camping zoeken op x km afstand

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
JosA
Berichten: 138
Lid geworden op: di 20 mei 2014, 14:52
Locatie: Nijmegen

camping zoeken op x km afstand



Bericht door JosA »

beste mensen,
jaarlijks krijg ik de twee boekwerken, via NKC, van Asci. Ik heb ook de app van Asci op de Ipad staan. Leuk, maar dan moet je eerst een campingnaam of plaats weten. Nu zoek ik een site etc. om een camping op km afstand te zoeken. Voorbeeld is dat ik binnenkort naar Spanje ga. Ik wil ongeveer 500 km per dag rijden. Dus het zoeken van vertrekplaats naar 500 km verderop, via de geplande route. Bestaat zoiets? Dank. Jos A.
Meine
Berichten: 4764
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: camping zoeken op km afstand



Bericht door Meine »

Als je de camperplaatsen van bijvoorbeeid de NKC als POI's in je navigatie laadt dan staan de dichtbijzijnde toch bovenaan?

Alls je in je navigatieapparaat de aankomstplaats selecteert dan staan de dichtstbijzijnde plekken aldaar bovenaan.
JosA
Berichten: 138
Lid geworden op: di 20 mei 2014, 14:52
Locatie: Nijmegen

Re: camping zoeken op km afstand



Bericht door JosA »

Klopt, maar ik wil thuis kijken waar ik na bv 500 km uit kom, welke campings daar in de buurt liggen en dan reserveren etc.
Uiteraard kan ik via TT de km vanaf thuis optellen en dan gaan googelen naar een camping. Maar ik dacht, mogelijk doe je moeilijk en is er een site waar je de startplaats aan geeft en na 500 km.
Dank. Jos À.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: camping zoeken op km afstand



Bericht door durisotti »

Er zitten kaarten in het boekje, trek een cirkel, en voila !!
Gebruikersavatar
bertkuip
Berichten: 848
Lid geworden op: zo 20 jan 2008, 20:50
Locatie: Drenthe

Re: camping zoeken op x km afstand



Bericht door bertkuip »

Installeer Maps.me op je tablet of smartphone, open het poi bestand hiermee en je hebt wat je wil. Maps.me zit in Playstore.
Veel camperplezier
Bert.

-----------
Hymer B 674 SL-2014-Fiat Ducato Multijet 180 Maxi 45-kW/pk 130/177-Euro 5-leeg/TTM 3840/4500 kg (C-C1)-VB full air luchtvering-Zenec Z-E3715-Oyster Vision-Alde-190/175 vers/afvalwater-dieseltank 120-woonaccu 190 Ah-2 zonnepanelen-cabinebed+2 lengtebedden
Motorscooter Honda SH 150i-2017-Samsung Galaxy S7-Lenovo Yoga 2
---------------------------------
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: camping zoeken op x km afstand



Bericht door freddorr »

Goede methode is bij ons gebleken:
Neem een gewone wegenkaart en trek een rechte lijn van begin tot eind. Neem een passer en zet 500 km uit op die lijn.
Zoek daar in de buurt een plaats op en zoek die in de NKC app. Dan krijg je alle beschikbare overnachtinsplaatsen op afstand gesorteerd rond de gekozen plaats.

Je kan ook een kortere afstand uitzetten omdat de werkelijke afstand die je moet rijden altijd langer is.
Laatst gewijzigd door freddorr op za 23 jan 2016, 9:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: camping zoeken op x km afstand



Bericht door faalhaas »

Als je weet wat je bestemming is, dan laat je de OmOm daar naar navigeren. Vervolgens vraag je naar een POI nabij de bestemming.

Aangenomen dat je een OmOm hebt en de POIs ingeladen hebt.
Gebruikersavatar
mmdem
Berichten: 2877
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 13:56
Locatie: Hoeksche Waard

Re: camping zoeken op x km afstand



Bericht door mmdem »

Heel simpel:

Converteer het bestand van bv. Camercontact naar een KML bestand. Bv met POI edit.
Dubbelklik op het KML bestand en het opent zich in Google Earth.
Nu kun je alle overnachtingsplekken gewoon in Earth bekijken en zelfs met Streetview op de plek gaan staan.
Dit werkt natuurlijk voor alle POI bestanden, dus ook Archies campings enz.
Vriendelijke Groet, Theo

Dethleffs Esprit T 7010
Gebruikersavatar
Frans-K
Berichten: 634
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:37
Locatie: Veenendaal

Re: camping zoeken op x km afstand



Bericht door Frans-K »

Als je maps opent, en dan in de zoekregel "camping" intypt dan krijg je veel campings te zien.
Heb je voldoende ingezoomd dan krijg je alleen die in de gewenste omgeving te vinden zijn. Zo doe ik het al jaren, tot tevredenheid.
walkry
Berichten: 155
Lid geworden op: di 26 mar 2013, 20:53
Locatie: Borssele

Re: camping zoeken op x km afstand



Bericht door walkry »

als je de app van campercontact op je telefoon of tablet hebt kun je op kaart klikken
waarna de camperplaatsen/campings getoont worden , als je er een aanklikt waarvan je denkt
dat dat +/- 500 km is krijg je de naam en de afstand , dan kun je gaan kiezen beetje verde beetje dichterbij
je kan dan ook foto's zien van de betreffende CP/Camping/serviceplaats ,enz.

Leen.
ADIA Coral S 690SC
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: camping zoeken op x km afstand



Bericht door jielus »

Ik maak gebruik van dezelfde gedachtengang zei het dat wij aanzienlijk minder kilometers per dag afleggen.
Wanneer je dan toch kiest voor een zeer diep uitgewerkt plan, ik ga zo te werk.

1. Ik maak in Garmin BaseCamp de grove route die ik wil gaan rijden. Kan ook in een ander programma maar ik heb al jaren ervaring met BaseCamp dus blijf ik dat gebruiken.
2. Onderweg zoek ik naar plaatsen of bezienswaardigheden, benzinestations en andere interessante punten die we willen bezoeken.
3. Nu de hele route is voorzien van POI's ga ik terug naar het begin van de route.
4. Rond de afstand die ik per dag wil rijden, in ons geval tussen de 100 en 150 Km p/d, zoek ik een camping/camperplaats of een goede lokatie om vrij te staan. Soms sla ik er twee op, gecodeerd 001-01A, 001-01B voor elke avond.
5. Dan ga ik weer rustig terug langs de route op zoek naar een winkel of supermarkt waar we zo laat mogelijk voor aankomst onze inkopen kunnen doen. Een koelbox is dan genoeg. Eten komt bij ons maar heel weinig in de koelkast, wij kopen in om te eten, niet om te bewaren!

Uiteindelijk is er na enkele lange avonden een route ontstaan die we rustig afrijden. Toch wijken we nog regelmatig af van de geplande route! Om de eenvoudige reden dat het gewoon kan! Twintig kilometer verder rijden omdat dat de planning was terwijl je dat mooie plaatsje wel zie zitten?
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Gooff
Berichten: 678
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:45
Locatie: Huijbergen

Re: camping zoeken op x km afstand



Bericht door Gooff »

Ik heb de campercontact poi's omgezet naar .KML file. Die ingeladen in MAPS.ME. (gratis in de playstore of app store) Alle kaarten van de landen die we bezoeken gedownload.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Benimar Mileo 282
Honda SH 150i
NIKON met wat jampotten

Gooff & San
zwalker
Berichten: 42
Lid geworden op: za 02 apr 2005, 8:49
Locatie: Veendam
Contacteer:

Re: camping zoeken op x km afstand



Bericht door zwalker »

Ik heb ook de pro mobil app, plaats invoeren en in een straal van hoeveel km word het opgezocht. :) naast de camper contact app een veel gebruikte app
App geeft service partners en camperplaatsen aan
Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
Afbeelding


Wees tevreden met minder, dan krijg je meer.
Plaats reactie