Camper zonder turbo naar Oostenrijk?

vermeulen72
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 20:07

Re: Camper zonder turbo naar Oostenrijk?



Bericht door vermeulen72 »

Inderdaad Jansloos.
Dit voelt wel goed inderdaad. Ga de gok dan maar eens wagen ;))
Bedankt allemaal en tof dat men zo snel reageert !!
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Camper zonder turbo naar Oostenrijk?



Bericht door annoh »

TS,
Je geeft aan dat het een gok is.
Wat bedoel je daarmee?
Gebruikersavatar
paulvanulft
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 19 aug 2013, 15:10

Re: Camper zonder turbo naar Oostenrijk?



Bericht door paulvanulft »

Wij zijn bergop erg traag. Juist de autowegen in Oostenrijk zijn goed te doen. Het zijn lange hellingen maar niet zo heel stijl. In de drie met zo'n 60 km/h omhoog geen probleem. Zorg dat je genoeg toeren draait.
Hert stomste stuk vind ik vanaf Oostenrijk in Duitsland naar Munchen. Daar zitten wat korte hellingen in die verraderlijk stijl zijn. Sommigen zonder kruipspoor. Daar creëer ik meestal wel file. (net zoals anderen dus die file staat er ook vaak)
Overigens merk ik wel dat de vrachtwagens tegenwoordig amper nog kruipspoor nodig hebben. Een enkele tankwagen daargelaten blzaen ze gewoon met 80 omhoog.

Ga je binnendoor dan kom je juist veel steilere stukken tegen op een tweebaansweg. De meeste automobilisten vervloeken je dan en dan krijg je de enge situaties. Ze gaan je inhalen daar waar het niet kan. Binnendoor zoek ik vaak de zijkant op om even al het verkeer door te laten gaan. Ik heb genoeg stijle hellingen gehad. 21% in Slovenie. Maar in de een kom ik overal wel boven. (Gaat wel erg traag))

Overigens denk ik dat je met jouw auto heel wat sneller boven bent :D
Mercedes MB100d
Gebruikersavatar
GS566
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 18:40

Re: Camper zonder turbo naar Oostenrijk?



Bericht door GS566 »

Ik ging met een huurcamper Ducato 2.5 TD '96 6 persoons Een haarspeldbocht omhoog in Frankkrijk. Het moest in z'n 1, maar doordat het die dag vochtig weer was, begonnen de voorwielen te slippen op het moment dat het moest gebeuren. Eenmaal boven heb ik eerst schoon ondergoed aangetrokken. :-B
Plaats reactie