Plakfolie badkamer camper

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
vdweide

Plakfolie badkamer camper



Bericht door vdweide »

Wij hebben onlangs een camper (Ford Transit uit 1979) gekocht en zijn deze volledig aan het opknappen. Op dit moment zijn wij bezig met de badkamer/natte cel. Op de wanden zit plakfolie welke aan vervanging toe is.

Wie kan er tips geven over welke folie ik hiervoor het beste kan gebruiken (het zijn houten wanden/ondergronden waarop geplakt moet worden). En waar is het eventueel te koop?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Plakfolie badkamer camper



Bericht door Kroppie »

ik heb ooit zoiets gedaan met pvc vloerbdekking van de kwantum ,ging prima en heeft heel lang dienst gedaan ,is veel sterker dan folie en niet veel duurder denk ik ,en heb je ook in tegeltjes motief :D
en is met wat verwarmen ook goed in hoeken te verwerken ,weet niet meer welke lijm ik toen gebruikt heb .
succes

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
vdweide

Re: Plakfolie badkamer camper



Bericht door vdweide »

Bedankt voor de tip, ik ga mij daar eens in verdiepen!
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Plakfolie badkamer camper



Bericht door Hoofdnoorman »

Ook dit heb ik gedaan in mijn oude camper.
Een grotere rol gehaald bij Kwantum. Deze was 90 cm breed.
De folie gaat krimpen na verloop van tijd. Dus niet stotend plakken, maar met overlap.
In de hoeken insnijden en dan kitten.

Onvermijdelijke kleine beschadigingen, na verloop van tijd, of wel een plakkertje er overheen of anders repareren en blanke nagellak er op.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
vdweide

Re: Plakfolie badkamer camper



Bericht door vdweide »

Heb je daarvoor ook de pvc folie gebruikt? Of een andere folie?
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Plakfolie badkamer camper



Bericht door Vertrokken2 »

Folie icm warmte en vocht zijn geen vrienden. Ik zou liever op zoek gaan naar een alternatief.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
vdweide

Re: Plakfolie badkamer camper



Bericht door vdweide »

Wat voor alternatief bedoel je dan?
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Plakfolie badkamer camper



Bericht door Vertrokken2 »

1mm HPL
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Plakfolie badkamer camper



Bericht door Kroppie »

gezien de verkrijgbare maten en de na wat verwarming goed verwerkbare pvc kon ik het toen naadloos toepassen

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Plakfolie badkamer camper



Bericht door Hoofdnoorman »

Gobert schreef:Folie icm warmte en vocht zijn geen vrienden. Ik zou liever op zoek gaan naar een alternatief.
Ik doe hierbij een oproep aan het forumlid C...y .. welke mijn transit heeft gekocht en waar deze bescherming al 10 jaar perfect er in zit, dit even te bevestigen.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie