tolinfo >3500kg

Plaats reactie
belleblaas
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 13 mei 2007, 20:38
Locatie: Noorden

tolinfo >3500kg



Bericht door belleblaas »

Hallo,
Wij gaan voor het eerst naar Kroatie met onze camper >3500kg. Voor Oostenrijk hebben we een go-box. Ik heb de sites van de tolsystemen van Slovenie en Kroatie bestudeerd. Ik begrijp dat we bijv. voor Slovenie geen vignet kunnen nemen, maar per traject moeten betalen. (we rijden wel over snelwegen).
Heeft iemand zelf ervaring hiermee?

Groet van Jose
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: tolinfo >3500kg



Bericht door de Jonckheer »

Ja, daar heb ik ervaring mee, het is zoals je zelf schrijft. Zorg in Slovenië voor contant geld want pasjes accepteren ze niet. In Kroatië trouwens wel.
Gebruikersavatar
gerrit en corine
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 09 nov 2008, 15:43

Re: tolinfo >3500kg



Bericht door gerrit en corine »

HOI,

Wij reizen ook al jaren naar Kroatie met onze camper boven de 3500kg. In Slovenie moet je op de snelweg alert zijn op de afritjes die langs een tolhuisje gaan. Dit is voor de vrachtwagens en ook voor ons. Je betaalt hier ca E6 euro en ik geloof een keer E3 euro.
In kroatie wordt er gekeken hoe lang je bent en binnen welke categorie je hoort. Met of zonder aanhanger/boot. Let wel goed op want ze kunnen je wel te hoog inschalen, is ons ook al gebeurd.
Voor de go maut moet je bij een tankstation met je kentekenpapieren je saldo ophogen. Er wordt dan berekend waar je naartoe gaat en wat dat kost.
een heel veilige rit toegewenst en een fijne vakantie.
Wij gaan naar Tisno voorbij Zadar en moet zeggen dat het best wel in de kosten loopt die Go maut.
dream it, wish it, do it!!
Gebruikersavatar
Gerard056
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32
Locatie: Roosendaal

Re: tolinfo >3500kg



Bericht door Gerard056 »

Als je de route naar croatie neemt via italie via trieste dan is deze tolvrij boven de 3500 kg er staat nl geen tolstation op die korte route in slovenie.

Heb de route vorige week gereden met een camper boven de 3500 kg.

Gerard.
Plaats reactie