C1 rijbewijs halen: is dat moeilijk?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Slag+J16

C1 rijbewijs halen: is dat moeilijk?

Bericht door Slag+J16 »

Ik overweeg nog op mijn leeftijd toch nog C1 rijbewijs te gaan halen ,is dat te doen als je een stem van de navigatie niet goed hoort. Het rijden zal niet het probleem zijn want ik ben een schakel auto nog niet ontwent.
Jan
tessenderlo

Re: C1 rijbewijs halen.... is dat moeilijk...

Bericht door tessenderlo »

Wat is moeilijk hé.
Ik neem aan dat je in Nederland ook om de vijf jaar naar de medische controle moet, hier zijn vooral je ogen, overgewicht en harttoestand belangrijk.
Als je hier problemen mee hebt zou ik eerst langs de dokter gaan voor zijn opinie te horen.
AadenAnke

Bericht door AadenAnke »

Voor de één heel moeilijk en voor de ander een eitje. Zoek een goede rijschool en vraag de oprechte mening van een deskundige met eventueel een proefles?
mari-anne
Contacteer:

Bericht door mari-anne »

Makkelijk is het niet! Ik (66 jaar) heb nu een halfjaar mijn C1 rijbewijs. De theorie leren kost best tijd. Heb theorie geleerd via internet, achteraf had ik er graag een boek bij gehad. Het rijden vond ik geen enkel probleem.

Succes, Marianne
MonRoe
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Bericht door MonRoe »

In onze directe vriendenkring hebben nu 5 mensen in de afgelopen anderhalf jaar hun C1 rijbewijs gehaald.
4 zijn gelijk geslaagd voor theorie, 1 heeft 1 module opnieuw moeten doen.
2 zijn gelijk geslaagd voor de praktijk en 3 hebben dit na de 2e keer gehaald.

Dus ja, wat is moeilijk, dat is zo moeilijk om te zeggen ;-)
Het ligt voor een gedeelte aan de rijschool, maar zeker ook aan de examinator die je treft.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Ans en Sjaak

Bericht door Ans en Sjaak »

Mijn man heeft in juli zijn C1 rijbewijs gehaald, hij is 66 en vond het prima te doen, wel veel theorie leren. Het rijden was een makkie.
Hij was voor beide in 1 keer geslaagd.
isoplus

Bericht door isoplus »

Als je op leeftijd bent, is het verstandig eerst bij je eigen huisarts te informeren of je eigen technische staat zodanig is dat je door de keuring komt voor C1.
Als het antwoord negatief is heb je in elk geval weer kosten uit gespaard.
Slag+J16

Re: C1 rijbewijs halen: is dat moeilijk?

Bericht door Slag+J16 »

Een proefles lijkt me in eerste instantie een goed begin . De antwoorden van jullie geven me een zetje om er toch maar aan te beginnen, want onze camper vraagt eigenlijk om een C1 rijbewijs.
Bedankt voor de reacties.
Jan
't Busje

Bericht door 't Busje »

Slag+J16 schreef:onze camper vraagt eigenlijk om een C1 rijbewijs
Is de TMM dan groter dan 3.500 kg?
Als dat niet zo niet en hij weegt beladen toch meer dan 3.500 kg, ben je in ieder geval in overtreding, ook al heb je een C1 rijbewijs.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Onno en Ria

Bericht door Onno en Ria »

Beste,
Heb C1 in 6 weken gehaald bij een rijschool in Heesch, NB. Van andere cursisten gehoord dat het via internet moeilijker is dan dat je de lessen volgt bij de rijschool, uitleg enz. Mijn leeftijd is 72. Theorie is wel stampen omdat je veel zaken moet leren die niet echt nodig zijn voor het rijden van een camper boven de 3500 kilo. Maar wel leuk om te weten. Het rijden zal niet zo'n probleem zijn denk ik. Code 95 kreeg ik er gratis bij op het rijbewijs. Als camper max 3500 kilo heeft moet je hem wel laten opwaarderen in gewicht. Kosten € 85,00 en je krijgt een nieuw kentekenbewijs, in mijn geval 4250 kilo voor een Hymer. Ook de aantekening 01 voor brildragend, door de keuringsarts gemeld.
m.vr.gr.
Meine

Bericht door Meine »

Code 95 erbij krijgen is niet meer zo, dat is inmiddels verleden tijd.
Cee Pee

Bericht door Cee Pee »

Nu heb je die code 95 voor de camper helemaal niet nodig, die is alleen voor het beroeps goederen vervoer.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
goldforton

Bericht door goldforton »

't Busje schreef:
Slag+J16 schreef:onze camper vraagt eigenlijk om een C1 rijbewijs
Is de TMM dan groter dan 3.500 kg?
Als dat niet zo niet en hij weegt beladen toch meer dan 3.500 kg, ben je in ieder geval in overtreding, ook al heb je een C1 rijbewijs.
de overtreding is wel kleinder dan zonder c1 rijbewijs. B.V. Frankrijk hanteer bij kenteken 3500 kg en gewogen 3850 kg een over belading van 350kg met c1 rijbewijs. Doch als men alleen B of B.E heeft men ook niet het juiste rijbewijs om auto met dit gewicht te besturen. Kijk maar eens bij de rijbewijzen onder B rijbewijs max. totaal gewicht 3500kg.
Dit heb ik zelf uit ervaring
Adieu stress
Huub
Kees2

Bericht door Kees2 »

dat is een vaak gemaakte fout de categorie van het voertuig blijft het zelfde

overbelading blijft het zelfde ook al ga over de 3500Kg heen bij een rijbewijs B voertuig, en je hebt C het voertuig is en blijft een B rijbewijs voertuig,

als je op een brommer rijd ( ook een voertuig categorie ) en je rijd 75 Km/h
en je hebt ook een motorrijbewijs is dat nog steeds foute boel,

zelf vond ik C1 (op)halen niet zo'n probleem, bij verlenging van ABCDE stonden ze er gewoon bij :wink: :-B :-B :-B :-B
Plaats reactie