt te zijn.
Het enige waar ik opmerkingen over heb zijn de slecht onderhouden wegen wat me een achterwiellager kostte.
3 nachten camping, en 15 dagen stroomloos (Britstop en parkeerplaatsen)
Gebruikersavatar
ariena en ab gaan eu
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 19 aug 2013, 11:00

Re: In augustus naar Schotland of toch niet?



Bericht door ariena en ab gaan eu »

Satzat schreef:We hebben de eerder aangekondigde reis van bijna vier weken inmiddels gemaakt en het was geweldig!
Erg veel geluk gehad met het weer, heel veel mooi weer, zonnig en droog met meestal in Schotland rond de 21 graden.
Het eerste deel van de route heb ik uit het reisverslag van forumlid Jotr inspiratie opgedaan.

Het complete reisverslag is klaar en staan op mijn website: http://www.ziezoweb.nl/camper/index.php ... tland-2016

Gr. Mario

Beste Mario.

Allereerst hartelijk dank voor je reactie. Leuk om jullie verslag te lezen, heel veel overeenkomsten. We zijn, "in gedachten", weer even terug in het prachtige Schotland.

Ook nog even een vraagje(vast voor 2017) Je gaf eerder aan het boek Britstops besteld te hebben. Is dat een aanvulling op de al in ons bezit zijnde NKC en ACSI app wetende dat wij volgend jaar een rondreis door Engeland zelf willen doen?
Ariena en Ab

Later is allang begonnen en
vandaag komt nooit meer terug
Gebruikersavatar
Satzat
Berichten: 1898
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 20:53
Locatie: Gemeente Loon op Zand
Contacteer:

Re: In augustus naar Schotland of toch niet?



Bericht door Satzat »

Beste ariena en ab,

Het boek van Britstops is zeker een goede aanvulling op de apps. Temeer omdat de specifieke camperplaatsen zoals bijvoorbeeld in Frankrijk en Duitsland in Groot Brittannië heel erg schaars is.

Je koopt het boek (http://www.britstops.com/) en bent eigenlijk een soort lid. Niet echt van een vereniging.
In het boek staan pubs, hotels, farms in Groot Brittannië en Ierland waar je met de camper welkom bent om er te overnachten.
Bijvoorbeeld op de parkeerplaats achter de pub. Er zijn GEEN verplichtingen aan de overnachting verbonden, dat wil zeggen in bijna alle gevallen is het overnachten gratis. Soms zelfs met stroom. Op elke pagina een Britstops mogelijkheid met pictogrammen wat er wel of niet mogelijk is.
Je komt aan bij de accommodatie en neemt het boek mee naar binnen. Daar ziet men dat je door de aanschaf van het boek een Britstops member bent en je mag er overnachten indien het mogelijk is. Op de camper voorraam zit ook een sticker van Britstops geplakt. Je hoeft niets, maar de uitbaters hopen natuurlijk dat je daar een pintje drinkt of er wat eet. Dat is overigens in alle gevallen dat we dat deden geen straf geweest. Bij alle aankomsten kregen we een warm welkom.

Mijn boek is geldig tot februari 2017, daarna komt er weer een nieuwe versie uit die je kunt kopen. Wij vonden het een leuk alternatief voor de camping. Natuurlijk hebben ook op campings gestaan om het toilet te kunnen legen, drinkwatertank te vullen en lekker te relaxen. Je kunt Britstops zoals wij deden mooi afwisselen met campings, een enkele camperplaats en vrij staan. Dit alles is ons heel goed bevallen.

Gr. Mario
Mario & Anita
Onze reisverslagen op: Maranita.nl

Wij waren met de camper in: België - Denemarken - Duitsland - Engeland - Frankrijk - Italië - Luxemburg - Marokko - Nederland - Noorwegen - Oostenrijk - Polen - Republiek San Marino - Schotland - Slowakije - Spanje - Tsjechië - Zweden

PA3BAI is definitief QRT
Gebruikersavatar
ariena en ab gaan eu
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 19 aug 2013, 11:00

Re: In augustus naar Schotland of toch niet?



Bericht door ariena en ab gaan eu »

Hartelijk dank Mario voor je uitgebreide en duidelijke advies.
Ariena en Ab

Later is allang begonnen en
vandaag komt nooit meer terug
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: In augustus naar Schotland of toch niet?



Bericht door blizard »

Dit jaar was Steve aardig in de war met de nummering van de britstop plaatsen in Scotland.
Per ongeluk was ik ook niet op de mailinglijst gekomen, wat vreemd is, want we gebruiken BS al 5 jaar.
Plaats reactie