Maxview MXL003/85 Error

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Andyversyck
Berichten: 8
Lid geworden op: za 12 mar 2016, 16:24

Maxview MXL003/85 Error



Bericht door Andyversyck »

Beste forum leden,

hopelijk kunnen jullie mij helpen met mijn probleem.

Ik ben momenteel een MXL003/85 aan het installeren bij mijn vader op zijn camper. Tijdens de installatie moet je op een knopje duwen om de arm automatisch omhoog te laten komen om zo de schotel te kunnen bevestigen. Dit ging allemaal goed. Op het moment dat de arm terug zakt (nadat de schotel er aan hangt) dan springt de plong (fuse) van 3A. Dit is de fuse van de controlbox.

Als ik deze dan vervang door een fuse van 3A dan springt deze praktisch meteen opnieuw.
Vervang ik deze door een fuse van 5A dan blijft alles goed werken, maar dan krijg ik op de Control panel deze Error : Cabl Error
als ik in het control panel batterijen steek, dan krijg ik deze Error : Error EL

als ik dan opzoek wat deze betekenen, zegt de manual dat er een kabel niet goed zou aangesloten zijn.
Bij controle zie ik dat de control box mooi 12v krijgt (als ik het uitmeet is het iets van een 13,4 volt).
Al de rest lijkt ook goed aangesloten.

Heeft iemand hier al ervaringen mee? of ervaring met deze errors?

alvast bedankt voor jullie feedback.
mvg,
Andy
Andyversyck
Berichten: 8
Lid geworden op: za 12 mar 2016, 16:24

Re: Maxview MXL003/85 Error



Bericht door Andyversyck »

Ik heb net contact gehad met de helpdesk van Maxview. Ze raadden mij aan om de bouten van de arm die aan de motor hangt iets te lossen. Het zou kunnen zijn dat deze te vast aangedraaid zijn waardoor de motor denkt dat hij niet volledig gezakt is. En daarom de Fuse doet springen.

Ik ga dit deze middag eens bekijken en testen.

Zo zijn jullie ook mee. Moest er ooit iemand dit probleem hebben :)

mvg,
Andy
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Maxview MXL003/85 Error



Bericht door Hermes »

Als je het allemaal klaar hebt geef eens jouw mening hoe deze schotel bevalt en werkt. Ik heb ook interesse in deze schotel volgens mij is deze automatisch en werkt hij met een diseqh schakeling. Goede prijs kwaliteit verhouding.
Andyversyck
Berichten: 8
Lid geworden op: za 12 mar 2016, 16:24

Re: Maxview MXL003/85 Error



Bericht door Andyversyck »

We hebben hem aan de praat gekregen. Bouten zaten dus iets te strak. Waardoor de fuse constant sprong.

1ste test is heel goed verlopen. Vond Astra 19, 23, 28 binnen de minuut. En we staan in een woonwijk.

Ik laat nog iets weten na een reisje.

Mvg,
Ron grim
Berichten: 1
Lid geworden op: do 18 mei 2023, 19:19

Re: Maxview MXL003/85 Error



Bericht door Ron grim »

Ik heb ook op de maxview code cabl error, alles nagekeken, kan echter niets vinden de zek is ook heel.
Weet iemand hier iets van? Batterijen in de afstand bed vd maxview zijn vervangen.
Zo ineens opgetreden.
Plaats reactie