rood motorlampje

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
@3
Berichten: 5033
Lid geworden op: zo 06 jun 2010, 11:05

Re: rood motorlampje



Bericht door @3 »

Een monteur en een diagnostist zijn twee verschillende disciplines en vergt een heel andere manier van denken.
Er zijn er maar weinig die beide disciplines goed kunnen verenigen.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
bobbus
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 17:11

Re: rood motorlampje



Bericht door bobbus »

Maar het zou ook het luchtfilter kunnen zijn dus.
zonder wrijving geen glans
bobbus
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 17:11

Re: rood motorlampje



Bericht door bobbus »

@3 schreef:Een monteur en een diagnostist zijn twee verschillende disciplines en vergt een heel andere manier van denken.
Er zijn er maar weinig die beide disciplines goed kunnen verenigen.
Als je zo elke beroep tegen het licht houd blijven er maar weinig mensen over die ergens verstand van hebben om tot een oplossing te komen in de praktijk.
zonder wrijving geen glans
Gebruikersavatar
dethleffs 5881
Berichten: 61
Lid geworden op: di 01 sep 2009, 21:43

Re: rood motorlampje



Bericht door dethleffs 5881 »

Dank iedereen voor het meedenken.

Vandaag zijn we naar een wielerwedstrijd geweest van de kinderen en had ik wat langer de tijd om er mee te "spelen"
Ik denk zelf dat het ook iets met de turbo te maken heeft omdat als je in de lage versnellingen 1,2 en 3 flink doortrekt tot bv 3200 toeren is er niks aan de hand , als ik in de hogere versnellingen vanaf 2000 toeren het gas helemaal indruk gebeurt er ook niks tot ongeveer 2300 toeren en dan gaat het lampje aan.
Zo ook in de 5e versnelling je kan vanaf 1800 toeren bv het gas helemaal indrukken en ingedrukt houden tot ongeveer 2300 toeren en dan gaat het lampje aan , dus het is niet zo dat hij na bv 10 sec. het gas helemaal indrukken aangaat maar het heeft meer met toeren te maken als hij dan ook nog moet werken.

Zal morgen wel eens contact opnemen met de garage.
Wie niks maakt maakt ook niks kapot.
geuze
Berichten: 1637
Lid geworden op: ma 11 sep 2006, 22:07

Re: rood motorlampje



Bericht door geuze »

Sjaak en Marja schreef:
PE1OPQ Theo schreef:Of een goede monteur er aan laten werken, iemand die ook zonder computer nog zelf na kan denken.
Theo
En da's nou net het probleem......als er zoveel computer gedoe in machines zit.
Die goeie monteurs zijn er nog wel, maar kunnen dan ook niks.
die zij er wel die er hun specialiteit van hebben gemaakt, zijn diagnose centrum voor specifieke problemen (auto gedateerd)
pluk de dag voor je het weet is het over
@3
Berichten: 5033
Lid geworden op: zo 06 jun 2010, 11:05

Re: rood motorlampje



Bericht door @3 »

bobbus schreef:Als je zo elke beroep tegen het licht houd blijven er maar weinig mensen over die ergens verstand van hebben om tot een oplossing te komen in de praktijk.
Daarom zijn de dramaverhalen vaak niet van de lucht.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
@3
Berichten: 5033
Lid geworden op: zo 06 jun 2010, 11:05

Re: rood motorlampje



Bericht door @3 »

dethleffs 5881 schreef:Ik denk zelf dat het ook iets met de turbo te maken heeft omdat als je in de lage versnellingen 1,2 en 3 flink doortrekt tot bv 3200 toeren is er niks aan de hand , als ik in de hogere versnellingen vanaf 2000 toeren het gas helemaal indruk gebeurt er ook niks tot ongeveer 2300 toeren en dan gaat het lampje aan.
Ik denk dan niet meteen aan de turbo.
Die turbo doet het blijkbaar goed in de lagere versnellingen. Maar die turbo weet niet in welke versnelling die staat. Het moet dus iets anders zijn.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: rood motorlampje



Bericht door Joske »

dethleffs 5881 schreef:Dank iedereen voor het meedenken......Zal morgen wel eens contact opnemen met de garage.
En wat hebben die gevonden?? Is het opgelost?
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: rood motorlampje



Bericht door camilo »

Het door TS voorgelegde probleem heb ik exact hetzelfde ook meegemaakt (maar dat liet ik al in een eerder antwoord weten). Vandaag ging ik nog even door mijn garagenotas van de afgelopen jaren en dit is wat de garage terzake heeft uitgevoerd:

"Display geeft storing MIL, systeem uitgelezen, storing P0235, turbodruk te hoog, sensor gecontroleerd, deze is in orde, storing op de wastegateklep, as gecontroleerd, deze gaat erg zwaar, as gereinigd, proefrit uitgevoerd, geen storingen meer terug"

De storing heeft zich nadien (ruim 10.000 km) niet meer voorgedaan.

Groeten

Camilo
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51258
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: rood motorlampje



Bericht door Kroppie »

:)

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: rood motorlampje



Bericht door Joske »

Zeg ik toch ook op 12 mrt!!
Maar van Dethleffs 5881 mogen we het niet weten.
klikkerdeklik :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
dethleffs 5881
Berichten: 61
Lid geworden op: di 01 sep 2009, 21:43

Re: rood motorlampje



Bericht door dethleffs 5881 »

Beter laat dan nooit , maar hier dan toch het antwoord op het brandende motorlampje.
Het was dus toch de waste-gate klep die vast zat.
Afgelopen zaterdag er maar eens onder gekropen en inderdaad met een waterpomptang aan het heveltje gedraaid en toen kwam de klep met een klein knakgeluid los.
Daarna de klep een paar keer op en neer bewogen en het asje gesmeerd en proefrijden.
Lampje is niet meer aan te krijgen.
Dus probleem opgelost :bow: :D
Iedereen bedankt voor het meedenken. :G
Wie niks maakt maakt ook niks kapot.
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: rood motorlampje



Bericht door Joske »

Bedankt voor de terugkoppeling.
Ik kom wel eens langs voor een biertje :cheers: :cheers: :cheers:
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51258
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: rood motorlampje



Bericht door Kroppie »

ik ook :D

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie