Slowakije doodeng?

Plaats reactie
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Slowakije doodeng?



Bericht door jepebe »

Is het soms heel griezelig in Slowakije? Er staat geen enkel bericht of verslag in dit topic!

Wij willen graag naar Tsjechie en Slowakije dit jaar, vijf weken, en ik dacht hier wat leuke tips op te duikelen voor Slowakije. Tsjechie hebben we al twee maal eerder bezocht, maar steeds Slowakije niet gehaald.

Mooie plekjes langs de Donau gevraagd met goede wijngaarden dus. Leuke bergwandelingen gezocht Mooie fietsroutes, heuveltjes geen bezwaar, zwemplekken, kampvuur plaatsen, etc. Cultuur geen bezwaar.

Mocht het lukken om Slowakije te halen, dan zal ik grondig verslag doen van mijn bevindingen na terugkomst hier
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Sjaak en Marja
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 7:09
Locatie: Arcen

Re: Slowakije doodeng?



Bericht door Sjaak en Marja »

Wel hebben we ervaring met Slowakije maar dan aan de Oekraïense grens, daar zullen jullie niet komen denk ik zo.
Het is een gastvrij land, mooi, interessant, maar ook vooral waar wij zijn geweest, erg arm.
Goedkoop is het ook, hoewel het al 7 jaar geleden is dat wij er waren.
Mijn dochter heeft er een jaar gewoond.
Ik zou gaan, weer een ervaring rijker zou ik zeggen.
Mooie reis toegewenst.
Marja
Johan v V
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 17:05
Locatie: Amersfoort

Re: Slowakije doodeng?



Bericht door Johan v V »

Slowakije is beslist niet doodeng. Uit ervaring weten we dat je er veilig kunt reizen.
Maar inderdaad, het land is arm en er is veel wat een vervallen en desolate indruk maakt.
De hoge Tatra is prachtig. Een bezoek waard!
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Slowakije doodeng?



Bericht door jepebe »

He, fijn dat er ook mensen echt geweest zijn.

M.b.t. het oosten: daar willen we ook heen. Het is niet zover als Roemenie, waar we al eens waren, of het uiterste zuidoosten van Polen, dat we ook al eens hebben gezien.

Hebben jullie een top vijf van bezienswaardigheden, dingen, etc? Ben wel benieuwd.

We willen niet naar Bratislava, wel naar Spissky Hrad, varen op de Dunajec, Tatra wandelingen, zwemmen in leuke meertjes waar ik
ook mijn nieuwe vouwkano/zeilbootje kan proberen. Kampvuurtjes altijd welkom, maar wat leuke dingetjes voor jonge kinderen misschien? Onderweg gaan we in Tsjechie nog wandelen bij Adrspach, naar Brno (techniekmuseum, villa Tugendhat) en in Kutna Hora het ossuarium bekijken. Mischien nog Zlin.

We zoeken niet al te grote stadjes om af en toe ook iets anders dan bergen bossen en plassen te zien.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2323
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Slowakije doodeng?



Bericht door rbisdom »

Wij vonden Slowakije zeker niet eng. Wij hebben Bratislava aangedaan en kennen dus echter alleen deze kant.
Ons bezoek was onvoorzien. Slowakije biedt de mogelijkheid een e-vignet te kopen. Gewoon via internet en in een email een bevestiging dat op kenteken is geregistreerd. Dus ook geen sticker meer. Op de voorlaatste dag van de geldigheid een email dat het vignet bijna is verlopen.
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder

Re: Slowakije doodeng?



Bericht door petra en andre »

Het is al wat jaartjes geleden dat wij hier geweest zijn maar vonden het super. de vlotten tocht over de rivier boven in en in het Slowaaks paradijs de wandeling via allemaal trappen, kruip en sluip door route was echt super behalve toen het weer omsloeg en het begon te onweren. dan voel je je toch niet happy op zo'n ijzeren trap of in het bos, maar oke het was een super ervaring.
Gebruikersavatar
herbybg
Berichten: 1543
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 10:51
Locatie: Absurdistan: O-Vl

Re: Slowakije doodeng?



Bericht door herbybg »

kijk hier es, een voorsmaakje:

https://reportage.mdr.de/sagenhaft-hohe-tatra#12677

Let op voor de "Bruno's :bang:
Gorfel

Re: Slowakije doodeng?



Bericht door Gorfel »

Ook wij hebben plannen om dit voorjaar naar de Hoge Tatra te reizen. Zowel in Slowakije als Klein Polen.
Ik volg dit draadje dan ook met interesse.
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: Slowakije doodeng?



Bericht door Maranopreis »

Zijn er ruim 20 jaar geleden op vakantie geweest. Fantastische natuur prachtig land en historie. Destijds belachelijk goedkoop, zal nog steeds goedkoop zijn tov Nederland. Niet eng dus :P
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
Marie m
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 29 sep 2017, 16:59

Re: Slowakije doodeng?



Bericht door Marie m »

Vorig jaar een maand rondgetrokken in Slovakije . Daar hebben we de beste herinneringen aan. De steden zijn mooi. De natuur is er prachtig. De hoge Tatra is heel mooi. Ja ik weet het ik val in herhaling . De vlottentocht is gezapig. Toch voor ons. De wandeling “slovensky Ray” is heel plezant en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Gebruikersavatar
knutselaartje
Berichten: 169
Lid geworden op: wo 06 mei 2015, 22:11
Locatie: Ravenswoud
Contacteer:

Re: Slowakije doodeng?



Bericht door knutselaartje »

Vorig jaar vanuit zuid Polen nu eens niet door Tsjechië, maar door Slowakije naar het zuiden gereden. Mooi land en prachtige hoofdstad. Wel nog campings gestaan in oude oost-blok staat :-B Onze "gekke" reden was: hoeven we niet weer een andere munt te gebruiken. Slowakije heeft de € en Tsjechië de kroon als betaal middel
Wie het kleine niet eert, doet het grote verkeerd.
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Slowakije doodeng?



Bericht door jepebe »

Elders in dit forum over Slowakije staat hoe het ons beviel. (Zeer goed)
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Plaats reactie